Honda CB125:set

Sleepperi
Paikkakunta:
Etelä-Karjala
Liittynyt:
4.5.2005 17:51

ViestiKirjoittanut Sleepperi » 20.7.2006 21:58

Stormilta ko ei saa? Se on melkeen ainoa paikka..ellei hyvällä ulkomailta tai sitten rompepäiviltä jos hyvin käy.
[Nimimerkki]
Paikkakunta:
TSKM Kangasala
Liittynyt:
31.5.2004 16:57

ViestiKirjoittanut [Nimimerkki] » 21.7.2006 16:10

Selventäkääs mulle vähän tätä mallipolitiikkaa. Siis onko ensimmäinen CB ollut K5 vai B6? Uudemmassa mallissa siis kuitenkin on levyjarru edessä ja kai erilainen tankkikin? Ja missä kohtaa päivitys on tapahtunut? Kun tästä nyt löytää paikasta riippuen kahta erilaista tietoa, ite oon levittäny sitä versioo että ensin oli K5 (jossa rumpujarru edessä) ja sen seuraaja oli B6.

Eilen ajoin oman CB:ni vihdoinkin moponkorjauskonttiin, ja purkaminen alkaa heti kun tulee ensimmäinen vapaa hetki. Eipä sitä kyllä varmana kauaa pura...
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 21.7.2006 16:32

Aikoinaan motowikiin kirjoittelin CB:stä juttua, tässä linkki:

http://www.motot.net/wiki/Honda_CB

Nuo K5 ja B6 eivät ole täysin 100% varmaa tietoa, mutta tutkimusten mukaan asia on niinkuin wikissä esitetään.
Dank memes melt steel beams.
jupppe
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
11.12.2005 23:55

ViestiKirjoittanut jupppe » 21.7.2006 23:23

voikois tätä cbr-pyörää viritellä mitenkään kun sanovat että kulkee vaan 120km/h?
Jeejee
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 21.7.2006 23:25

jupppe kirjoitti:voikois tätä cbr-pyörää viritellä mitenkään kun sanovat että kulkee vaan 120km/h?


Ööh, oisko väärä topik? Kannattas varmaan CBR125:en virityksestä kysellä cbr125 topikissa ;).
Dank memes melt steel beams.
Sleepperi
Paikkakunta:
Etelä-Karjala
Liittynyt:
4.5.2005 17:51

ViestiKirjoittanut Sleepperi » 22.7.2006 16:59

Joo voi olla että nopeesti luettuna tää cb125 topic näyttää cbr125 topicilta. Nykyteinithän eivät osaisi edes haaveilla näistä kivikautisista laitteista..:)
Juu kyl se niin on et k5 oli ensin, sitten B6(jokan paranneltu k5 mutta ei ehkä niin onnistunut :D ) Sitten tuli t-mallit ja sun muuta.
Uusimmat taitaakin olla kaikista varmimpia ja kestävimpiä tekniikaltaan ja tehoa eniten vakio kuosissa. Ulkononäöstä voikin sitten olla montaa mieltä(tosin alkuperänen on tosi harvoin hienon näköstä)..
jupppe
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
11.12.2005 23:55

ViestiKirjoittanut jupppe » 23.7.2006 11:39

Tume34 kirjoitti:
jupppe kirjoitti:voikois tätä cbr-pyörää viritellä mitenkään kun sanovat että kulkee vaan 120km/h?


Ööh, oisko väärä topik? Kannattas varmaan CBR125:en virityksestä kysellä cbr125 topikissa ;).



Oho katos vaan :D
Jeejee
janio89
Paikkakunta:
Loimaa City
Liittynyt:
29.3.2005 16:39

ViestiKirjoittanut janio89 » 31.7.2006 12:28

Eikös myös tässä T-mallissa ole kohtuu samanlainen kone kuin tässä TD:ssä? Siis onhan siinä lisäksi polkukäynnistys, mutta näin yläpään osien suhteen... Tarvitsisin meinaan nokka-akselin ja sen laakerit joten mahtaisiko se olla samanlainen molemmissa malleissa?
Räsä_
Paikkakunta:
Lammi
Liittynyt:
17.9.2004 13:38

ViestiKirjoittanut Räsä_ » 31.7.2006 17:22

Nyt on yksi uusi tyytyväinen CB:n omistaja. Menin ja ostin vm.82 cb125t ja olen ajellut tässä noin 200km. Täydellinen peli kylällä kurvailuun ja mutkateille. Pientä sytysvikaa on liekkö vähän väljä ja paskoo tulpan eikä sen jälkeen oikeen kierrä tasaisesti. mitäs vikoja näissä yleensä on?

