Honda CB125:set

Sleepperi
Paikkakunta:
Etelä-Karjala
Liittynyt:
4.5.2005 17:51

ViestiKirjoittanut Sleepperi » 19.11.2006 20:10

Liian ufo hhmm, ehkä mutta aina voi kokeilla jotain uutta. Sellanen se pitää olla et istuu pyörän linjaan ja muutenkin ulkoasuun. Voi olla että USD-keulalla olis mukavempi ajella. MItes onko GT:n keula pitempi tai lyhempi kuin CB:n? Pyörien ulkonäöstä löytää kyllä hyvinkin paljon samoja piirteitä.
Ja tietty voi sitä keulaa muokata sillai et se sopii tyyliin. Kuten joissain cafe racer pyöris tai customeissa. "piilotetaan" nyky aikaiset Hipo-osat.
Neste levyjarru olis jo suuri harppaus eteenpäin. Ja veikeempi keula tietty siinä mieles ettei niiaa ihan etu valoa asfalttiin kiinni.
Teksti saattaa olla vähän sekavaa kun on kiireitten lomassa unohtanut nukkua :)
Muuten ei sulla olis [Nimimerkki] kuvia Hondasta?
[Nimimerkki]
Paikkakunta:
TSKM Kangasala
Liittynyt:
31.5.2004 16:57

ViestiKirjoittanut [Nimimerkki] » 20.11.2006 19:44

Enpä ole vielä yhtään viisaampi GT:n keulan kanssa, mutta tällä viikolla aion potkia puhtia tähän projektiin sen verran että haen ne geeteen romut pois sieltä lumen alta. Samalla sit katon ulkoiset mitat. En uskalla kyllä arvata suuntaan tai toiseen, mielestäni GT ja CB ovat kaikin puolin aika samankokoisia. Pitää samalla kun tallilla käy tarkistaa takaiskareiden pituus, jos vaikka niidenkin paikalle kehittäis jotain spesiaalia.

Harmittaa itekkin vähän että kuvia ei tullut alotusvaiheesta otettua. Vaan eipä ollu CB:n kunto kovin häävi; huonot maalit rapisivat tankista ja lommoisesta takakatteesta pois, ja muutenkin aika raiskatun olonen peli. Sehän on tietty ihan hyvä lähtökohta!
Sleepperi
Paikkakunta:
Etelä-Karjala
Liittynyt:
4.5.2005 17:51

ViestiKirjoittanut Sleepperi » 25.11.2006 12:32

Huonoa ja ajanpatinoimaa maalipintaa tuppaa vähä jo olemaan näinkin "nuorissa" laitteissa kuten nyt Cb horna. Itellä oli vähä suunnitelmissa käydä kattomassa, mitä kaikkea mp-purkaamoilta jäis käteen. Jotakin isomman pyörän jämäkämpää keula pakettia ettiskelen. Se mikä tässä voi olla vähä ongelmaa on vanteet. Eteen ja taakse kun sopi paremmin samanlaiset vanteet :) Ja luulen että ei mikä tahansa keula tohon ihan järkevästi istu. Noh turha mun enempää vaahdota kun ei tässä tekstissä näytä olevan mitään järkeä :D Eilisilta venähti kenties liian pitkälle...
[Nimimerkki]
Paikkakunta:
TSKM Kangasala
Liittynyt:
31.5.2004 16:57

ViestiKirjoittanut [Nimimerkki] » 6.12.2006 18:29

Ei ihan aikataulussa, mutta jotain mittoja nyt tänään sain mittailtua. Eli CB:n keulaputket on yläosasta 31 mm paksut, kun taas GT:n keulaputken halkaisija on 30 mm. CB:n keula oli pikaisen "noin suunnilleen" -mittauksen tuloksena 650 mm korkea (mitattu siis putken yläpäästä pultin keskikohtaan), ja GT:n keula 690 mm. Takaiskarit olivat molemmissa 315 mm pitkät. Ei pahat speksit lähteä vaihtoa suunnittelemaan!
sTomi
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
23.12.2006 1:06

ViestiKirjoittanut sTomi » 23.12.2006 15:17

Kellään tietoa missä olis netissä Honda CB 125 K5 -mallin koneen räjäytyskuvia? Vai pitääkö ostaa jostain päin hondan kirja missä niitä on? ;P
[Nimimerkki]
Paikkakunta:
TSKM Kangasala
Liittynyt:
31.5.2004 16:57

ViestiKirjoittanut [Nimimerkki] » 23.12.2006 18:45

Eipä oo osunu räjäytyskuvia eteen, mutta:

http://personal.inet.fi/koti/aimo.nuppula/galleria.htm

Tuolta löytyy sähkökaavio ja jakoketjun kohdistukseen apuja.

