Derbi GPR 125

mikki_-94
Liittynyt:
26.12.2010 19:03
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut mikki_-94 » 2.8.2011 19:44

mistä sais käytettynä teharin -05 GPR:ään, ku ei miulla oo rahaa uusiinkaan?? :D ja minkäkokonen suutin vois olla sopiva teharin kaa, ku itell on nyt tyhjennetty vakioputki ja 260 suutin ja tuntuu aika sopivalta.
xbomber46
Liittynyt:
28.8.2010 13:57
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut xbomber46 » 2.8.2011 21:18

mikki_-94 kirjoitti:mistä sais käytettynä teharin -05 GPR:ään, ku ei miulla oo rahaa uusiinkaan?? :D ja minkäkokonen suutin vois olla sopiva teharin kaa, ku itell on nyt tyhjennetty vakioputki ja 260 suutin ja tuntuu aika sopivalta.


Käytettyjä tehareita kannattaa metsästää sivun "Myydään"-osiosta, jossa on myös osia myytävänä. On ollut useasti gepareihin sopivia arroweita mm. myynnissä. Tässä ketjussa/foorumilla myös ilmottelee porukka välillä. Kavereiltahan noita kannattaa myös metsästää, tai nettimotosta kysyä pyöristä missä mukana tulee tehari että myykö erikseen.

Itellä -06 gepari ja 250 suutin on sopiva, paitsi että vakioasetuksilla käy liian rikkaalla (heittää öljyy + röpöttää) joten pitää säätää vähän laihemmalle neulasta.. Tosiaan tyhjennetty putki itelläkin, YPVS säädetty&käytössä ja ilmanputsarin kuri on poistettu.
zonzaz
Pyörä:
Ktm 125
Liittynyt:
17.3.2009 22:15
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut zonzaz » 3.8.2011 2:37

Mikä se tt suutin pitäs olla? itelläni nytte 250 ja ryyppy päällä toimii täysikaasulla oikeestaan samalla lailla kun ilman sitäkin mutta puolikaasulla röpöttää? ja miten muka jotkut saa tuon kulkemaan 150-160 tasasella pelkkänä tt:nä??
xbomber46
Liittynyt:
28.8.2010 13:57
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut xbomber46 » 3.8.2011 11:37

zonzaz kirjoitti:Mikä se tt suutin pitäs olla? itelläni nytte 250 ja ryyppy päällä toimii täysikaasulla oikeestaan samalla lailla kun ilman sitäkin mutta puolikaasulla röpöttää? ja miten muka jotkut saa tuon kulkemaan 150-160 tasasella pelkkänä tt:nä??


Täähän on ihan pyöräkohtasta.. Itellä yllämainittu setti ja vakiovälit, meni 145 km/h gepsiin. Paskat välit, pitäs vaihtaa eturatas niin jaksas kutosella vääntää.

Suuttimet löydät vaan testailemalla, tärkeintä nyt on että käy tarpeeks rikkaalla. Mutta jos puolikaasulla jo röpöttää keskikierroksilla niin kokeileppa laittaa vähän laihemmalle. Jos sulla on tehari niin ehkä hieman isompi suutin voisi olla, ja neulasta laihemmalle.
kuu-ukko
Liittynyt:
4.6.2010 19:22
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut kuu-ukko » 3.8.2011 13:30

Minkälaisia ennusmerkkejä pyörä alkaa tehdä kun männänvaihto tai jopa leikkaaminen on lähellä? Itsellä on pyörä alkanut pitää tyhjäkäynnillä nakuttavaa ääntä ja käyntiin saaminen on vaikeutunut yhtäkkiä, tosin on tätä saanut sahailla ennenkin aika reippasti. Mitään eroa tehossa tai väännössä en ole huomannut. Pyörässä on wisecon takomäntä jolla on nyt noin 8000km rullailtu. Pytty porattiin ennen männänvaihtoa. Korjautuisiko nuo oireet pelkällä uudella männällä vai vaatiko taas porautuksen?
zonzaz
Pyörä:
Ktm 125
Liittynyt:
17.3.2009 22:15
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut zonzaz » 3.8.2011 13:53

jderb kirjoitti:
zonzaz kirjoitti:Mikä se tt suutin pitäs olla? itelläni nytte 250 ja ryyppy päällä toimii täysikaasulla oikeestaan samalla lailla kun ilman sitäkin mutta puolikaasulla röpöttää? ja miten muka jotkut saa tuon kulkemaan 150-160 tasasella pelkkänä tt:nä??


Täähän on ihan pyöräkohtasta.. Itellä yllämainittu setti ja vakiovälit, meni 145 km/h gepsiin. Paskat välit, pitäs vaihtaa eturatas niin jaksas kutosella vääntää.

