Suzuki RG GAMMA 125

M|klu
Paikkakunta:
elimäki-city
Liittynyt:
3.1.2005 22:59

ViestiKirjoittanut M|klu » 19.4.2006 20:59

aivan... oma ei kiertänyt 15 ihan loppuun ja 14 kiertää..
RG125
Liittynyt:
7.12.2005 17:38

ViestiKirjoittanut RG125 » 20.4.2006 12:22

pikkasen toimii kampaaja huonosti, kun putsari täys paska... uni-filtterin kanssa pitää olla ainakin 220 suutin... aika iso kun vakioputsarilla on 180 :D
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 20.4.2006 13:09

Joo, itelläni oli pipercrossin kanssa 210 suutin, samoin kuin powerfiltterinkin kanssa. ja jos gammat ei tunnu kulkevan kuin sen 120-125, niin kannattaa käyttää pannu auki ja tsekata missä hapessa on. itellänikin oli hiton väljä aluksi eikä kulkenut tuon kovempaa, välit oli 16/42 ja nelosella otti huiput :) sitten 0.5mm kannesta pois, porautus, uus mäntä, 14/42 välit niin kelas 155 mittariin...
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
RG125
Liittynyt:
7.12.2005 17:38

ViestiKirjoittanut RG125 » 20.4.2006 13:15

Tomppade kirjoitti:Joo, itelläni oli pipercrossin kanssa 210 suutin, samoin kuin powerfiltterinkin kanssa. ja jos gammat ei tunnu kulkevan kuin sen 120-125, niin kannattaa käyttää pannu auki ja tsekata missä hapessa on. itellänikin oli hiton väljä aluksi eikä kulkenut tuon kovempaa, välit oli 16/42 ja nelosella otti huiput :) sitten 0.5mm kannesta pois, porautus, uus mäntä, 14/42 välit niin kelas 155 mittariin...


on muuten perin kummallinen juttu kun mulla toimii unin ja 210n kanssa ryyppypäällä paljon paremmin... viekö bensaa enemmän jos laittas tuon 220 suuttimen ja unifiltterin kuin 190/vakioputsari? Saattaa hinnoissaan olla tuo alkup. suodatinpanos...
-Late
Liittynyt:
28.6.2005 21:35

ViestiKirjoittanut -Late » 20.4.2006 18:52

mikä helvetti on kun seoksen säätö ei vaikuta. vaikka ruuvi on kokonaan kiinni tai täysin auki, seos on melkein sama. ja kun ajaa n. 100 metriä niin aluksi kone käy hyvin mutta seos muuttuu lopuksi rikkaaksi ja kone rupeaa röpöttämään.seosruuvihan on se messinkinen talttapäinen ruuvi kaasarin oikealla puolella,samalla kuin ryyppykin? olisko vika kohossa tai neulassa? neulan sokka on keskimmäisessä lovessa.
imake
Liittynyt:
4.4.2005 19:36

ViestiKirjoittanut imake » 20.4.2006 21:19

säädöthän pitää olla kohillaan kun moottori on lämmin. kannattaa ensin ajaa moottori lämpöseksi ja sen jälkeen säätämään. yksi tapa miten olen kattonut säätöja on tulpan väri. Jos tulppa on tumma on säädöt rikkaalla eli saa liikaa bensaa ja jos on valkoinen on liian laihalla eli saa liikaa ilmaa. Kun tulppa on ruskea niin säädöt ovat kohillaan. Tuossa on vain se huono puoli että pitää ajella jonkin verran että tulppa alkaa ottamaan väriä.
Korjatkaa jos olen väärässä.
-Late
Liittynyt:
28.6.2005 21:35

ViestiKirjoittanut -Late » 20.4.2006 22:51

vika löytyi. jostain ihmeen syystä bensanpinta oli oikeen kunnolla poskellaan.. kysyin isän työkaverilta joka on noiden kilpamoottoripyörien virittäjä että mikä mahtaa olla vikana. käski ottaa kaasarin irti ja testata bensanpinta. kohon läppää joutui vääntämään n. 2mm. alemmas mitä se vakiona on jotta sai bensapinnan normaalikisi. en tiedä mistä johtui että neulaventiili sulki ennen vasta niin myöhään mutta kumminkin asiat ovat nyt hyvin. pistin kaasarin kiinni, kokeilin ja hyvin tuntui toimivan..
RG125
Liittynyt:
7.12.2005 17:38

ViestiKirjoittanut RG125 » 21.4.2006 16:49

-Late kirjoitti:vika löytyi. jostain ihmeen syystä bensanpinta oli oikeen kunnolla poskellaan.. kysyin isän työkaverilta joka on noiden kilpamoottoripyörien virittäjä että mikä mahtaa olla vikana. käski ottaa kaasarin irti ja testata bensanpinta. kohon läppää joutui vääntämään n. 2mm. alemmas mitä se vakiona on jotta sai bensapinnan normaalikisi. en tiedä mistä johtui että neulaventiili sulki ennen vasta niin myöhään mutta kumminkin asiat ovat nyt hyvin. pistin kaasarin kiinni, kokeilin ja hyvin tuntui toimivan..


