Aprilia RS/Tuono

Jesa3
Pyörä:
Derbi X-Treme SM -09 & Cagiva Mito 125 -05 TT
Liittynyt:
11.5.2011 18:36
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Jesa3 » 6.10.2012 12:21

Tuolta Mito keskustelusta ei saa vastausta eli aattelin kysästä täällä. Mitkä välit ois hyvät kaupunki ajoon? Myyjä sanoi että melkein vakiovälit pitäis olla mutta silti tuntuu tosi pitkiltä. Pyörä on TT Jollymoton putkella.
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut eQ123 » 6.10.2012 15:31

Räsään ainakin ite laittasin kaupunkiajooon 15-40/42. Matkaakin pystyy jotenkin noilla ajamaan. 16/17-40 matka-ajoon.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
JyBe
Liittynyt:
16.1.2011 14:07
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut JyBe » 6.10.2012 16:54

Mukava homma tuo laipan rikkoutuminen :x . Pjme:ltä on ne halvemmatki laipat loppunu varastosta eli nyt vain pitää ootella että laippoja tulisi sinne lisää. Samalla voisin tilata vforce3 ja muuta hilpettä. Ellei sitten jollakin teistä ole myydä laippaa ;)
Akii.k
Pyörä:
Aprilia MX 125
Liittynyt:
14.10.2011 14:04
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Akii.k » 6.10.2012 20:13

Ne halvemmat laipat ollu loppu jo yli kolme kuukautta..
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Miiggael » 6.10.2012 20:29

Joo jatkoo tohon mun ongelmaan edelliseltä sivulta.
Puristukset oli 160-170psi, eli ei väljää?
Tossa videota, saako näistä mitään irti?
Kylmästartti
Lämpimänä Ois varmaan pitäny vähän enemmän kierrättää tossa lämpimänä, kun tajusin että se vingahdus tulee vasta 8k jälkeen, mutta latasin kumminkin. :roll:
E: toisaalta en ole vieläkään 100% varma että se vingahdus ois mikään vika, kun tossa videossa jonka Ansta linkitit vaikuttais äänet kovenevan kanssa 8k kohdalla reilusti (taitaa vaan olla sen verran repäsevä piikki että kuulostaa siltä). Noh pitää katella.
Noista sammumisista en vieläkään tiedä, sanoitte että bensan loppumiselta vaikuttais, mutta kun en oo vieläkään käyny kertaakaan tankkaamassa ton jälkeen, silti pelaa hyvin :s Jos huomenna ottais riskin ja lähtis tankille, n. 1,5km matkaa. Niin ja taisin aiemmin unohtaa mainita että mulla on tosiaan tuorevoitelu käytössä.

Ja sitte vielä sellasta että tuohan on sisäänajossa sekä ala- että yläkerta, oisinko voinut tehdä vääränlaisen sisäänajon? Kysyin toisesta topikista niin kuulemma ei saa ajaa matkaa korkeilla kierroksilla (ja muutenkin 2-tahin ajotapa), mutta saa ja pitää kiihdytellä(?) Tuolla on aika paljon kiihdytelty tonne 8k asti missä sitten vingahtaa, mutta ei ajettu oikeastaan ollenkaan matkaa yli 6500 kierroksilla.

Kiitokset jos joku viitsii vielä valaista näissä asioissa.
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 7.10.2012 10:59

joo on kyllä super hyvät puristukset. Kattosit nyt ne tankin letkut vaa ekana että se saa ilmaa sinne tankkii ko ei se nyt taija koneessa mitää olla
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Miiggael » 7.10.2012 13:33

Eipä ollu letkut lytyssä.
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Miiggael » 7.10.2012 14:40

Joo kävin äsken ajelees parin kilsan lenkin, ja tuli huomattua, että kone sammuu kun laittaa kytkimen pohjaan ajaessa. Ei siis aivan joka kerta, ja sen sammumisen saattaa pystyä estämään jos yritän kierrättää kovaa. Ajaessa/veto päällä se ei siis sammu. Otin taas videoo kun sammu ekan kerran: http://www.youtube.com/watch?v=5pKX0dEW ... e=youtu.be
Vittu ku olin ajamassa takas kotiinpäin, niin vasemmalta tuli eteen joku musta volvo, ja hidasti sitten mun eteen ylämäessä johonki 20km/h vauhtiin jostain syystä. No mitäs muuta ku kytkin pohjaan ja siihenhän apikka sit päätti sammua. No onneks tosta oli enään about 200m kotipihaan, niin työnsin apikan sitten sivuun ja siinä meni sitten tovi kun yritin käynnistää, pyörä vaan hörähteli ja kun sain käyntiin, niin tuntu röpöttävän tosi paljon kun ajoin vielä sen 100 metriä kotiin.
Pari viikkoa sitten toimi hyvin, niin en usko että kaasarin säädöissäkään on vikaa :s
tonyyqi
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turenki
Liittynyt:
23.6.2008 0:21
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut tonyyqi » 7.10.2012 15:56