Suuttimet löydät vaan testailemalla, tärkeintä nyt on että käy tarpeeks rikkaalla. Mutta jos puolikaasulla jo röpöttää keskikierroksilla niin kokeileppa laittaa vähän laihemmalle. Jos sulla on tehari niin ehkä hieman isompi suutin voisi olla, ja neulasta laihemmalle.

Korjaan tuohon että puolikaasulla röpöttää vain jos ryyppy on päällä
HimoHippeli
Pyörä:
Derbi GPR 125cc + Beta rr50
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.5.2010 21:32
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut HimoHippeli » 5.8.2011 18:38

mitähän tää nyt tarkottaa, kun ennen mulla oli 13 piikkinen eturatas (edellisen omistajan laittama.) mittariin meni 148. Näin ajelin ensimmäisen kesän. Tänä kesänä oli pyörä huollossa ja renkaiden vaihdossa. Vein samalla 15 piikkisen eturattaan ja sanoin,että laitappa tuokin siinä samalla. Nyt huippunopeus on mittariin 140?? Rengaspaineet tms. olen tarkistanut. TT pyörä arrowilla. Jaksaa vääntää kyllä loppuun asti. Ajettu 6500km
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 7.8.2011 13:06

Jos takarengas vaihdettiin niin se voi vaikuttaa asiaan, takarengas vaikuttaa välityksiin.
Mopo oli ja mopo meni :(
HimoHippeli
Pyörä:
Derbi GPR 125cc + Beta rr50
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.5.2010 21:32
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut HimoHippeli » 9.8.2011 18:26

Ihasproblem kirjoitti:Jos takarengas vaihdettiin niin se voi vaikuttaa asiaan, takarengas vaikuttaa välityksiin.

Ei varmaan vaikuta jos vaihdetaan samanlaiseen takarenkaaseen?
Lulz
Liittynyt:
13.8.2009 22:13
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut Lulz » 9.8.2011 19:01

HimoHippeli kirjoitti:
Ihasproblem kirjoitti:Jos takarengas vaihdettiin niin se voi vaikuttaa asiaan, takarengas vaikuttaa välityksiin.

Ei varmaan vaikuta jos vaihdetaan samanlaiseen takarenkaaseen?

Kulunut takarengas on kuitenkin pienempi, mitä uusi vastaava, joten kyllä se vaikuttaa.
Finland744
Pyörä:
Yamaha DT 125R '91
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
4.5.2009 16:06
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut Finland744 » 9.8.2011 19:35

Tässä tapauksessa renkaan kuluneisuus ei ole kyllä pääsyyllinen, laskeskelin nimittäin, että kyseinen huippunopeudenmuutos vaatii renkaalta ainakin 2cm kulutuspinnan joka on ajettu ihan loppuun. :lol:
Työnnän männän uunihin, vedän valmiin takaisin...
jiipee_
Pyörä:
Ktm exc 125
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
24.6.2007 22:41
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut jiipee_ » 12.8.2011 17:17

Napsahti tosa kaasuvaijeri poikki, eli sopiiko tähä minkään muun vehkeen vaijeri? Mistä löytys alkuperäsiä?
mikki_-94
Liittynyt:
26.12.2010 19:03
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut mikki_-94 » 13.8.2011 20:57

mikä on ku ketjut ei meinaa pysyä kireella millää vaan kokoajan pitää tiukata??? oisko ne jos sit vaihettava vaikka ei niil oo ajettu ku parituhatta?? mistä vois tilata uusia ketjuja/rattaita??
nadiz
Pyörä:
Derbi GPR Racing -07
Liittynyt:
14.11.2009 19:37
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut nadiz » 13.8.2011 21:30

mikki_-94 kirjoitti:mikä on ku ketjut ei meinaa pysyä kireella millää vaan kokoajan pitää tiukata??? oisko ne jos sit vaihettava vaikka ei niil oo ajettu ku parituhatta?? mistä vois tilata uusia ketjuja/rattaita??

Laitat ne liian kireelle kun kiristät
mibnero_
Pyörä:
Honda FT500 cafe projekti, Derbi GPR käyttis
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
23.10.2008 12:24
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut mibnero_ » 14.8.2011 19:31

nadiz kirjoitti:
mikki_-94 kirjoitti:mikä on ku ketjut ei meinaa pysyä kireella millää vaan kokoajan pitää tiukata??? oisko ne jos sit vaihettava vaikka ei niil oo ajettu ku parituhatta?? mistä vois tilata uusia ketjuja/rattaita??

Laitat ne liian kireelle kun kiristät


Jepp, ja sit ne venyy heti ku lähet ajaa :D Eikä hirveesti rattaatkaa tykkää, kuluuvat silmissä jos liian kireillä ajat.