Hyosung Comet

kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut kersti91 » 19.6.2015 17:00

Bensaa pääsee koneeseen männänrenkaiden välistä...
Tarkista kampiakselin stefa.
k4zki
Pyörä:
Rieju smx -06
Liittynyt:
20.8.2014 19:22
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut k4zki » 30.6.2015 19:45

Olisiko kenelläkään myydä jtn äänenvaimenninta comettiin mikä ei olis yhtö hiljanen ku vakio mutta ei myöskää mikää suora putki? Esim acra, devil en jaksais ulkomailta alkaa tilailee..
Jerski
Pyörä:
RS125 '06
Paikkakunta:
Kankaanpää
Liittynyt:
6.2.2013 22:01
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut Jerski » 1.7.2015 0:36

Kannattaa hakea motonetistä: klik
Omassa cometissa oli tuo, murisi mukavasti ja näyttikin kohtuuhyvältä. Ilman db-killeriä ääni oli sama kuin ilman vaimenninta, killerin kanssa omaan korvaan juuri sopivat äänet. Eikä hinnan kiroissakaan ole :D
Jos kiinnostaa niin galleriasta löytyy kuvia ja tuossa jokin kämänen soundcheckvideo: klik
eddiedo
Pyörä:
Aprilia RS125, Hyosung Comet 125
Liittynyt:
3.6.2013 21:36
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut eddiedo » 9.7.2015 13:38

mistä saa ostettua suuttimia comettiin?
powerwheelie
Pyörä:
Beta rr 50 -07
Liittynyt:
9.1.2014 19:59
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut powerwheelie » 30.7.2015 18:31

Mites ootte toteuttanu ton hyosung cometin vakioputken tyhjennyksen?
Ja jos poistaa ilmanputsarista sen rajoittavan "snorkkelin" ni käykö pyörä sillon liian laihalla?
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut kersti91 » 1.8.2015 14:56

Vakioputken tyhjennys... mitä yrität sillä saavuttaa? Rälläkällä sen saa tyhjennettyä.

Kyllä käy laihalla. Suuttimet ihan tavalliset Mikunin suuttimet.
Tarkista kampiakselin stefa.
rellestäjä
Liittynyt:
21.10.2014 15:49
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut rellestäjä » 19.8.2015 11:18

tuota mietinnän alla on nyt cometti ollu jo jonkin aikaa ja itsehän en mikään tekniikan ihmelapsi ole elikkäs öljyjen vaihot jne. perushuollot menee mutta mopon kanssa tullu säädettyä niin maan perkeleesti ettei jaksa enää mitään työmaata ostaa :lol: ja siksi kysyn että paljon on suutinsarjan ammattilaisella teettäminen maksanut? Jos en itse sitä rupea tekemään :| tai ilmeisesti suutinsarjan osto ja sitten ammattilaisen asentama ja ilmeisesti joku ilmanputsarin snorkkelin poisto ja vielä joku (imukaulan?) avartaminen... yes olen ihan vitun amatööri 8)
rellestäjä
Liittynyt:
21.10.2014 15:49
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut rellestäjä » 19.8.2015 21:24

ja onko kilventelineitä ostettu vai tehty ite, mistä joku hyvä/halpa änkkä tai koko putkisto jotta mörisee :)
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut kersti91 » 29.8.2015 17:35

Huollot on helppoja, jos mopon kanssa harrastanut jo.

Öljyt vaihtuu avaamalla pohjapropun. Öljynsuodatin on oman kantensa alla kytkinkopassa. Helppousaste 1/5.

Tankin alta pääsee käsiksi takasylinterin tulppaan kuten myös kaasareihin. Tankki lähtee irti irroittamalla tankin takareunan pultti, bensamittarin johto, bensaletku, hanan alipaineletku ja täyttöaukon ylivuotoletku. Sitten tankin voi liu'uttaa pois etureunastaan. Ota tankin etupään kumirullat talteen. Ensimmäisenä esillä on putsarinkotelo, joka on kiinni kahdella klemmarilla kaasareihin ja kahdella pultilla runkoon. Muutama letkukin taitaa olla kiinni. Kaasarit suoraan näiden alla.

http://korider.com/index.php?topic=381.0 <- kuvia kaasareista usealla sivulla.

