min-akin kirjoitti:Nuadhu kirjoitti:- - Eipä tuosta EGR:n tukkimisestakaan mitään haittaa olisi.
Olin ottanut EGR:än pois tukkimalla kaikki (3) letkua. Pakoputken tuke alkoi liikkumaan, niin otin EGR:än takaisin käyttöön ja tadaa tehoa pomppasi alakierroksille... ...Eli mun mielipide: että antakaa olla jos toimii. Toki se laittaa seoksia rikkaamalle, kun poistetaan käytöstä.
Ei siitä kulkupuolen kannalta merkittävää hyötyä ole, ja sekin hyöty vaatisi kunnollisia säätöjä.
Silti ei ole mitenkään terveellistä syöttää koneelle palamiskelvotonta ja epäpuhdasta pakokaasua joka on vielä lämmintäkin.
min-akin kirjoitti:Paljos te ajatte täydellä tankilla? Olen itse ajanut täydellä tankilla tasan 150km sisältäen varatankin.
Yleensä joutuu kääntämään varatankkia jo 100km kohdalla. Mallina on 2009, tankki on ilmeisesti alkuperäinen, ei takuissa käynyt.
Harvemmin ajan tankkia kuivaksi, mutta olen laskenut kulutukseksi nykysäädöillä n. 3,4l/100km.
Johtokuri ohitettu, ilmanputsari vaihdettu vaahtomuoviseen, vakiovaimenninta avarrettu, sekä EGR:ää kuristettu. Pääsuutin 140.
Lähes vakiona, alkuperäisellä pääsuuttimella kulutus oli n. 3,15l/100km. Kulutus noussut siis n. 8%
Jännää tässä on se että kulutus ei paljoa vaihtele sen mukaan kuinka ajaa. Vaikka kuinka luukuttaa yhden tankillisen, niin kulutus 100km kohti eroaa korkeintaan desin tai puoli verrattuna mahdollisimman taoudellisesti ajettuun tankilliseen.