Huollot on helppoja, jos mopon kanssa harrastanut jo.
Öljyt vaihtuu avaamalla pohjapropun. Öljynsuodatin on oman kantensa alla kytkinkopassa. Helppousaste 1/5.
Tankin alta pääsee käsiksi takasylinterin tulppaan kuten myös kaasareihin. Tankki lähtee irti irroittamalla tankin takareunan pultti, bensamittarin johto, bensaletku, hanan alipaineletku ja täyttöaukon ylivuotoletku. Sitten tankin voi liu'uttaa pois etureunastaan. Ota tankin etupään kumirullat talteen. Ensimmäisenä esillä on putsarinkotelo, joka on kiinni kahdella klemmarilla kaasareihin ja kahdella pultilla runkoon. Muutama letkukin taitaa olla kiinni. Kaasarit suoraan näiden alla.
http://korider.com/index.php?topic=381.0 <- kuvia kaasareista usealla sivulla.
Suutinsarjan vaihtoon kirjallinen ohje Tietopankin puolella. Vaikeusaste 3/5 mutta pitäisi onnistua. Luistien takaisinlaitossa oltava äärimmäisen tarkka, ettei kalvo jää kannen väliin vaan menee omaan uraansa. Jos kansi ei kiristettäessä mene nätisti paikalleen niin kalvo on välissä. Tyhjäkäyntisuuttimet, pääsuuttimet vaihtoon, bensanpinnan tarkistus ja pohjakupit kiinni. Kaasarin neulat oikeaan asentoon ja takaisin paikalleen.
Vaihda kaikki pyörähtävät ristipääruuvit vaikka kuusiokoloihin, M4 10mm. Alkuperäiset pultit on tiukassa ja pyörähtää just, josset avaa juuri oikealla ristipäämeisselillä ja paina kovasti kohtisuoraan kun avaat.
Tarkista kahteen kertaan, että kaasarit on tosiaan kiinni imukauloissa ja putsareissa kunnolla kun kasaat. Kun kaikki on kasassa, tarkista vielä. Samalla vaihtaa helposti kaikki alipaineletkutkin. Kannattaa ottaa joka työvaiheesta kuva niin osaa kasatakkin.
Huollot veloittaa tuntihinnoittelun mukaisesti ja hommaan menee tunti tai kaksi. Huollossa voi samalla suorittaa kaasareiden synkronoinnin.
Äänenvaimennin on kiinni neljällä pultilla, reikien väli viereiseen 50mm ja ristiin sitten sen neliöjuuri 50 toiseen plus 50 toiseen eli 70,7 mm ja sieltä löytyy katalysaattorin tynkä, jonka joutuu poistamaan.
Kilventeline on taitettu suorakulmainen pelti, jonka yläreunassa on kolous takavalon piuhoja ja polttimon vaihtoa varten. Osa takakatteiden kiinnitysrei'istä jää tyhjäksi kun vakiokilventeline poistetaan ja takavalon alakiinnikkeille porataan reiät sisälokasuojaan.
Kyllä siä nää hiffaat siinä vaiheessa kun rupeaa tekemään.
Tarkista kampiakselin stefa.