Oma projekti etenee kerrankin, koneesta on jo yläkerta irrotettuna, GT:n keulaa hieman soviteltu jo. Täytyy sorvauttaa jossain uuden ylä t-palat, ei mee aivan yksiin. Tankki odottaa hitsausta. Siitä kun on kyljestä otettu Honda-kyltit pois niin täytyy ne reijät peittää.
sTomi
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
23.12.2006 1:06

ViestiKirjoittanut sTomi » 23.12.2006 19:32

Tuo sivu löytyykin jo kirjanmerkeistä, erittäin hyvä sivu.
Täytynee sitten katsella eBaysta jne. Hondan kirjoja, joissa olis räjäytyskuvia. Tuohon Hondaan kuitenkin vaihdetaan kaikki osat mitä tarvitsee (laakerit, stefat, männät yms.). Sitten kovaan ajoon vaan. :)
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 24.12.2006 12:52

Näin entisenä CB-kuskina toivotan kaikille edelleen piikki-cb:llä vaeltaville hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta! Ajelkaa jatkossakin klassikoilla!
Dank memes melt steel beams.
Sleepperi
Paikkakunta:
Etelä-Karjala
Liittynyt:
4.5.2005 17:51

ViestiKirjoittanut Sleepperi » 26.12.2006 4:13

Klassikoilla ajetaan vaikkakin 2-pyöräsistä käydäänkin salaa 4-pyörästen maailmasta :D Ja Hyvä Uudet vuodet kaikille(kun se aika sitten vihdoin koittaa) !!!
[Nimimerkki]
Paikkakunta:
TSKM Kangasala
Liittynyt:
31.5.2004 16:57

ViestiKirjoittanut [Nimimerkki] » 14.1.2007 22:03

Jees, oma projekti otti jälleen yhden pienen askeleen, nyt on uus yläkolmiopala tulossa kaverin kautta. Täytyi siis teettää kokonaan uusi, koska CB:n ja GT:n putkien kiinnityssysteemit yläpäästä ovat totaalisen erilaiset. Tänään totesin että täytyy uudet jarruletkut hommata, vanhat on paskana. Kai se täytyy teräspunokseen satsata...

Mittasin myös vanteiden leveyden: CB:n takavanne on 61 mm leveä ja GT:n etuvanne 60 mm. Tosin etuvanne jotenkin ihmeellisesti leveni rengasta kohti, mut eipä se kait haitanne. Tokimotolta ajattelin kysellä uusia vannekehiä, 18" ja leveys sitten mahd. lähelle vanhaa. Muistaakseni lähin taitaa olla 2,45", tosin en oo edes ihan varma mistä kohtaa noita kuuluu mitata. Osaako joku sanoa suoraan kuinka isot noi vanteet on? Onneks tää ei oo mitää rakettitiedettä vielä tässä vaiheessa.

Väritys tulee olemaan musta, kulta ja letkuja ynnä muista yksityiskohtia punaisella. Vielä on mietinnässä kummin päin väritykset tulis vanteisiin: kehät mustiksi ja navat kullan värisiksi vai toisin päin?

Saas nähän mihin asti tää on edenny kesään mennessä, mut tää onkin pitemmän tähtäimen projekti. Innostus on vaan kasvanu ajan myötä, kun mopojenkin kanssa innostus on täysin laantunut jouluun mennessä. Nyt ei kehtaa enää lopettaa kesken kun on tännekin tultu huudeltua.
janio89
Paikkakunta:
Loimaa City
Liittynyt:
29.3.2005 16:39