mulla oli muuten täysin sama vika!
-Late
Liittynyt:
28.6.2005 21:35

ViestiKirjoittanut -Late » 21.4.2006 17:27

rupes hermo menemään kun ei säätämine vaikuttanut yhtään mihinkään :D mutta onneksi sain toimimaan.. tänään pääsee sitten ajamaan oikeen kunnolla! :D
-Late
Liittynyt:
28.6.2005 21:35

ViestiKirjoittanut -Late » 21.4.2006 23:26

onko gammassa tuoreöljyvoitelun säätöä koneen ulkopuolella? en ole ikinä tutustunut koko pumppuun mutta jos joku tietää että onko semmonen säätöruuvi on niin vois kertoa..
imake
Liittynyt:
4.4.2005 19:36

ViestiKirjoittanut imake » 22.4.2006 14:04

sun pitää ottaa vasemmanpuoleinnen koppa irti ja hammasrattaat pois niin siel on kansi minkä alla on se pumppu jos on merkit. merkit kohalleen tyhjäkäunnillä.
RG125
Liittynyt:
7.12.2005 17:38

ViestiKirjoittanut RG125 » 22.4.2006 18:59

imake kirjoitti:sun pitää ottaa vasemmanpuoleinnen koppa irti ja hammasrattaat pois niin siel on kansi minkä alla on se pumppu jos on merkit. merkit kohalleen tyhjäkäunnillä.


eikös näin että kaasarista luistin tarkastusruuvi pois, katotaan että näkyy se kolo siellä ja sit vasta merkit kohilleen? Ainakin näin mulla on säädetty
imake
Liittynyt:
4.4.2005 19:36

ViestiKirjoittanut imake » 22.4.2006 20:56

saattaa se pian ollakkin sillai =)
Hector Lopez
Liittynyt:
11.3.2003 10:43

ViestiKirjoittanut Hector Lopez » 25.4.2006 17:02

Lievästi nakertaa... Ostin siis sen pärrän ja onnellisena ajelin sillä kunnes kävi ilmi että myyjä olj tökänny sinne PV:n vakiotulpan mikä on käsittääkseni liian lämmin Gammaan. Katos kummaa, mäntään ilmesty sellanen kiva reikä. Ja oli vielä niin mukava myyjä että väitti pytyn olevan poraamaton vaan löytyhän sieltä sitten 1,5mm ylikokoo eikä tietenkään saa osia. Onneks kaverilla oli varastossa 56mm pytty ja mäntä, ei nekään mitään priimoja kon siinä on jotain lämpöleikkaamisia tullu mutta pitää ny yrittää saada pelaamaan niillä. Tilasin just MopoSportilta uudet männänrenkaat siihen kaverin mäntään. Tuntu olevan ainoo paikka mistä nyt ylipäätään löyty Gamman osia... Että pitää ihmisellä käydä huono tuuri!

Niin joo, olihan mulla jotain asiaakin. Minkä männän tohon mahollisesti sais käymään noin niinkun korvaavana elementtinä? Joku puhu TS:n männästä joka kävis helmoja lyhentämällä, liekö miten totta ja millanen mäntä täsä on ny kyseessä? Pitäs kumminki tuohon ny joku oikiampi ratkasu keksiä vaikka pytty poraamalla ja uus mäntä soveltamalla. Kertokaa tietäväisemmät miten pääsen ahdingosta!
Suzuki PV '94 *MYYTY*
Honda Monkey '75
Suzuki RG Gamma '87 *PASKANA* :/
Suzuki Marauder GZ250 '98
RG125
Liittynyt:
7.12.2005 17:38

ViestiKirjoittanut RG125 » 25.4.2006 19:58

Hector Lopez kirjoitti:Lievästi nakertaa... Ostin siis sen pärrän ja onnellisena ajelin sillä kunnes kävi ilmi että myyjä olj tökänny sinne PV:n vakiotulpan mikä on käsittääkseni liian lämmin Gammaan. Katos kummaa, mäntään ilmesty sellanen kiva reikä. Ja oli vielä niin mukava myyjä että väitti pytyn olevan poraamaton vaan löytyhän sieltä sitten 1,5mm ylikokoo eikä tietenkään saa osia. Onneks kaverilla oli varastossa 56mm pytty ja mäntä, ei nekään mitään priimoja kon siinä on jotain lämpöleikkaamisia tullu mutta pitää ny yrittää saada pelaamaan niillä. Tilasin just MopoSportilta uudet männänrenkaat siihen kaverin mäntään. Tuntu olevan ainoo paikka mistä nyt ylipäätään löyty Gamman osia... Että pitää ihmisellä käydä huono tuuri!

Niin joo, olihan mulla jotain asiaakin. Minkä männän tohon mahollisesti sais käymään noin niinkun korvaavana elementtinä? Joku puhu TS:n männästä joka kävis helmoja lyhentämällä, liekö miten totta ja millanen mäntä täsä on ny kyseessä? Pitäs kumminki tuohon ny joku oikiampi ratkasu keksiä vaikka pytty poraamalla ja uus mäntä soveltamalla. Kertokaa tietäväisemmät miten pääsen ahdingosta!


mulla on 56mm vakiomäntä! ei siis ts:n vaan originaali ja käyttämätön... osta pois, laita vaikka yv:tä