Honda CB125:set

Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 28.1.2007 14:35

janio89 kirjoitti:Ei prkl, taitaa olla niin et silmät näkee mitä pää haluaa, taitaa olla ihan samanlaiset viisteet molemmin puolin öljyrengasta, jos se vaan on noiden moposportti mäntien vika... Kpl hintakin oli tosiaan se 20e. Täytyy varmaan käydä kysymäs mitä maksais porautus 47mm et sais ne proxin Dax männät, kun vähä tuo mahdollinen lisätehokin kiinnostas, eikä nekään ny loppujen lopuks kalliit oo. Ois vaan voinu tehdä senki jo kesäl ko porautti ekan kerran, vähä tuntuu tyhmältä porata 4000km ajettu pyttyjä. Noh tyhmästä päästä kärsii koko ruumis...


Männät 42e/kpl. Porautus on varmaan jotain 30e luokkaa per sylinteri. Eli halvalla loppujenlopuksi selviää.
Dank memes melt steel beams.
janio89
Paikkakunta:
Loimaa City
Liittynyt:
29.3.2005 16:39

ViestiKirjoittanut janio89 » 2.2.2007 17:15

Juu käväsin noitten hilpeitten kans paikallises koneistamos ja siihen tulokseen päädyttiin, että männärenkaat ovat vääränlaiset. Ne eivät kestä korkeita kierroksia ja aiheuttavat siten savutuksen. Tarvii siis hankkia oikeanlaiset renkaat, semmoset missä on 3-osanen öljyrengas... Mahtaaks ketään tietää mitä maksaa brandtilla orggisrenkaat?

Törmäsinpä muuten brandtin sivuilla sekaillessani tommoseen ohjekirja-välilehteen, en kyllä odottanutkaan että sieltä löytyisi tämän ikäsenn vehkeeseen enään mitään, mutta kyllä siellä huoltokortti ja käsikirja pdf-muodossa on. Ja muihinkin vanhempiin hondiin samaa materiaalia... http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjekirja ... =class&a=8
S-moto
Pyörä:
Hu$$e
Liittynyt:
1.6.2005 21:27

ViestiKirjoittanut S-moto » 2.2.2007 17:29

http://www.motot.net/galleria/showphoto ... user/26443

sain tosta omastakin cb:stä kuvan.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 2.2.2007 18:05

S-moto kirjoitti:http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/153024/cat/500/ppuser/26443

sain tosta omastakin cb:stä kuvan.


Nätti kone! Hienoa, että vieläkin jaksetaan harrastaa wanhoja pyöriä :).
Dank memes melt steel beams.
Sleepperi
Paikkakunta:
Etelä-Karjala
Liittynyt:
4.5.2005 17:51

ViestiKirjoittanut Sleepperi » 28.2.2007 18:51

Eka pitää tunnustaa että en ole saanut/ehtinyt ja eikä ole oikein ollut inspiraatiotakaan rakennella cb:tä. Mutta mites muilla cb:n omistajilla on kevät startannut? Kuvia ja tarinaa saapi laittaa, mikäli ketään on enään hengissä/kiinnostuneita.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 28.2.2007 22:49

Kyllähän tuota olisi suurta kiinnostusta vaihtaa tuo Tunturi johonkin CB-projektiin, ottakee yhteyttä jos vaihto kiinnostaa :).

CB se vaan on edelleen lähellä sydäntä, olkootkin, että isolla pyörällä ajetaan ja tullaan ajamaan vastaisuudessakin.
Dank memes melt steel beams.
janio89
Paikkakunta:
Loimaa City
Liittynyt:
29.3.2005 16:39

ViestiKirjoittanut janio89 » 3.3.2007 22:50

Stormilta laitoin viime viikol Daxin vakiokokoset männät tuleen, kestää tosin 3viikkoo ko ei ollut varastos ja ei viittiny ihan viimisii ylikokoi ottaa jos joutuu joskus viä poraileen. Toivottavasti kevät vaan ei tule liian nopeeta. :D Niin ja Hondan orggis männänrenkaat 05 ylikoossa maksavat 45e per mäntä, 3e enemmän ko noi Proxin männät Daxiin :D
erkkola
Paikkakunta:
Lumijoki
Liittynyt:
29.9.2004 11:14

ViestiKirjoittanut erkkola » 7.3.2007 15:30

Heissan! kiinnostaisko jotakuta, ois tarjolla 2 kpl 125 CB:tä.. Toinen on vm -75, rekisterissä ja mustalla kilvellä, muuten muistaakseni suht alkuperäinen paitsi putket, ohjaustanko, takaiskarit ainakin.. Syksyllä ajettu varastoon säilöön, pitäs olla ihan käyvä peli. Toinen ois -73, joku joskus tehny siitä customin tyylisen pyörän, ei käy kun sytkäpuola puuttuu. Ei rek mutta paperit on. Ei mitään pommeja muttei ihan ruusujakaan. Jotaki osia tulis vielä mukaan, mm. lähes kokonainen kone..