Suutinsarjan vaihtoon kirjallinen ohje Tietopankin puolella. Vaikeusaste 3/5 mutta pitäisi onnistua. Luistien takaisinlaitossa oltava äärimmäisen tarkka, ettei kalvo jää kannen väliin vaan menee omaan uraansa. Jos kansi ei kiristettäessä mene nätisti paikalleen niin kalvo on välissä. Tyhjäkäyntisuuttimet, pääsuuttimet vaihtoon, bensanpinnan tarkistus ja pohjakupit kiinni. Kaasarin neulat oikeaan asentoon ja takaisin paikalleen.

Vaihda kaikki pyörähtävät ristipääruuvit vaikka kuusiokoloihin, M4 10mm. Alkuperäiset pultit on tiukassa ja pyörähtää just, josset avaa juuri oikealla ristipäämeisselillä ja paina kovasti kohtisuoraan kun avaat.

Tarkista kahteen kertaan, että kaasarit on tosiaan kiinni imukauloissa ja putsareissa kunnolla kun kasaat. Kun kaikki on kasassa, tarkista vielä. Samalla vaihtaa helposti kaikki alipaineletkutkin. Kannattaa ottaa joka työvaiheesta kuva niin osaa kasatakkin.

Huollot veloittaa tuntihinnoittelun mukaisesti ja hommaan menee tunti tai kaksi. Huollossa voi samalla suorittaa kaasareiden synkronoinnin.

Äänenvaimennin on kiinni neljällä pultilla, reikien väli viereiseen 50mm ja ristiin sitten sen neliöjuuri 50 toiseen plus 50 toiseen eli 70,7 mm ja sieltä löytyy katalysaattorin tynkä, jonka joutuu poistamaan.

Kilventeline on taitettu suorakulmainen pelti, jonka yläreunassa on kolous takavalon piuhoja ja polttimon vaihtoa varten. Osa takakatteiden kiinnitysrei'istä jää tyhjäksi kun vakiokilventeline poistetaan ja takavalon alakiinnikkeille porataan reiät sisälokasuojaan.

Kyllä siä nää hiffaat siinä vaiheessa kun rupeaa tekemään.
Tarkista kampiakselin stefa.
nipznapz
Liittynyt:
20.4.2014 10:51
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut nipznapz » 13.3.2016 15:33

Paljon on täälläkin tuosta 250 koneen swapista puhuttu, mutta puhutaanpa vielä lisää. :)

Eli iteltä löytyy pihasta tommonen 125 Cometti seisomasta jonkinasteisena ikuisuusporjektina odottamassa motivaatiopuuskaa taas.

No tänään rupes se taas kiinnostamaan hyvien kelien johdosta. Pyöri sitten mielessä, jos heittäis suoraan 250cc koneen kiinni siihen. Muutamalla sadalla saa näköjään jenkeistä ihan toimivia koneita + rahdit päälle.

Eli onko kukaan tätä vielä Suomessa tehnyt?

Vissiin sinänsä aika yksinkertainen operaatio. Kone menee päikseen paikalleen. Kaasarit on samat, mutta suuttimet joutuu vaihtamaan. (Joskin kokonaan uudet kaasarit voisi tulla kyseeseen mun tapauksessa) CDI-boksi sopii kai kanssa vanhasta koneesta? Rattaat ja ketjut menisi vaihtoon.
Jerski
Pyörä:
RS125 '06
Paikkakunta:
Kankaanpää
Liittynyt:
6.2.2013 22:01
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut Jerski » 13.3.2016 22:17

Ei ole ainakaan minun korviin kantautunut että tuota olisi kukaan tehnyt. Omaan pyörään piti tuo swappi tehdä mutta se lähti jatkamaan matkaa uudelle omistajalle ennen kuin ehdin aloitella. Cdi-boksin pitäisi toimia suoraan kun samaa boksia käytetty isommissakin. Oman pyörän boksissa luki GV250 eli ilmeisesti tehtaalla laitettu Aquilan boksi paikalleen kun Cometin leimoilla olevat loppuneet hyllystä. Ketjuja ja rattaita ei ole välttämättä pakko vaihtaa, tuskimpa on eri booritusta piikkisen ja puolikkaan vetoakseleissa. Eri asia tietysti että kestääkö 428 ketjut mutta kuitenkin.
nipznapz
Liittynyt:
20.4.2014 10:51
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut nipznapz » 14.3.2016 0:04

Ookkei ja kiitos vastauksesta. Itelläkin tosiaan vielä ihan ajatustasolla tätä pyörittelen, mutta varmaan kesällä tulee tuollanen kone tilattua, kun ei nuo kalliitakaan näytä olevan.

