Derbi GPR 125

Dedga
Liittynyt:
8.6.2011 19:27
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut Dedga » 23.7.2011 6:36

Itellä on keväällä ostettu gpr racing -05 ja alkaa ottamaan päähän kun yhtäkkiä alkanut tekemään sitä ettei lähde aamulla käyntiin kun on seissyt yön yli. Kyllä se siitä aikanaan lähtee kun lykkii 200 metriä nelos vaihteella, mutta sähköstartilla on turha edes kokeilla? kyllä se päivällä lähtee ihan hyvin käyntiin vaikka on seissytkin pari tuntia. Aluksi epäilin että joku kosteushäiriö kun oli yöllä satanut vettä, mutta nyt on ollut ihan poutaa ja ei vaan lähtenyt ilman lykkimistä..

Vaihdoin tosiaan jo tulpan hatun sekä tulpan mutta ei siitäkään ollut hyötyä. pyörähän on tosiaan TT (putki tyhjennetty, sulake, ilmanputsarin kuri pois) ja kun ostin keväällä sen niin siinä oli 280 suutin ja huippunopeudet oli 120 km/h pintaa, ajattelin että saa liikaa bensaa ettei kierroksia jaksa ottaa, niin vaihtoin 260 suuttimeksi ja kulki siltikin vain sen 130 km/h, että miksi ei kulje enempää?

Pikaisia vastauksia sekä kiitos jo etukäteen ;)
Dedga
Liittynyt:
8.6.2011 19:27
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut Dedga » 23.7.2011 12:12

Niin ja tosiaan syynä sille että ei käynnisty on tulpan kastuminen :s
moposeksuaali
Pyörä:
detsoni
Liittynyt:
21.10.2009 0:42
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut moposeksuaali » 23.7.2011 17:26

Oon tällästä harkinnu, mutta mites reilu 160 senttinen yltää tälläsellä ajaa? Yltääkö jalkapohja kokonaan maahan edes toiselta puolen? Onko korkeampi kuin rs/raptor?
miksu94
Pyörä:
Myyty ja rahat juotu.
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
21.5.2009 18:31
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut miksu94 » 23.7.2011 20:02

Ihte oon ~173cm ja ylttää molemmat jalkapohjat maahan hyvin pientä vaille kokonaan, että eiköhän 160cm pitusenakin yltä vähintään toinen kokonaan. Yhtä korkeita tää ja RS ainekin on aikalailla, mitä nyt kavereiden pyöriin vertaillut. :)
O_o
nadiz
Pyörä:
Derbi GPR Racing -07
Liittynyt:
14.11.2009 19:37
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut nadiz » 24.7.2011 14:30

moposeksuaali kirjoitti:Oon tällästä harkinnu, mutta mites reilu 160 senttinen yltää tälläsellä ajaa? Yltääkö jalkapohja kokonaan maahan edes toiselta puolen? Onko korkeampi kuin rs/raptor?

Ite 186cm pitkä ja polvet nenässä asti joutuu menemään niin en kyllä ymmärtäis miksi ei sinun kokoisesi muka yltäisi maahan, sen verran matalia nämä kyykkypyörät kuitenkin
mikki_-94
Liittynyt:
26.12.2010 19:03
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut mikki_-94 » 24.7.2011 23:08

miu GPR:ssä on Tyhjennetty putki, vapaastivirtaava suodatin ja YPVS toiminnassa ja nyt on kiinni 280 suutin. pyörä räpeltää ihan ketusti ja savuttaa ja lähtee buuaamaan ja räpeltämää tuossa 4-5tonnin tienoilla, että missä vika?? pitäskö vaihtaa pienempi suutin vai??
SaMito
Pyörä:
-Tön
Liittynyt:
12.10.2010 20:31
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut SaMito » 25.7.2011 20:52

SaMito kirjoitti:Kertokaas vähän kokemuksia kepardista!
Esim. Onko luotettava? Miten usein täytyy mäntää vaihtaa ja muuta koneremppaa tehdä? Minkälainen on ajaa pitempää matkaa? Paljon kuluttaa? Miten kulkee verrattuna muihin piikkeihin? Ja mitä tyyppivikoja näissä on?

Ja toki voitte kertoa myös muuta mitä nyt tulee mieleen :D
Kevarin osto piakkoin edessä ja olis kiva saada vähän tietoa ;)

ja kyse 2-t vehkeestä.
miksu94
Pyörä:
Myyty ja rahat juotu.
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
21.5.2009 18:31
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut miksu94 » 25.7.2011 22:02

