KTM EXC 125

ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 27.4.2016 19:11

Ei nuo säädöt kovin pahalle kuulosta, varsinkin jos aiemmin niillä toiminut :s .. Ainakin omaan korvaan kuulostaa pahasti sähkövialta

Puolan ja tulpanhatun sekä tulpanjohdon tutkimisella varmaan kannattaa aloittaa. Tai mitata miten niihin tulee virtaa. Staattorikin kannattaa mittailla jos siihen hommaan sopivat härpäkkeet löytyy. Ohjekirjasta löytyy ne arvot joita sieltä pitäisi suunnilleen tulla ulos.

Voisiko CDI vika olla mahdollinen? Sen hajoaminen voisi selittää pätkimistä ja putkeen ampumista. Kokeile kaverin kanssa vaihdella sähköhärpäkkeitä jos joku kaveri löytyy jolla on saman merkkinen vekotin alla
ktmleipoo
Liittynyt:
3.4.2016 15:59
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ktmleipoo » 27.4.2016 22:37

Kyselin facebookissakin niin joku arvas, että kampuran mg puoleinen stefa vuotais, ja olihan se vähän kostea. Pitää nyt ekana koittaa se vaihtaa.
hupsutin
Pyörä:
Husqvarna Wr 125 EX, monkey 125cc, KTM EXC 300
Liittynyt:
22.7.2012 20:09
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut hupsutin » 27.4.2016 22:44

Mites tuota sytkäkarttaa voi vaihtaa? Kyseessä kylläkin 300exc 2008 :D muistelin että piikkiaikoina kaveri sääti sitä aina omasta 125 2009 kotkasta kun lähettiin keulimaan :lol: kai tässäkin siis on joku säätö?
ktmleipoo
Liittynyt:
3.4.2016 15:59
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ktmleipoo » 28.4.2016 8:54

Ja onko jollain kokemusta miten kotari käyttäytyy jos kampuran mg puoleinen stefa tosiaan vuotaa?
-MpN
Pyörä:
Ktm 350 exc-f
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.3.2010 19:57
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut -MpN » 28.4.2016 10:14

Kierrokset jää leijumaan.

hupsutin kirjoitti:Mites tuota sytkäkarttaa voi vaihtaa?


Tankin alta löytyy liitos, joka pitää irrottaa. Kelta/musta johto.
herrAAH
Liittynyt:
14.1.2016 22:45
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut herrAAH » 28.4.2016 20:10

Millä kannattaisi korja öljyn tyhjennys reiästä kierteet..
Vanha omistaja vaan laittanu tiivisteliimaa pultin ympärille.

Nyt en rupea ainakaan konetta aukaisemaan, tarttis jonkun nopean tavan
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut JL- » 28.4.2016 20:51

Helicoil.
herrAAH
Liittynyt:
14.1.2016 22:45
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut herrAAH » 28.4.2016 21:24

Jos helicoililla vetää niin siinähän joutuu poramaan ja sitten kun sen asennetun kierteen pään joutu katkaisemaan niin sitten ne kaikki on koneen sisällä, enkä jaksa ottaa konetta auki. Kyllähän se on tolla tiivisteliimallakin pysyny..
Samupoika
Pyörä:
KTM exc 125 2010
Paikkakunta:
Huittinen
Liittynyt:
24.5.2015 14:31
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Samupoika » 28.4.2016 22:47

Kumman puolen reijästä mennyt? Kytkimen puoleisesta jos on mennyt, niin senhän nyt äkkiä avaa ja joku tehnyt ilman avaamistakin. Kunhan se tapin katkasutyökalu on magneettinen ja poratessa laittaa terään vaseliiniä, niin onnistuu avaamatta. Itelläkin kytkimen puoleisessa reijässä helicoil.
Viimeksi muokannut Samupoika päivämäärä 28.4.2016 22:50, muokattu yhteensä 1 kerran
herrAAH
Liittynyt:
14.1.2016 22:45
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut herrAAH » 28.4.2016 22:50

Juu on kytkimen puolelta. Varmaan laitan helicoilit ens kerralla kun vaihdan öljyt
M1Kseri
Pyörä:
Ktm exc 125 -07, Yamaha DT50
Paikkakunta:
Liperi
Liittynyt:
24.8.2013 23:15
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut M1Kseri » 29.4.2016 21:44

Elikkä kotari sammu kesken ajon melkein tyhjäkäynnillä eikä sen jälkeen enää lähtenyt käymään. Kaasari katsottu samoin läpät ja tulppakin vaihdettu. Bensahanankin putsailin mutta ei vaan käynnisty. Tulppa on kyllä kuiva eli mistä vois johtua että ei saa bensaa?
Ostetaan piikkiseen kotariin lommoton putki!!!
kACE-FIN
Liittynyt:
26.3.2015 16:33
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut kACE-FIN » 3.5.2016 0:11

Kaada vähän bensaa tulpanreiästä sisään ja kokeile et sytyttääkö.. Jos ei lähe toimii niin kaasari pöyälle, luisti ja kaikki suuttimet irti ja sit vaa paineilmalla joka reikä läpi. Ja kasatessa katot et kaikki toimii niiku pitääkin että koho on herkkä liikkuu ja luisti liikkuu myös hyvin yms.
Ite uue tulpakylkee heittäisin myös puhtaa ilmanputsarin.
En sit tiiä voiko pa-säädin olla mennyt jumii ja vaikuttaa käynnistymisee? Tuskin.
Itellä kerran muutaman päivän ajamatta olemisen jälkee ei meinannu lähtee käyntii, tuntu että ei saanu bensaa niin putsasin kaasarin ja eimeinannu millää lähtee käyntii nii hetken polin ilmantulppaa ja sit tulppa kiinni ja polin jonku vajaa minuuti nii paljo ku jakso nii sit se lähti hyrräämään. Vieläkää en oikeen oo keksiny mikä siinä sitten oli, poppamies juttuja noi välillä eikä mekaniikka hommia.
halooo
Liittynyt:
24.3.2016 19:44
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut halooo » 4.5.2016 10:32

Onko noi vforce3 järkevä ostos? Että onko huomattava ero?
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 4.5.2016 10:53

Eikai ktm niitä olisi vakiona laittanut pyöriinsä ellei niistä hyötyä olisi :D. 09 vai 08 tuli vakiovarusteeksi.

Kierrosherkkyyttä ja vääntöä(?) tuovat
ktmleipoo
Liittynyt:
3.4.2016 15:59
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ktmleipoo » 4.5.2016 13:41

Kyllä sen huomaa, mutta ei ne mitenkään "pakollisia" ole. Uusissa kotareissahan ei vforceja enää edes ole.