Mikilon 125cc

WaDe-
Pyörä:
TeZaRi, piikki-KäXä sun muita
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
22.11.2007 16:44

ViestiKirjoittanut WaDe- » 3.12.2009 21:44

Mutta tästä päästään asiaan, vittuako sillä on teille väliä? Jos joku haluaa katsella viriderbien takavaloja niin katselkoon........ Ja jos joku haluaa huvikseen viritellä konetta niin miksi ei? Joku sanoo vaikka että aikoo virittää autoaan ni sanotteko vaa heti et "älä viritä, osta vaa isompi kone"?
tsekkaa tetsari galleriasta-
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 4.12.2009 11:51

Husse tai muun 'kisa'enskan välit usein aika lyhyet. Varsinkin jos stunttailua pahemmin harrastaa. Tällöin huiput rajoittuu siihen 100-120kmh. Mikilonin 8-9kw luulis pääsevän sen 100-110kmh. Tappiviri-derbit kiskovat valehtelematta AINAKIN saman verran :roll:

Itselläkin on kokemusta kuinka huipuissa Hussen sms jäi Taiwanin pyörälleni (Mittariin 135kmh - reilu 10kmh mittarivirhettä) ..Kiihtyvyyteen en ota kantaa, siinä varmaan husse vie mutta helvetin hyvää kyytiä saa nelkkukevarillaki.. 18-vuotiaana kukaan tuskin hankkii enää 2t kizakikkeliä alleen, itsellä ainakin menny hermot noihin noitapilleihin.

Ja 2t vs 4t keskustelua voi jatkaa omassa topicissaan ne jotka haluaa :)
mikael34
Liittynyt:
10.4.2008 21:00

ViestiKirjoittanut mikael34 » 4.12.2009 23:11

samuli91 kirjoitti:Husse tai muun 'kisa'enskan välit usein aika lyhyet. Varsinkin jos stunttailua pahemmin harrastaa. Tällöin huiput rajoittuu siihen 100-120kmh. Mikilonin 8-9kw luulis pääsevän sen 100-110kmh. Tappiviri-derbit kiskovat valehtelematta AINAKIN saman verran :roll:

Itselläkin on kokemusta kuinka huipuissa Hussen sms jäi Taiwanin pyörälleni (Mittariin 135kmh - reilu 10kmh mittarivirhettä) ..Kiihtyvyyteen en ota kantaa, siinä varmaan husse vie mutta helvetin hyvää kyytiä saa nelkkukevarillaki.. 18-vuotiaana kukaan tuskin hankkii enää 2t kizakikkeliä alleen, itsellä ainakin menny hermot noihin noitapilleihin.

Ja 2t vs 4t keskustelua voi jatkaa omassa topicissaan ne jotka haluaa :)


Joo ton 2t vs 4t voisi todellakin lopettaa ja aina pitää tulla pätemään miten hyvin menee se 2t, muutenkin tämä mikilon topikki on täynnä tuota. Jos ei omista pyörää niin turha tulla vittuileen kuinka huono se, kun ei tiiä yhtään mitään. Täälläkin foorumilla on vain muutama kenellä tälläinen on tai on ollut.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 5.12.2009 5:31

Mutta kun yhtään oikeasti hyvää kiinalaista en ite ole tähänmennessä tavannut niin...

Ei valmistusmaassa sinänsä mitään kunhan se laadunvalvonta ois jotain muuta kun mitä se näillä mikilon, baotian, fude, lifan, samurai yms on...

Pareempain päin nämäkin on menossa ja kehittyvä maa mutta toistaiseksi KURAAAA...
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 5.12.2009 16:02

Johani kirjoitti:Mutta kun yhtään oikeasti hyvää kiinalaista en ite ole tähänmennessä tavannut niin...

Ei valmistusmaassa sinänsä mitään kunhan se laadunvalvonta ois jotain muuta kun mitä se näillä mikilon, baotian, fude, lifan, samurai yms on...

Pareempain päin nämäkin on menossa ja kehittyvä maa mutta toistaiseksi KURAAAA...


Pakko tähän väliin huudella palautetta mun ex-kiinanelkusta. Merkki Kymco ja Made in Taiwan. Perskuleen luotettava pyörä. Itse ajoin puolessatoista ajokaudessa sen 17000km ja voin rehellisesti sanoa että mitään en koskaan saanut korjata tai viedä takuuseen. Pitkien valojen polttimo ainut mikä kärähti talvella. Parissa ensimmäisessä huollossa käytin ja muuten hoivasin pyörää kuin pientä lasta, oikeilla huoltoväleillä. Muiltakin kymco-kuskeilta olen kuullut vain ja ainoastaan positiivista palautetta.