ViestiKirjoittanut janio89 » 19.1.2007 22:52

Omasta pärrästä otin tossa koneen sitten pois ja alottin jo vähän purkamista. Täytyy kattoo et mistä johtuu pirunmoinen savutus kovilla kierroksil ja ryyppy päällä. Kesällähän tuli tehtyä koneremppa, joka sisälsi porauksen ekaan ylikokoon ja uudet männät, "uusi" käytetty nokka ja tietenkin samalla uudet tiivisteet mukaanlukien venttiilinvarren kumit, mutta silti savuttaa ja vie kovempaa ajaessa öljyä niin pirusti, kaupunkipyörittelys pelaa ihan mallikkaasti...
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 19.1.2007 22:59

janio89 kirjoitti:Omasta pärrästä otin tossa koneen sitten pois ja alottin jo vähän purkamista. Täytyy kattoo et mistä johtuu pirunmoinen savutus kovilla kierroksil ja ryyppy päällä. Kesällähän tuli tehtyä koneremppa, joka sisälsi porauksen ekaan ylikokoon ja uudet männät, "uusi" käytetty nokka ja tietenkin samalla uudet tiivisteet mukaanlukien venttiilinvarren kumit, mutta silti savuttaa ja vie kovempaa ajaessa öljyä niin pirusti, kaupunkipyörittelys pelaa ihan mallikkaasti...


Sullon männänrenkaat poikki. Tietenkin ostit jotkut ylikoko-orkkismännät ja vielä sitä uutta satsia, jossa on materiaalivirhe ja mrenkaat katkeaa jo lyhyen ajon jälkeen.

Tekisitte CB-miehet nyt vaan kiltisti viisaasti, ja JOS pitää porauttaa, niin porauttaisitte kokoon 47mm jolloin CB:hen sopii Daxin mäntäsarjat, jota saa ihan Proxinkin tuotantona. Taatusti kestää, ja kuutioitakin löytyy jopa 142cc.
Dank memes melt steel beams.
janio89
Paikkakunta:
Loimaa City
Liittynyt:
29.3.2005 16:39

ViestiKirjoittanut janio89 » 23.1.2007 19:55

Hähää, eipäs ollut... Öljyrengaat tais olla väärinpäin, en niihin sillon niin kinnittäny huomiota ko katoin et samanlaiset kummaltaki reunalt, mut ny ko tarkemmin katto niin taitaa siin toisel reunal olla enemmän viistettä... Ja noilla männil ajettu jo pääl 4000km joten tuskin ovat materiaalivikasta mallisarjaa... Eikä ollu orkkismännät, vaan moposportin mallit... :D
janio89
Paikkakunta:
Loimaa City
Liittynyt:
29.3.2005 16:39

ViestiKirjoittanut janio89 » 28.1.2007 14:29

Ei prkl, taitaa olla niin et silmät näkee mitä pää haluaa, taitaa olla ihan samanlaiset viisteet molemmin puolin öljyrengasta, jos se vaan on noiden moposportti mäntien vika... Kpl hintakin oli tosiaan se 20e. Täytyy varmaan käydä kysymäs mitä maksais porautus 47mm et sais ne proxin Dax männät, kun vähä tuo mahdollinen lisätehokin kiinnostas, eikä nekään ny loppujen lopuks kalliit oo. Ois vaan voinu tehdä senki jo kesäl ko porautti ekan kerran, vähä tuntuu tyhmältä porata 4000km ajettu pyttyjä. Noh tyhmästä päästä kärsii koko ruumis...
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 28.1.2007 14:35

janio89 kirjoitti:Ei prkl, taitaa olla niin et silmät näkee mitä pää haluaa, taitaa olla ihan samanlaiset viisteet molemmin puolin öljyrengasta, jos se vaan on noiden moposportti mäntien vika... Kpl hintakin oli tosiaan se 20e. Täytyy varmaan käydä kysymäs mitä maksais porautus 47mm et sais ne proxin Dax männät, kun vähä tuo mahdollinen lisätehokin kiinnostas, eikä nekään ny loppujen lopuks kalliit oo. Ois vaan voinu tehdä senki jo kesäl ko porautti ekan kerran, vähä tuntuu tyhmältä porata 4000km ajettu pyttyjä. Noh tyhmästä päästä kärsii koko ruumis...


Männät 42e/kpl. Porautus on varmaan jotain 30e luokkaa per sylinteri. Eli halvalla loppujenlopuksi selviää.
Dank memes melt steel beams.