Mites lähtee työntäen käyntiin sammumisen jälkeen?
http://tonyyqi.kuvat.fi
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Miiggael » 7.10.2012 17:18

Ei taida lähtee sen paremmin ku sähköstartista mitä muutaman kerran kokeilin.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Sen1 » 7.10.2012 18:25

Akku sulla on ainakin tyhjänä noissa videoissa kun vingahtelee vaan eikä jaksa startata. Ei tollasel starttauksel käynnistellä yhtää mitää :D

Oudolta kyllä kuullostaa toi sun ongelmas. Tuntus että kone käy ainakin ihan hyvin. Ja kiekuu ihan hyvin. En näe siinä olevan mitään ongelmaa varsinkin kun mittasit ne puristukset...

Ootko kaasaria putsannut / availlut? Tossa "taas videoo" -videossa johtuu ainakin toi käynnistämättömyys siitä ettei jaksa edes startti pyörittää kunnolla.

Oma arvaus tässä vaiheessa et kaasarissa jotain häikkää / bensansaannissa, kaasari tyhjenee, pyörä sammuu, kaasari täyttyy hiljalleen uudelleen. Tai jotain tällästä. Kato nyt se kaasari ainakin ja putsaa helvetin hyvin kaikki.

ja entä kaasarn säädöt? Ovatko miten kohdallaan? Laiha neula esimerkiks tekee just tollein että alkaa booailemaan ja pyörä sammuu vaan ja kohta käynnistyykin. Voi oireilla laihalla käydessään aika oudostikkin. Mutta hyytyminen ja booaus sieltä aina tulee, tietty pikkasen laihalla jos käy niin kiekuu maukkaasti ja jossain vaiheessa jos mitään ei tehdä niin moottorivaurio todella todennäköinen varsinkin jos viritysaste korkeahko jo...

Jos oikeasti 160-170psi oli, kannattaa varmistua ettei ole jopa liikaa. Esajuppeli tietäisi varmasti mikä alkaa olemaan polinilla jo liikaa.

Kai ajat 98 bensalla tai paremmalla?
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Miiggael » 7.10.2012 19:20

98:lla tietysti ajelen. Voin mitata huomenna tai vaikka tänään uudestaan noi puristukset, jos oisin kattonu jostain syystä väärin.
Kaasarin säädöt pitäisi olla kunnossa, kun olen ajellut tuolla nyt parin viikon aikana yli 200km ilman ongelmia :s Omasta mielestä toi ei oo booaamista toi sammuminen, vaan enemmänkin rikkaalla käymistä, kun tuntuu että pitäis antaa kaasua että pysyy käynnissä.
Kaasarin voisinkin sitten katsoa kun tulee taas aikaa.
Miiggael
Pyörä:
Aprilia rs 154 -05, ex Yamaha dt 50r -10
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
24.11.2011 16:28
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Miiggael » 7.10.2012 20:50

Mittasin puristukset taas, ja pikkasen alta 150:hän ne oli (147-149 ehkä). Mitä lie sieniä olin syönyt kun aiemmin testasin... :) Huomasin myös että tulppa oli aivan musta, jos sillä ois ollu jotain merkitystä asian kanssa :roll:
EtuX
Pyörä:
Suzuki PV vm-96, Aprilia RS 125 vm-2000
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
17.4.2008 15:12
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut EtuX » 8.10.2012 7:26

lataa myös akku jos on tyhjä ;) viime kesänä huomasin että jos on akku tyhjä niin eipä tuo käy ollenkaan, joka päivä piti ladata akku ja koulupäivän jälkeen oli purkanu tyhjäksi eikä jaksanu käydä jos oli valot päällä :lol:
EtuX
Pyörä:
Suzuki PV vm-96, Aprilia RS 125 vm-2000
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
17.4.2008 15:12
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut EtuX » 8.10.2012 17:35

joo ny se sitten räsä leikkas kiinni jotenka uutta pyttyä pitäs saada :x ja kysymyshän nyt on se että sopiiko rotax 123 pytty 122 koneeseen, kuulemma etukiinnikettä muokkaamalla sopii mutta ei viittis ostaa jos ei sovi

E:löyty jo http://www.youtube.com/watch?v=f0KFDM3b3gA