Tämä piti siis vain mainita kun tuli puheeksi nämä muut kiinalaiset. Bike-lehdessäkin oli Cbr125:stä ja Kymcosta vertailu. AINUT miinus mitä mainittiin pyörien välillä oli se, ettei kymcolle ollut vielä laajaa asiakaskuntaa ja luottoa. Nykyaikana kun on pakko saada se "luotettavampi" japsi. :roll:
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 5.12.2009 17:47

Kymcoa en vertais täysin näihin perus kiinalaisiin, se kun on taiwanissa valmistettu ;)
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 5.12.2009 18:05

En minäkään kun itekkin oon kymcon omistanu.
mikael34
Liittynyt:
10.4.2008 21:00

ViestiKirjoittanut mikael34 » 5.12.2009 20:55

Tässä pitää kuitenkin hinta muistaa. Ennenkun lähtee ajamaan pitäisi kaikki pultit ja mutterit vaihtaa/kiristää. Runko tarkastaa ja kaasari säätää. Itse en tehnyt ja sit rupes tulee ongelmia. Vasta myöhemmin tein kaikki nuo ja nyt pyörä toimii ihan hyvin. Jotkut on tehnyt sen jo ennen käyttöönottoa ja niillä on toiminut sitten ihan ok. Tekehään pattonikin kuulema galaxin kanssa niin ei vielä vaan tiedä miten ne toimii sitten.
apina_mies
Pyörä:
husqvarna te 570
Paikkakunta:
kokkola
Liittynyt:
18.1.2009 20:34

ViestiKirjoittanut apina_mies » 6.12.2009 19:08

onko kestävä ja hyvä pyörä?
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 6.12.2009 19:12

Jos lukisit topicin vaik läpi, ni ei tarvis kysyä toista kertaa.
_E_Z_
Pyörä:
FZR 600
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
27.9.2007 0:20

ViestiKirjoittanut _E_Z_ » 11.1.2010 13:05

Jees, pyörä pihalla lumen peitossa ja jäähdytysnesteet jäässä. Kilpiä ei ole myöskään näkynyt missään, Tehopekan ilmeisesti uusi myyjä lupasi tuossa ennen joululomia että laittavat paperit tulemaan kun lähetän sähköpostilla runkonumeron heille.. Aika hiljaista on taas ollut. Pitääpi soitella sinne taas tällä viikolla että mikä maksaa.

Saan työharjoittelupaikaltani vehkeeseen uudet siniset jäähdytysletkut. Nesteet taitavat mennä vaihtoon kunhan kelit niiden sulamisen sallii. :D Pitää huolella tarkistaa kyllä kaikki ennen kuin lähtee kylille kruisimaan keväällä. Kun pyörän osat ovat muutenkin huonohkoa laatua, eivätkä mopon kasaajatkaan ole kaikesta päätellen välttämättä täysin päteviä, yhtälö ei voi olla kovin positiivinen. Mutta ihan hauskaahan tuo väkerrys pyörän parissa on, kunhan ei sitä pimeässä, pakkasessa ja näpit jäässä tee. Viimeksi tulikin akku otettua irti ettei halkea tuolla pakkasissa. Oli muuten vittumainen saada pois paikaltaan.
Koneistus- ja hitsaushommia pk-seudulla
YV tai
eppu.rekila@kolumbus.fi
Baw33
Pyörä:
Gsx-r 750cc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
24.3.2008 17:38

ViestiKirjoittanut Baw33 » 11.1.2010 13:50

Toivotaan parasta. Ei tee hyvää motille että nesteet jäätyy.. Se vesi laajenee jäätyessään, saattaa rueta paikat halkeilee.. :s
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 11.1.2010 19:59

Baw33 kirjoitti:Toivotaan parasta. Ei tee hyvää motille että nesteet jäätyy.. Se vesi laajenee jäätyessään, saattaa rueta paikat halkeilee.. :s


Kyllä jäähdytysnesteet on tehty kestämään pakkasta aina johonkin ~ -50 asteeseen saakka.. Ellei syyläriin sitten ole maahantuojan toimesta kaadettu hanavettä :roll:
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 11.1.2010 20:02

samuli91 kirjoitti:
Baw33 kirjoitti:Toivotaan parasta. Ei tee hyvää motille että nesteet jäätyy.. Se vesi laajenee jäätyessään, saattaa rueta paikat halkeilee.. :s


Kyllä jäähdytysnesteet on tehty kestämään pakkasta aina johonkin ~ -50 asteeseen saakka.. Ellei syyläriin sitten ole maahantuojan toimesta kaadettu hanavettä :roll:

Eihän se sillon jäätys? jos siel ois sekotettua tavaraa. Nii siitä päätellen siellä on ollu hanavettä :)
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
_E_Z_
Pyörä:
FZR 600
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
27.9.2007 0:20

ViestiKirjoittanut _E_Z_ » 11.1.2010 20:31

On siellä varsinaista jäähdytysnestettäkin vähän kun on semmoista soosia, ja halkeamia ei näy missään (ainakaan vielä :D). Ei kannata kumminkaan kauheasti yrittää käyntiin laittaa, pumppu on sitten kanssa soseena. Pakkaset ovat nyt onneksi lauhtumaan päin.

Viritysprojua voisin harkita aloittelevani kunhan paikan löytää ja saa selvitettyä tuon kilpihässäkän.
Koneistus- ja hitsaushommia pk-seudulla
YV tai
eppu.rekila@kolumbus.fi