zeiou kirjoitti:Vaihdoin ketjut ja rattaat, ja eteen tuli laitettua 13-piikkinen ratas
Mitäs ketjurasvaa muuten käytätte? Itse käytän Belray Super Clean Chain lubea, joka on todella hyvää, koska se ei sotke takavannetta.
Iltapäiviä vaan taas pitkästä aikaa tännekin. Ei ole nyt talvella tullu kirjoteltua tänne...
Tuosta ketjurasvasta sen verran, että itse käytin loppukesän/syksyn ProHondan Chainlube tököttiä, tuli ostettua sitä samalla, kun vaihdatin ketju-ratas paketin. Castrolin ketjurasvaa käytin alkukesän, kun oli vanha ketju-ratas paketti kiinni. Tuo ProHondan rasva ei sotke niin pahasti kuin Castrolin ja on hoitanu hommansa ihan hyvin. Ketjun/rattaiden kulumis erosta noiden kahden rasvan välillä en osaa sanoa mitään, koska laitatin paremman, vahvistetun o-rengasketjun, joka tuntuu kestävän ainaki 2 kertaa pidempään kuin Shadowin originaalia vastaava paketti. Hintaakin ketjulla on semmoset 2 kertaa enemmän mutta ihan mielelläni maksoin sen, kun nyt ei tarvii kiristellä ketjua kuin about 1200-1400km välein (en muista tarkalleen). Vanhaa ketjua sai kiristää 500-600km välein.
Onkos kellään mitään lisä kromia tms. hilppeitä tulossa/tullu tässä talven kuluessa? Mulla menee ajokauden alotus taas luultavasti tuonne huhtikuun loppuun ellei jopa toukokuulle, kun asun täällä Ylä-Savossa mutta onneks oon pari kertaa talven aikaan päässy talvi varastoon ja fiilistelemään satulan päälle.
Tuo nelari miitti kiinnostas kyllä minuakin mutta päiväseltään joutasin ehkä vaan käymään, riippuen tietysti siitä milloin se pidettäs. Mihinkään Hämeenlinnaan asti en kyllä mielellään päiväseltään lähtis. Sinne on suunnilleen 350-400km täältä. Tietysti, voishan se olla ihan mukava ajella Shadowilla noinkin kauas mutta on se ehkä päivän mittaselle reissulle vähä liikaa.