Atzku kirjoitti:AF-1 topikissa oli hiljaista joten tulin tänne kyselemään kun rotaxin kone kumminkin on.
Eli siis koneella on ajettu about 45k ja se pitäisi avata kun kytkin on loppu ja vaihdepolkimen stefa vuotaa. Sen lisäksi puristukset on kadoksissa ja mäntä väljä (ajettu joku 3k männällä. Proxin tekele....). Kannattaisiko suosiolla vaihtaa ne alakerran muovirattaat samalla? Entä laakerit alakerrasta?
Ja mitkä osat menee ristiin 122 ja 123 koneessa vai meneekö mikään?
Kilometrit on aidot 3 edellistä omistajaa noin 5-6 vuoden ajalta on tuttuja vaikka niistä ei ole tarkkaa tietoa, kun kiinni ollut 2 vakio mittaria ja tällä hetkellä kermanen KOSO RX2N
Onko muilla topiccilaisilla kokemuksia 2-rad sivustosta kun siellä tuntus olevan suht kivuttomaan hintaan noita apikan osia. Onko luotettava sivu, onko osat todella sitä mitä sanovat?
Ja meneekö af-1 r123 koneen vakio kuristamaton tt putki räsään jossa on 122 kone?
olis yks ylimääränen
Kokemuksia löytyy 2-radilta monta: 100% luotettava ja asiallinen pulju.
AF1 123 kuriton vakio tt-putki menee 122 koneelliseen kiinni, mutta tulee helvetin alas maahan nähden, ja kiinnike ei osu kohdalleen ainakaan. Periaatteessa en lähtis laittamaan sellasta 122 rotaxiin. Mutta jos hitsi pysyy kädessä ja oot tee-se-itse mies, niin varmasti saat nätisti sen sovitettua kiinni.
Jos koneella oikeasti ajettu 45tkm täysin ilman alakertaremppaa niin onneksi olkoon hyvin on kestänyt. Jos se joskus on rempattu olettaisin 20-30tkm väliä, eli sillon sulla olis kilometrejä siinä vielä jäljellä eli kovaa ajoa vaan.
Muovirattaita en lähtis ite uusimaan jos ovat hyvän näköset päälleppäin. Saattaa hyvin kestää sun ajot. Toki jos niilläkin 45tkm takana, vaihtaisin uudet.
Kytkimestä sen verran että kannattaa laittaa myös uudet välilevyt. Itellä ainaki noissa vanhemmissa huomasin että kytkimet saatto "narahdella" ja laittasin tämän välilevyjen piikkiin. Katso myös painelaakeri, se on kytkinasetelman päällä oleva osa kun otat kytkinkopan pois, Onko kuula pyöreä, onko siinä painaumia? Jos nätisti pyörii kuula siinä ja ei näy painaumia siinä niin ei tarvetta vielä vaihtaa. Jos painaumia näkyy niin uusiksi vaan. Menee muuten tuo 123 koneellisen painelaakeria painava kytkinkopassa kiinni oleva hässäkkä myös 122:seen pienellä rälläkkä muokkauksella, testattu juttu
122 ja 123 koneissa on muovirattaat ainakin samat. 123 rotaxia tuli kolmella erilaisella sylinterillä = näistä ainakin viimeisin tuotos menee etukiinnikkeiden pienellä muokkauksella suoraan paikalleen. Ton uusimman 123 pytyn tunnistaa kyllä helposti koska saman verran kanavia kuin 122 pytyssä, ja vanhoissa 123 pytyissä ei tosiaan niitä pieniä pakokanavia pakoaukon ympärillä edes ole. Kampiakselit ainakin erilaiset. Kiertokankisarja on mielestäni sama, ja runkolaakerit myöskin. Eli aika samanlaisia koneita, mutta toisaalta täysin erilaisia kun 123 rotaxissa on aivan eri luokan sähkötkin kun näissä uusissa