Skrapa kirjoitti:Onkos porukat värkkäilly näihin minkäänlaisia "kaatumatappeja" ? Ja jos jollain ois myynnissä tyhjää vakioputkee niin saa tarjota mulle!
mikki_-94 kirjoitti:osaanko kukaan neuvoo tämmöses asiass ku miu pyörä on nyt parikertaa itestään sammunu ajossa ihan ykskaks, mut lähtee heti startista käyntiin et siin ei oo mtn ongelmaa??? ei tehny ennenku nyt vaihoin vähän pienemmän suuttimen, mut se tuntuu nyt sopivalta. et oisko siin kasauksessa jtn menny vikaan sit??
ja huomasin ku sitä purin et tiiviste oli jo aika huonossa kunnossa ja nytku katoin nii näyttäs yhestä kohasta et se ois siiitä vuotanukki jo, et voiko tää johtuu siitä että se vetää senkautta ilmaa sinne?? ja käykö kaasarin tiivisteeks paperitiiviste/joku tiivisteliima, vai onko se oltava kumitiiviste??
kiitos jos joku osaa auttaa asiassa
Skrapa kirjoitti:Paljonki Derbillä ajaa sen jälkeen kun bensavalo on syttynyt ? (Vm.2005 ja A1 tehoissa on..)
Lerppasd kirjoitti:Tervehdys derbi-kaverit.
Sellasta ongelmaa täälläpäin että ostin eilen derbiin uuden akun, kun vanha oli jo huonossa kunnossa eikä aamuisin lähteny pyörä startista käyntiin. Akunvaihdon jälkeen lähdin sitten ajelemaan. Noh, kun yritin pyörää myöhemmin käynnistää lähtiessäni kotiin, ei avainta käännettäessä tapahtunut mitään, joten pyörä piti työntää käyntiin. Käynnissä ollessaan sähköt oli sekasin eikä ajovalo tai vilkut toiminut ja mittaristo resetoi itseään koko ajan ajaessa. Selvisi sitten että toinen niistä turvasulakkeista oli kärähtänyt (huoltokirjassa lukee 7,5A, itse pidin siinä 10A ja toiminut aina hyvin). Laitoin sitten uuden sulakkeen kiinni ja pyörä starttasi normaalisti mutta hetken ajettuani sulake kärähti taas ja kävi samalla lailla uudelleen. Tämän jälkeen koitin vielä huoltokirjan mukaista 7,5A sulaketta, mutta tuloksetta. Sulake kärähti heti kun annoin kierroksia käynnistämisen jälkeen. Toinen niistä turvasulakkeista eli 15A pysyi täysin ehjänä. Akussa ei pitäisi olla mitään vikaa (huoltokirjan mukainen 12V 4ah). Jos joku osaisi neuvoa mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään niin kertokaa! Akunvaihdon jälkeen tämä kuitenkin esiintyi... Kiitos jos joku osaa neuvoa!
power upp kirjoitti:Lerppasd kirjoitti:Tervehdys derbi-kaverit.
Sellasta ongelmaa täälläpäin että ostin eilen derbiin uuden akun, kun vanha oli jo huonossa kunnossa eikä aamuisin lähteny pyörä startista käyntiin. Akunvaihdon jälkeen lähdin sitten ajelemaan. Noh, kun yritin pyörää myöhemmin käynnistää lähtiessäni kotiin, ei avainta käännettäessä tapahtunut mitään, joten pyörä piti työntää käyntiin. Käynnissä ollessaan sähköt oli sekasin eikä ajovalo tai vilkut toiminut ja mittaristo resetoi itseään koko ajan ajaessa. Selvisi sitten että toinen niistä turvasulakkeista oli kärähtänyt (huoltokirjassa lukee 7,5A, itse pidin siinä 10A ja toiminut aina hyvin). Laitoin sitten uuden sulakkeen kiinni ja pyörä starttasi normaalisti mutta hetken ajettuani sulake kärähti taas ja kävi samalla lailla uudelleen. Tämän jälkeen koitin vielä huoltokirjan mukaista 7,5A sulaketta, mutta tuloksetta. Sulake kärähti heti kun annoin kierroksia käynnistämisen jälkeen. Toinen niistä turvasulakkeista eli 15A pysyi täysin ehjänä. Akussa ei pitäisi olla mitään vikaa (huoltokirjan mukainen 12V 4ah). Jos joku osaisi neuvoa mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään niin kertokaa! Akunvaihdon jälkeen tämä kuitenkin esiintyi... Kiitos jos joku osaa neuvoa!
No ensimmäisenä tuli mieleen et onko navat kunnolla kiinni (ja puhtaat) et saa hyvin kontaktia. Kuulostas ihan ku joku jännitteen säädin olis hajonnu ja tulee virtapiikkejä laitteille kannattaa mitata yleis mittarilla millasia voltteja se antaa.
sneili kirjoitti:Kumpaan suuntaan ilmaruuvista menee laihemmalle ja kummasta rikkaammalle?