Derbi GPR 125

Skrapa
Pyörä:
Derbi Gpr -05, Rieju Mrt -09
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
3.10.2009 11:59
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut Skrapa » 14.8.2011 19:56

Onkos porukat värkkäilly näihin minkäänlaisia "kaatumatappeja" ? Ja jos jollain ois myynnissä tyhjää vakioputkee niin saa tarjota mulle!
:3
SanteriSS
Liittynyt:
28.3.2011 20:56
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut SanteriSS » 15.8.2011 22:54

itellä gepardi 125 vm 05 kaikki toimii loistavasti ja täydellinen huoltokirja melkee 20tkm ajettu, ainoastaan käyntiin lähteminen kylmänä on ongelma ei meinaa lähtee vaikka käyttää ryyppyä et oon sitä viime aikoina välillä työntäny käyntii ja työntämällä saa käyntii alle 2min mut starttia saa painaa vaikka 3min eikä välttämät starttaa. pyörä on tt ja tulppana toimii br9es. oisko jollain ideaa et mikä tulppa ois parempi ja mitä muuta ongelmaa voi olla miksei se käynnisty? miten teijän gepardit lähtee käynttiiin? pliiss vastatkaa tähän!
SanteriSS
Liittynyt:
28.3.2011 20:56
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut SanteriSS » 15.8.2011 22:58

Skrapa kirjoitti:Onkos porukat värkkäilly näihin minkäänlaisia "kaatumatappeja" ? Ja jos jollain ois myynnissä tyhjää vakioputkee niin saa tarjota mulle!



Paljonko tosta tyhjästä vakio putkesta tarjoisit voisin myydä ku ite ehkä ostan tehrin.
mikki_-94
Liittynyt:
26.12.2010 19:03
kiire!!

ViestiKirjoittanut mikki_-94 » 16.8.2011 16:22

osaanko kukaan neuvoo tämmöses asiass ku miu pyörä on nyt parikertaa itestään sammunu ajossa ihan ykskaks, mut lähtee heti startista käyntiin et siin ei oo mtn ongelmaa??? ei tehny ennenku nyt vaihoin vähän pienemmän suuttimen, mut se tuntuu nyt sopivalta. et oisko siin kasauksessa jtn menny vikaan sit??
ja huomasin ku sitä purin et tiiviste oli jo aika huonossa kunnossa ja nytku katoin nii näyttäs yhestä kohasta et se ois siiitä vuotanukki jo, et voiko tää johtuu siitä että se vetää senkautta ilmaa sinne?? ja käykö kaasarin tiivisteeks paperitiiviste/joku tiivisteliima, vai onko se oltava kumitiiviste??

kiitos jos joku osaa auttaa asiassa :D
sherlock
Pyörä:
Suzuki PV x2
Liittynyt:
27.9.2009 21:20
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut sherlock » 16.8.2011 21:44

Voisko joku mitata etu- ja taka-akselien pituudet ja punasel merkityn matkan täst http://aijaa.com/v.php?i=003688503156.jpg
nadiz
Pyörä:
Derbi GPR Racing -07
Liittynyt:
14.11.2009 19:37
Re: kiire!!

ViestiKirjoittanut nadiz » 16.8.2011 23:33

mikki_-94 kirjoitti:osaanko kukaan neuvoo tämmöses asiass ku miu pyörä on nyt parikertaa itestään sammunu ajossa ihan ykskaks, mut lähtee heti startista käyntiin et siin ei oo mtn ongelmaa??? ei tehny ennenku nyt vaihoin vähän pienemmän suuttimen, mut se tuntuu nyt sopivalta. et oisko siin kasauksessa jtn menny vikaan sit??
ja huomasin ku sitä purin et tiiviste oli jo aika huonossa kunnossa ja nytku katoin nii näyttäs yhestä kohasta et se ois siiitä vuotanukki jo, et voiko tää johtuu siitä että se vetää senkautta ilmaa sinne?? ja käykö kaasarin tiivisteeks paperitiiviste/joku tiivisteliima, vai onko se oltava kumitiiviste??

kiitos jos joku osaa auttaa asiassa :D

Uskoisin, että tuosta tiivisteestä johtuu. Omassa mopossa oli sama juttu ja jesaria kun vedin ympärille niin rupes toimimaan.
Lerppasd
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
14.4.2010 18:11
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut Lerppasd » 17.8.2011 18:07

