Yamaha YZF-R125

säxä-11
Pyörä:
Aprilia sx 50
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
29.3.2012 16:31
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut säxä-11 » 11.11.2012 22:55

en nyt mitään suunnittele :D on vaa pariin otteseen se perkeleen irtohiekka aiheuttanu pientä sydämen tykytystä ja kuumotuksia :lol:

E: ainii, kiitos kolmelletoista ja Ghostly.K:lle lyhyistä ja ytimikkäistä vastauksista! :)
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 11.11.2012 23:29

Vakuutuskeskustelulle on sitten oma topic jossa on sivutolkulla keskustelua aiheesta. Mä sain vakuutusyhtiöltä 1100 euroa kertakorvauksena kun kaaduin WR:llä ja kaveri sai muistaakseni 2200 euroa kun kaatui hiekalla vähänajetulla YZF-R:llä. Kasko on kyllä hyvä olla olemassa näissä vehkeissä kun katteet maksaa todella paljon. Lunastus-tapauksessa keskustellaan vakuutusyhtiön kanssa sopivasta hinnasta. Luin jostakin, että pyörää ei oo pakko antaa lunastukseen jos ei päästä hinnasta sopuun, en sitten tiedä kuinka menetellään jos näin käy. Meiltä lähti pari talvea sitten auto lunastukseen ja oltiin keskustelemassa vakuutusmiehen kanssa hinnasta. Tietenkin ne koittaa kepillä jäätä mutta tosi hyvän hinnan siitä sai kun hetken jaksoi vääntää :lol: Se on myös hyvä muistaa, että jos vakuutusyhtiö maksaa jostain omasta kaatumisesta johtuneet kulut, niin vakuutusmaksut nousee. Mulla ei noussu kun parikymmentä euroa vuodessa.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
jenääss
Pyörä:
Yamaha DT 125X, EX Yamaha YZF-R, EX Cagiva planet, EX CPI SM
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
1.8.2008 19:42
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut jenääss » 13.11.2012 0:53

Osaako joku selittää, miten tarkemmin ottaen saa patentoitua niin, että kun laittaa pitkät niin palaa lyhyet ja pitkät valot? (mielellään tarkemmin selitettynä kun "näpertelet vähän valokatkasijaa")

Ja riittääköhän yzärin laturi tuottamaan tarpeeksi virtaa 55W(xenon,lyhyt) ja 35w(xenon,pitkä) polttimoille? Tai edes pelkälle 55W polttimolle?
Youtube: http://youtube.com/user/pappabetalarprod
Facebook: http://facebook.com/pappabetalarprod
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 13.11.2012 5:13

1. irroita katkaisijan runko
2. irroita valokatkaisija rungosta (varo ettei katkaisija levähdä käteesi jolloin todennäköisesti katkaisijan sisältämä pieni kuula katoaa ties minne ja katkaisijasta tulee varsin omituisen tuntuinen)
3. mittaa yleismittarilla kumpi laidoilla olevista johdoista on lyhyiden johto (keskellä maa) ja varmista asia kytkemällä pitkät päälle ja kokeile palaako lyhyet myös kun yhdistät vaikka ruuvarin varrella (tai johdolla) sen mittaamasi johdon maadotukseen
4. varmistuttuasi että olet löytänyt kahdesta johdosta sen oikean, tinaa se pienellä (n.1cm) hyppylangalla kiinni maadotuspiuhaan
5. nauti paremmasta valotehosta;)

ja pitäisi riittää jos normaali h7 on oliko se 60 vai 50W? ja niitä kehtaa pitää molemmat päällä samaan aikaan kunhan vaan pyörä käy, eli ellei asiassa ole jotain paradoksaalisen omituista porsaanreikää niin kiinni vaan. mutta miksi lyhyempiin se tehokkaampi setti? miksei niin että lyhyisiin 35W ja pitkiin se 55W?

toivottavasti tästä nyt saa selvää... (kts. kellonaika
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 13.11.2012 7:46

Mulla ilmeisesti edellinen omistaja tehny ajovalomodin. Lyhkäsissä palaa 55W ja pitkissä 55W, ei ole käynnissä mitään ongelmaa, akkukin jaksaa hyvin.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut AapoV » 13.11.2012 9:21

Näissä varmaan johdot kestää jatkuvassa käytössä noin suurta virtaa?

Jos sitä katkaisijaa ei huvita ruveta räpeltämään (ja jos johtojen kesto mietityttää) niin tietysti releen kanssa saa tehtyä "turvallisemmin". Ohjeita löytyy kun googlaa "lisävalon releen kytkeminen". Plussa releelle akulta (sulakkeen jälkeen), "miinus" lyhyille. Herätevirta pitkiltä, herätevirta viedään releeltä sitten runkoon. Silloin kun laittaa pitkät, herätevirta kytkee releen ja virta pääsee lyhyillekin.
jenääss
Pyörä:
Yamaha DT 125X, EX Yamaha YZF-R, EX Cagiva planet, EX CPI SM
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
1.8.2008 19:42
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut jenääss » 13.11.2012 15:51

|Psychosocial| kirjoitti: mutta miksi lyhyempiin se tehokkaampi setti? miksei niin että lyhyisiin 35W ja pitkiin se 55W?