Pirun luotettava pyörä kuhan huoltaa oikein, mäntää 10 000km-15 000km välein, alakertaa 20 000km-30 000km välein, mutta jotku tuntuvat vetävän rohkeesti 40 000 kilsaaki ilman alakerran laittoo. Todella hyvä ajaa pitkää matkaa, kyliksen pyörittelyssäkin loistava vehe. Kulutuksen saanut alhaisimmillaan ~4 litraan/100km ja normi kulutus semmosta 5,5-6,5l/100km (TT:nä nää luvut). Kulkua löytyy ihan riittämiin, hymy nousee kun kaasua vääntää. Aika tasoihin menee RS:ien, Mitojen ja Hussejen kanssa, kisaenskoille tottakai jää sitte vähä helpommin. Eipä näissä varmaan mitään tyyppivikoja ole, ainekaan ihtellä ole tullut vastaan, eikä kavereidenkaan samanlaisissa oo mitään tyyppivioiks luettavia ollu. Suosittelen kyllä jos kevaria mietit. Tossahan noi perustiedot mitä pyörästä about tarvii tietää kun semmosen ostoa miettii ;)
O_o
nadiz
Pyörä:
Derbi GPR Racing -07
Liittynyt:
14.11.2009 19:37
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut nadiz » 25.7.2011 23:51

Oma gepri onnistunu jättämään 09 ja 03 räsät viivoilla, muutaman hussenkin oon vienny, kisaenskoille ei sitten mahakkaan oikeen mitään kuin vasta 140km/h jälkeen
ilee^
Pyörä:
Yamaha DT 125RE, Tunturi Super Sport
Paikkakunta:
kouvola
Liittynyt:
11.8.2009 15:23
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut ilee^ » 26.7.2011 1:15

mikki_-94 kirjoitti:miu GPR:ssä on Tyhjennetty putki, vapaastivirtaava suodatin ja YPVS toiminnassa ja nyt on kiinni 280 suutin. pyörä räpeltää ihan ketusti ja savuttaa ja lähtee buuaamaan ja räpeltämää tuossa 4-5tonnin tienoilla, että missä vika?? pitäskö vaihtaa pienempi suutin vai??

Jos räpeltää keskikierroksilla, ni koitappa siirtää neulan sokka ylempää lokoseen.
xbomber46
Liittynyt:
28.8.2010 13:57
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut xbomber46 » 26.7.2011 1:48

mikki_-94 kirjoitti:miu GPR:ssä on Tyhjennetty putki, vapaastivirtaava suodatin ja YPVS toiminnassa ja nyt on kiinni 280 suutin. pyörä räpeltää ihan ketusti ja savuttaa ja lähtee buuaamaan ja räpeltämää tuossa 4-5tonnin tienoilla, että missä vika?? pitäskö vaihtaa pienempi suutin vai??


Ite tyhjentelin putken, ja ilmanputsarista kuri pois (loota jäi), YPVS toiminnas&säädetty ja tulppa 9-arvone. Mietittii kaasarin säätöjä, luettii täältä ja käydiin kysyy parista huollosta.. Laitoin 250 pääsuuttimen ja toimii hyvin. Käy tosi hyvin sopivan rikkaal, öljyy vähä jopa kattees mut ei oo liia tukkonen. Tuntuu olevan tosi hyvin säädöissä vaikka en sen enempää säätäny, hyvin kiertää keskikierroksil, ei buua..

Sul toi buuaminen vaikuttais et sais liikaa bensaa ku liia iso suutin, ja käy samal liia rikkaal nii räpeltää.. Ite laittasin joku 260-270 suuttimen tai kokeilisin tätä laihemmil seoksil, mut saa kyl liikaa bensaaki jos buuaa.
Cpi sx
Liittynyt:
19.5.2009 16:34
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut Cpi sx » 26.7.2011 13:00

itellä 280 vai oliko se 290 ps, niin ryypyn kanssa pitää käynnistää mutta muuten ei voi ryyppyä käyttää, eli jos booa: varmista että ryyppy on pois päältä ;).
mikki_-94
Liittynyt:
26.12.2010 19:03
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut mikki_-94 » 27.7.2011 21:34

juuh. no nyt vaihoin 260 suuttimet ja tuntuu että nyt pelittää jopa ihan hyvin :) voisin tietysti vaihtaa vielä 250 mut nii isotöinenhomma et taijan jättää väliin :D ja eipähän leivo nii helposti ;)
mikki_-94
Liittynyt:
26.12.2010 19:03
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut mikki_-94 » 27.7.2011 21:41

++viel senverran et onks kukaan koskaan kokeillu gpr:ään matkavälejä??:o ku ite jouvun ajaa matkaa nii ois aika hyödylliset... ja mitkähän vois olla sopivat?? :) kiitos jo etukäteen :)
nadiz
Pyörä:
Derbi GPR Racing -07
Liittynyt:
14.11.2009 19:37
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut nadiz » 28.7.2011 0:20

mikki_-94 kirjoitti:++viel senverran et onks kukaan koskaan kokeillu gpr:ään matkavälejä??:o ku ite jouvun ajaa matkaa nii ois aika hyödylliset... ja mitkähän vois olla sopivat?? :) kiitos jo etukäteen :)

Vakiovälit = Matkavälit