Tervehdys derbi-kaverit. :)

Sellasta ongelmaa täälläpäin että ostin eilen derbiin uuden akun, kun vanha oli jo huonossa kunnossa eikä aamuisin lähteny pyörä startista käyntiin. Akunvaihdon jälkeen lähdin sitten ajelemaan. Noh, kun yritin pyörää myöhemmin käynnistää lähtiessäni kotiin, ei avainta käännettäessä tapahtunut mitään, joten pyörä piti työntää käyntiin. Käynnissä ollessaan sähköt oli sekasin eikä ajovalo tai vilkut toiminut ja mittaristo resetoi itseään koko ajan ajaessa. Selvisi sitten että toinen niistä turvasulakkeista oli kärähtänyt (huoltokirjassa lukee 7,5A, itse pidin siinä 10A ja toiminut aina hyvin). Laitoin sitten uuden sulakkeen kiinni ja pyörä starttasi normaalisti mutta hetken ajettuani sulake kärähti taas ja kävi samalla lailla uudelleen. Tämän jälkeen koitin vielä huoltokirjan mukaista 7,5A sulaketta, mutta tuloksetta. Sulake kärähti heti kun annoin kierroksia käynnistämisen jälkeen. Toinen niistä turvasulakkeista eli 15A pysyi täysin ehjänä. Akussa ei pitäisi olla mitään vikaa (huoltokirjan mukainen 12V 4ah). Jos joku osaisi neuvoa mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään niin kertokaa! Akunvaihdon jälkeen tämä kuitenkin esiintyi... :| Kiitos jos joku osaa neuvoa!
GPR
Skrapa
Pyörä:
Derbi Gpr -05, Rieju Mrt -09
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
3.10.2009 11:59
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut Skrapa » 17.8.2011 18:53

Paljonki Derbillä ajaa sen jälkeen kun bensavalo on syttynyt ? (Vm.2005 ja A1 tehoissa on..)
:3
SanteriSS
Liittynyt:
28.3.2011 20:56
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut SanteriSS » 17.8.2011 22:20

Käytiin tossa prätkä pajalla tattiksella ja ongelma katos. se mies sääti vaa tuorevoitelu öljy pumpun uusiks nii nyt seos on noin 2-3 ku enne se oli melkee 10 kuulemma. ja se sano et laita iridium tulppa ku se kestää vähä paremmi. se ei siks meinannu käynnistyy ku kaikki tulpat kastu kokoajan sen liian öljyn takia. tosi asialline paikka se prätkäpaja. suosittelen. ihanaa nyt gepardissa toimii taas kaikki. ei mitää ongelmaa vaikka vm 05. PALJONKO MUILLA ON OLLU TEHOO TT GEPARDISSA? kukaan penkittäny? ois kiva tietää.
nadiz
Pyörä:
Derbi GPR Racing -07
Liittynyt:
14.11.2009 19:37
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut nadiz » 18.8.2011 17:18

Skrapa kirjoitti:Paljonki Derbillä ajaa sen jälkeen kun bensavalo on syttynyt ? (Vm.2005 ja A1 tehoissa on..)

Sen mitä täydellä tankillakin
power upp
Pyörä:
tunturi city
Liittynyt:
26.5.2008 17:47
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut power upp » 18.8.2011 17:43

Lerppasd kirjoitti:Tervehdys derbi-kaverit. :)

Sellasta ongelmaa täälläpäin että ostin eilen derbiin uuden akun, kun vanha oli jo huonossa kunnossa eikä aamuisin lähteny pyörä startista käyntiin. Akunvaihdon jälkeen lähdin sitten ajelemaan. Noh, kun yritin pyörää myöhemmin käynnistää lähtiessäni kotiin, ei avainta käännettäessä tapahtunut mitään, joten pyörä piti työntää käyntiin. Käynnissä ollessaan sähköt oli sekasin eikä ajovalo tai vilkut toiminut ja mittaristo resetoi itseään koko ajan ajaessa. Selvisi sitten että toinen niistä turvasulakkeista oli kärähtänyt (huoltokirjassa lukee 7,5A, itse pidin siinä 10A ja toiminut aina hyvin). Laitoin sitten uuden sulakkeen kiinni ja pyörä starttasi normaalisti mutta hetken ajettuani sulake kärähti taas ja kävi samalla lailla uudelleen. Tämän jälkeen koitin vielä huoltokirjan mukaista 7,5A sulaketta, mutta tuloksetta. Sulake kärähti heti kun annoin kierroksia käynnistämisen jälkeen. Toinen niistä turvasulakkeista eli 15A pysyi täysin ehjänä. Akussa ei pitäisi olla mitään vikaa (huoltokirjan mukainen 12V 4ah). Jos joku osaisi neuvoa mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään niin kertokaa! Akunvaihdon jälkeen tämä kuitenkin esiintyi... :| Kiitos jos joku osaa neuvoa!