Kiitos avusta, pitää parin viikon sisällä säheltää valot valmiiksi.
Ja lyhyisiin tehokkaampi siksi, koska ajan kuitenkin 80% ajasta pelkillä lyhyillä, joten on se kivempi olla sillon mahollisimman paljon valotehoa :D
Vai saako yzärissä helposti säädettyä pitkän valon asentoa, jos sitä sais osottamaan vähän alemmas ja laittaa molempiin 55W?
Tosin vaikea uskoa, että laturi tuottaa tarpeeksi virtaa kahden 55W xenon polttimon jatkuvalle käytölle...
Youtube: http://youtube.com/user/pappabetalarprod
Facebook: http://facebook.com/pappabetalarprod
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 13.11.2012 16:08

mutta kannattaa mieluummin sit ottaa 55W molempiin, vaikka 35W xenon on tehokkaampi ku mikää nightbreaker+ tai muu normipolttimo valoteholtaan siis, ja xenonithan vie enemmän virtaa vaan syttyessään, muuten se 55W xenoni vie päällä ollessaan ihan saman verran virtaa kuin 55W normaali ajovalopolttimo ;D
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 13.11.2012 16:13

Niin, korjataanpas itsekin. Mulla on tosiaan ajovalomodi pitkille. Eli, kun pitkät napsautan, niin palaa molemmat. Kuitenkin ne ajot, mitä ajan, niin yleensä taajamassa, valoisan aikaan. Pitkille ei hirveästi tule käyttöä, ehkä noin 60-70% tulee ajoista ajeltua lyhkäset päällä.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
_Sylin_teri_
Pyörä:
KTM 525 exc, Yamaha WR 426cc, Yamaha YZF-R125+WNB Yoshimura, Kymco Agility ruoska, Yamaha DT50 R (EX)
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
25.4.2009 19:32
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut _Sylin_teri_ » 14.11.2012 17:17

|Psychosocial| kirjoitti:mutta kannattaa mieluummin sit ottaa 55W molempiin, vaikka 35W xenon on tehokkaampi ku mikää nightbreaker+ tai muu normipolttimo valoteholtaan siis, ja xenonithan vie enemmän virtaa vaan syttyessään, muuten se 55W xenoni vie päällä ollessaan ihan saman verran virtaa kuin 55W normaali ajovalopolttimo ;D

Oma kanta tuohon on että ei kannata lyhyisiin tunkea ihan 55W xenonia kun se valoteho on melkoinen ja pienikin hajavalo häikäisee :D
Karkkulainen
Liittynyt:
17.10.2012 20:47
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Karkkulainen » 15.11.2012 18:31

Eihän tuosta ajovalomodista ole mitään haittaa muille tienkäyttäjille?

Tuli vaan mieleen kun itselläkin on käynyt mielessä valotehon lisäys. ;)
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 15.11.2012 19:37

Ei jos laittaa lyhyet päälle, kun joku tulee vastaan, mut voi ne pitkät vastaan tulevia häikäistä ilman mitään muokkauksiakin.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 15.11.2012 22:08

no pitäähä ne pitkät kuitenki laittaa pois ku tulee vastaantulijoita;D et ei niist mitää haittaa oo
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)
hanskii
Pyörä:
Derbi Senda x-race sm 2007(EX) , CPI SM "KTM" Pro 2009(EX) , Yamaha YZF-R125 2008
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
17.11.2010 19:55
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut hanskii » 15.11.2012 23:33

Mitä mieltä olette että onko tämä Castrol MTX 10w-40 ihan sopivaa moottoriöljyä tässä ? Eräässä huollossa olivat laittaneet tätä öljyä ja nyt n. 3 tkm ajon jälkeen rupesi kone pitämään outoa poikkeuksellisen kovaa ääntä. Kaverit veikkasivat kampiakselin laakeria..
|Psychosocial|
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 '10, EX Tunturi Hopper '93, EX Yamaha YZF-R125(avk) JA EX Yamaha DT50R '02
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
20.10.2010 22:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut |Psychosocial| » 16.11.2012 0:20

kai sitä öljyä oli koko 3tkm ajan tarpeeksi siellä ettei sen takia ole ottanut kone siipeensä? ja ainaki täällä käytetää yamaha huollossa samaa eikä ongelmia ole ollut, tosin öljynvaihdot mitä itse olen tehnyt niin olen käyttänyt joko motul 7100 tai castrolin GPS:ää
Jos olet ajanut Yamahalla, olet ollut taivaassa. Mutta jos sinulla on Yamaha, omistat palan taivasta;)