Onko noissa mitään erityistä, mitä pitäs koneen osalta ottaa huomioon. Eikö näistä ole ruiskumallejakin tehty? Onko itse koneissa jotain merkittävää eroa tuolloin?
Jerski
Pyörä:
RS125 '06
Paikkakunta:
Kankaanpää
Liittynyt:
6.2.2013 22:01
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut Jerski » 14.3.2016 17:21

Uudemmat on ruiskumalleja mutta itse koneessa ei ole ainakaan minun tietääkseni muuta eroa kuin se että kaasarin tilalla on ruisku eli pitäisi toimia suoraan kun heittää vaan imukaulat ja kaasarit paikalleen. Uuden putkiston joutuu tuolle isommalle koneelle vääntämään tai hommaamaan jostain.
Perttijooseppi
Liittynyt:
11.7.2022 1:25
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut Perttijooseppi » 11.7.2022 1:28

Moro, jos tätä joku vielä lukee tai käyttää. Oma comettini ei tahdo kulkea kuin maha kii tankissa 90, lukenut täältä siitä että se menee helposti yli 100 mut hyvä jos 85 pääsee.. eilen se alko tekee sellast et ihaku ois tehot loppunu tai muuta semmost.. mikä auttais
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut mustavi » 11.7.2022 16:19

No syitä voi toki olla monia, kun kulku hyytyy.

Yks tyypillinen vois olla hapettuneet akun navat/kengät jos prätkä/ajoneuvo on seissy käyttämättömänä pitkään (vaikkapa talvitauko), minkä vuoksi CDI ei enää saa riittävästi virtaa tuottaakseen vahvan kipinän (hetkellisesti jopa jotain 20.000 volttia) kun moottoria kuormitetaan (siis juurikin huippunopeus laskee, tai voimakato kun moottori joutuu huhkimaan kiihdytyksissä tai vastatuuleen), tosin tuohon liittyy usein nykimistä tai kierroslukurajoittimen kaltaista oireilua. Tähän pitäis auttaa jos vaikkapa pienellä teräsharjalla jynssäät navan ja kengän kontaktipinnan kiiltävän puhtaaks, jolloin virta alkaa taas kulkea. Toki itse akkukin saattaa olla elinkaarensa finaalissa, tai siinä on ladatessa kenno/t kiehahtanu ja levyistä irronnu lyijy (neste johtaa siten virtaa) aiheuttanu yhden tai useankin kennon oikosulun. Mittaa, tai tarkkaile vaikkapa oireilua kuten ajovalon selvää himmenemistä jos kytket vilkun, mikä viittais jännitteen heikkenemiseen.

Kahden alipainekaasarin säädöt/synkkaus on voinu mennä killiin: muistelen Shadowstani (myös siis kaksi alipainekaasaria), että hyytymisoireilu saattaa alkaa yllättäen. Hyossa alipaineletkut on voinu haurastua (muinoin niissä oli vaihtosuositus 4 vuotta) jolloin alipainevuodon takia vaikkapa V2:n alipainetoimisen bensapumpun tuotto laskee, eikä vinkkeli enää saa riittävästi leipää. Toki - en ole asiantuntija - vika voi olla muuallakin, mutta nuo mainitut ei ole ihan tavattomia.

Mulla on tietopankki-löpinöiden perua kovalevyllä Hyosungin saitilta joskus ladattua matskua kuten kai englanninkielinen tehdas-korjausopas ja käsikirja. Vaikkapa YV (ja @) jos pitäis penkoa/lähettää ne. Ymmärtääkseni Hyosungin 125-Aquilaa (kustomia, sama V2) on viime vuosina alettu tuoda taas Saksaan, eli siellä ainakin pitäis varaosia olla saatavilla. Voi kyllä olla, että uudet mallit on kaasareiden sijaan päivitetty polttoaineen ruiskutuksella.