No ensimmäisenä tuli mieleen et onko navat kunnolla kiinni (ja puhtaat) et saa hyvin kontaktia. Kuulostas ihan ku joku jännitteen säädin olis hajonnu ja tulee virtapiikkejä laitteille kannattaa mitata yleis mittarilla millasia voltteja se antaa.
mibnero_
Pyörä:
Honda FT500 cafe projekti, Derbi GPR käyttis
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
23.10.2008 12:24
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut mibnero_ » 20.8.2011 22:53

power upp kirjoitti:
Lerppasd kirjoitti:Tervehdys derbi-kaverit. :)

Sellasta ongelmaa täälläpäin että ostin eilen derbiin uuden akun, kun vanha oli jo huonossa kunnossa eikä aamuisin lähteny pyörä startista käyntiin. Akunvaihdon jälkeen lähdin sitten ajelemaan. Noh, kun yritin pyörää myöhemmin käynnistää lähtiessäni kotiin, ei avainta käännettäessä tapahtunut mitään, joten pyörä piti työntää käyntiin. Käynnissä ollessaan sähköt oli sekasin eikä ajovalo tai vilkut toiminut ja mittaristo resetoi itseään koko ajan ajaessa. Selvisi sitten että toinen niistä turvasulakkeista oli kärähtänyt (huoltokirjassa lukee 7,5A, itse pidin siinä 10A ja toiminut aina hyvin). Laitoin sitten uuden sulakkeen kiinni ja pyörä starttasi normaalisti mutta hetken ajettuani sulake kärähti taas ja kävi samalla lailla uudelleen. Tämän jälkeen koitin vielä huoltokirjan mukaista 7,5A sulaketta, mutta tuloksetta. Sulake kärähti heti kun annoin kierroksia käynnistämisen jälkeen. Toinen niistä turvasulakkeista eli 15A pysyi täysin ehjänä. Akussa ei pitäisi olla mitään vikaa (huoltokirjan mukainen 12V 4ah). Jos joku osaisi neuvoa mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään niin kertokaa! Akunvaihdon jälkeen tämä kuitenkin esiintyi... :| Kiitos jos joku osaa neuvoa!


No ensimmäisenä tuli mieleen et onko navat kunnolla kiinni (ja puhtaat) et saa hyvin kontaktia. Kuulostas ihan ku joku jännitteen säädin olis hajonnu ja tulee virtapiikkejä laitteille kannattaa mitata yleis mittarilla millasia voltteja se antaa.


Mulla kans tulee toi ekana mieleen. Jos on viel vanha akku ehjä ja tallessa niin kannattaa kokeilla sillä ja kattoo mitää sanoo.. Jos ei ongelma korjaudu niin kantsii kääntyy jonkun asioista enemmän ymmärtävän puoleen :D
sneili
Pyörä:
Honda Monkey
Liittynyt:
6.7.2008 16:30
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut sneili » 27.8.2011 14:57

Kumpaan suuntaan ilmaruuvista menee laihemmalle ja kummasta rikkaammalle?
xbomber46
Liittynyt:
28.8.2010 13:57
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut xbomber46 » 27.8.2011 16:55

sneili kirjoitti:Kumpaan suuntaan ilmaruuvista menee laihemmalle ja kummasta rikkaammalle?


Joka kaasaria jota olen säädellyt niin aina kiinni ollut rikkaimmillaan ja sitten kun auki kiertänyt niin laihemmalle mennyt. Oman gepardin ruuviin en kyllä ole koskenut, ja korjatkaa jos on poikkeus. Mutta muissa Mikuneissa ainakin näin.
Skrapa
Pyörä:
Derbi Gpr -05, Rieju Mrt -09
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
3.10.2009 11:59
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut Skrapa » 27.8.2011 16:57

Saakos -05 Derbiin mistään muualta eturattaita kun Scatterilta ja Mpt:ltä ?
:3