P.S Ja mikä parasta vanhemmat mootoripyöräilijät morjenstaa :D
KamiKaz3
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
2.8.2006 21:26

ViestiKirjoittanut KamiKaz3 » 2.8.2006 21:35

auttaako se suuttimien vaihto paljonkin? mulla on itelläni vuoden 86 cb125 niin mistäköhän siihen sais suuttimet ja kannattaisko laittaa 90 vai suuremmatkin?
KamiKaz3
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
2.8.2006 21:26

ViestiKirjoittanut KamiKaz3 » 4.8.2006 8:10

ainii ja muute millasetkos rengaspaineet pitäs olla?
mulla on tällä hetkellä takana 2bar ja eessä 1.6
Karpov
Pyörä:
CB125T
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
30.4.2005 12:46

ViestiKirjoittanut Karpov » 7.8.2006 22:09

En viittiny koko topiccia kaluta joten:
Miten cb:llä mahtuu reilu 190cm pitkä kuski köröttelemään? TT kuulemma menee sen 120-130, kestääkö hyvin viritystä? ( isompi kaasari, tehari, kannen avarrus, nokka) Tuleeko lämpöongelmia pitkissä ajoissa 100 nopeuksissa?
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 7.8.2006 22:38

Karpov kirjoitti:En viittiny koko topiccia kaluta joten:
Miten cb:llä mahtuu reilu 190cm pitkä kuski köröttelemään? TT kuulemma menee sen 120-130, kestääkö hyvin viritystä? ( isompi kaasari, tehari, kannen avarrus, nokka) Tuleeko lämpöongelmia pitkissä ajoissa 100 nopeuksissa?


Hyvin mahtuupi ajamaan, ite oon 185 ja hyvin pystyy cb:llä ajelemaan.

Kestää se satasta ajaa, muttei yhtään yli. Tosin viritettynä kannattaa ratastaa niin kierrokset saa tippumaan satasen vauhdeista, ja bensankulutuskin putoaa. Viritystä moottorin pitäisi kestää, jos sitä on huollettu ja huolletaan säännöllisesti ja oikein.
Dank memes melt steel beams.
KamiKaz3
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
2.8.2006 21:26

ViestiKirjoittanut KamiKaz3 » 11.8.2006 16:03

mitäs öljyä ootte käyttäny? ja kuinka usein vaihdatte öljyt? ja sitten jos noihin aikaisempii kysymyksii voisitte vastata ni olisin hyvin kiitollinen :)
[Nimimerkki]
Paikkakunta:
TSKM Kangasala
Liittynyt:
31.5.2004 16:57

ViestiKirjoittanut [Nimimerkki] » 16.8.2006 20:28

Yritetääs herätellä tännekin vähän keskustelua. Googlettelin tässä ajankuluks, ja löysin legendaan vähän osaa: http://www.powroll.com/P_HONDA_VINTAGE_125_2PC.htm

En oo ihan koko topiccia läpi lukenu, että en tiedä onko tullut jo ennenkin mainittua. Liekö tuo sitten hintansa arvoinen setti, jos samaan iskutilavuuteen päästään poraamisella ja daxin männillä? Onko tietoa mistään muista valmiista ylikokosarjoista, tai yleensäkään CB viri- tai varaosista?

KamiKaz3: mää oon ainakin yleensä pyöriini vaihtanu öljyt muutaman tuhannen kilometrin välein, en sitten tiedä kuinka useasti oikeasti olisi tarve. CB:llä en oo niin paljoa ajanu että olisin vielä öljyjä vaihtanu, mutta kai sinne jotain 10W40:tä voisi lykätä. Faktatietoa suosituksista kellään?