Beta RR 125 4T LC

Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 2.3.2014 11:34

Nyt on ruuvattu adapterin kanssa 520 rattaat kiinni ja Endurossa näyttää 12/50 vaikuttaisi olevan aika hyvät välit, ehkä hieman pitemmät kun vakiovälit jotka on enskamaisen lyhyet.

Kannattaa tosiaan käydä jossain sorvauttamassa adapteri takavanteeseen niin saa 520 rattaat kiinni, sen jälkeen ratastus on halpaa eikä 520 ketjut/rattaat kulu muutenkaan niin nopeasti kun 428 paletti.

Etuvalon vakiopoltin on 35/35w H4 ja eihän sillä näe mitään, se vaihdettiin 60/55w Osram Nightbrakeriin ja nyt näkee ihan eri tavalla.
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 3.3.2014 0:00

Niin nyt kun näistä rattaista jauhetaan nii oliko smotoille ne hyvät välit 12-52 vai 13-52 :D tai kummat noista vastasi niitä vakiovälejä
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 3.3.2014 10:11

Kovin tulee tiheät välit jos meinaat motoon laittaa 520-12/52 välit. Motoon laittaisin 520-12/47 välit, pitäisi olla aika hyvin kohdallaan ja näyttäisi olevan samat mitä Hussessa käytetään. Käytännössä enduron ja moton takarenkaan kokoero tekee 520 rattaissa 3 hampaan eron, enskassa isompi ja motossa pienempi.
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut jonicc » 3.3.2014 15:41

Itellä nelarihussessa 520 jaolla 12-48 välit ja on hyvät. Ei lopu yksin kesken ja 2päällä jaksaa vielä kohtuullisesti mennä mitä nyt näillä tehoilla mennään.
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 4.3.2014 0:10

tarkotin nyt niitä 428 jaollisia että tuo 12-47 niissäkin vai? :D
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 4.3.2014 8:59

Sulla on 428 ja pyörä mistä voit tarkistaa välitykset, myös Betamotorin sivuilta löytyy varaosakirjat joten pikkasen nyt sitä oma aloitteisuutta ;)

Katteleppas viime kesän viestejä, siellä olen linkannut korvaavat rattaat motoon jos ei halua alukuperäistä satasen alumiiniratasta ostaa. 428 ja 520 on aivan eri piikkimäärät rattaissa ja siksi kannattaa välityksistä puhuttaessa heti alkuun mainita kumpi jako on kyseessä.

Jalkatapit vaihtui parempiin, Betaan käy GasGas:in jalkatapit ja niitä löytyy vaikka minkälaisia, meille tuli tollaset: http://www.ebay.co.uk/itm/New-Trials-Fo ... 5d490e4807
Launchh
Pyörä:
Fantic 125 4t
Liittynyt:
29.5.2012 14:28
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Launchh » 4.3.2014 18:22

Moro!

Mistä saattaisi johtua kun mulla kuuluu sellanen outo ääni koneesta? Tässä video
http://www.youtube.com/watch?v=8hGsZQrb ... qx5BN6f4Mw
Tarkoitan siis sellasta nakutusmaista ääntä.
Ja sitten vielä kuuluisko tosta tulla öljyä, tosta jutusta mikä on sylinterissä kahdella kiinnikkeellä kiinni ja mis on toi tuppi mikä tukkiisen. Itse olen siis laittanut sen tupin siihen kiinni? Öljyä tulee siis vain keuliessa.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 4.3.2014 21:24

Vois kuulostaa siltä että on koneen avaaminen edessä. Tarkista nyt ensin venttiilivälykset mutta äkkiseltään ei kuulostanut venttiilien nakutukselta. Jos siellä on kaikki ok niin sitten pytty irti ja tarkistamaan laakereiden ja männän välykset.

Se juttu mikä sulla vuotaa öljyä on jakoketjun kiristäjä ja sen ei kuulu vuotaa öljyä edes keuliessa.
Launchh
Pyörä:
Fantic 125 4t
Liittynyt:
29.5.2012 14:28
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Launchh » 4.3.2014 21:44

No voihan paska! Pyörä on ollut huollossa ton äänen takia ja eivät löytäneet mitään vikaa ja juuri hetki sitten toisessa huollossa avattiin kone ja tarkistettiin paikat koska pyörä varastettiin. Ja tuo missä on tuo tuppi niin sieltä on tullut uudesta asti öljyä kun olen keulinut :/. Täytyy sitten viedä huoltoon taas kun ei oo paikkaa ite ropata. Kiitos vastauksesta

E : Ainiin ja unohin mainita että ääni kuuluu koviten siinä sylinterin ja kannen kohdalla
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 9.3.2014 17:57

vaihoin tossa takaratasta ja 1 ruuvi oli niin tiukkaan kiinni että kuului jokin outo ääni kun aukesi niin kierrettä oli alusta vähän kulunut niin siis siellä lopussa on ihan hyvät kierteet. pistin takarattaan tiukasti kiinni, en kuitenkaan naama punaisena, mutta onko tässä nyt mitään syytä huoleen että ei ajossa tapahdu mitään vai pitäisikö tehdä uudet kierteet tai helicolia tai jtn? Voin kuvaa pistää jos joku sen kanssa osaa auttaa. :|
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 9.3.2014 18:38

Jos pultti kiristyy normisti niin ei muuta kun ajamaan. Laitoithan ruuveihin kierrelukitetta?
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 10.3.2014 0:28

Juu laitoin
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 10.3.2014 21:42

Semmonen vielä että tossa jarrupaloja vaihtelin niin siltä tippu se metalliosa mikä pitää jarrutuksen jälkeen paloja erillään niin voiko joku käydä vilkasta omastaan että onko tää oikein laitettu :D siis tuossa levyssä on tulee ulos tuo levyn leveämpi pää ja käyristyy ylöspäin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 11.3.2014 7:12

Pelti on ihan oikein asennettu, sama homma tuli tehtyä eilen ;)

Mitkä palat laitoit? Näyttää olevan sintterit ja paljon paksummat mitkä ite ostin SMC:stä. Vielä kun saisi takajarrun tunnokkaammaksi, on aika tunnottoman oloinen ja kun tarpeeksi painaa niin sitten on lukossa, pintaherkkyys puuttuu kokonaan.
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 11.3.2014 18:01

Ihan motonetistä ostin ja onhan nuo aika paksu :D http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/9 ... neuvo=2274