Mielellään koko pompsi kerralla.. Aika halvalla sais, itellä aika, raha ja kiinnostus loppu. Tulossa myynti-ilmoitus ja kuvia lähiaikoina, nyt alustavasti kyselen kiinnostaako ketään. Kyllä nämä vielä maantielle haluais.. Ja Oulun seudulla sijaitsee..
[Nimimerkki]
Paikkakunta:
TSKM Kangasala
Liittynyt:
31.5.2004 16:57

ViestiKirjoittanut [Nimimerkki] » 7.3.2007 18:27

Sano ihmeessä jos pystyt joistain osista luopumaan erikseen. Esimerkiksi jos myyt tuosta ylimääräisestä koneesta osia niin varmasti tärppää (itelläkin olis tarvetta esim. sylintereille, nokka-akselille, moottorin kopille yms...)

Mut laita ny niitä kuvia ja se myynti-ilmotus jonnekin. Varaosiahan ei oo ikinä näin wanhoihin liikaa itellä... Tosin multakin voi kysellä jos jotain muuta kuin koneen osaa on vailla. On sellanen tunne että en tee mitään kolmella kierroslukumittarilla tai keskiseisontatuella.
janio89
Paikkakunta:
Loimaa City
Liittynyt:
29.3.2005 16:39

ViestiKirjoittanut janio89 » 13.3.2007 20:01

Mittailin tuossa hiukan niin tuon kannentiivisteen metallirenkaiden (onko ne ny si liekkirenkaat) halkaisija on hieman reilu 45mm ja ne männät on tosiaan 47mm. Ossakos joku sanoo mitä tolle kannattas tehdä vai jättääkö tekemättä, saattahan se hieman karstaa kerätä? Millai muuten tosa männät tuli ko ei ite muista, eli tuleeks ne sylinterien kans samalle tasolle, hieman alemmas vai hieman yli sylinterien yläreunan?
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 13.3.2007 20:10

janio89 kirjoitti:Mittailin tuossa hiukan niin tuon kannentiivisteen metallirenkaiden (onko ne ny si liekkirenkaat) halkaisija on hieman reilu 45mm ja ne männät on tosiaan 47mm. Ossakos joku sanoo mitä tolle kannattas tehdä vai jättääkö tekemättä, saattahan se hieman karstaa kerätä? Millai muuten tosa männät tuli ko ei ite muista, eli tuleeks ne sylinterien kans samalle tasolle, hieman alemmas vai hieman yli sylinterien yläreunan?


Aika lähelle tasan ne tulee.

Mistähän olet tiivisteesi ostanut? Aikanani itekin mittailin asiaa, ja mittasin noin millin jäävän varaa, jos avartaa sen kannentiivisteen kokoon 47mm. Tiivisteet oli Stormilta merkkiä centauri vai mikälie.

Mutta jokatapauksessa on tärkeää, että se tiiviste ei ainakaan siellä palotilassa ylimääräisenä roiku. Paha mieli vain tulee.
Dank memes melt steel beams.
janio89
Paikkakunta:
Loimaa City
Liittynyt:
29.3.2005 16:39

ViestiKirjoittanut janio89 » 15.3.2007 10:28

Kyllähän siinä varaa on niitä avartaa. Millai ton kestävyyden laita kun se metalli kuluu silloin siitä keskeltä puhki ja siihen jää pelkää tiiviste ja reunoille sitten vaan ne renkaat?

Niin ja mikä nyt sitten olisi kätevin tapa avartaa tiivistettä, dremel tms. vai onko jotain näppärämpää keinoa?
janio89
Paikkakunta:
Loimaa City
Liittynyt:
29.3.2005 16:39

ViestiKirjoittanut janio89 » 16.3.2007 15:30

Käväsinpäs taas paikallises koneistamos ja tuumas siellä että paras ois ko ei tee tiivisteelle mitään jos ei ylikokosia tiivisteitä löydy. Ei kuulemma vaikuta juuri mitään siellä jos ei vaan männät tule sylinterien tason yli ja muitelisin kyllä ettei ne tulleet ja taisit tumekin niin sanoa...
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 16.3.2007 19:01

janio89 kirjoitti:Käväsinpäs taas paikallises koneistamos ja tuumas siellä että paras ois ko ei tee tiivisteelle mitään jos ei ylikokosia tiivisteitä löydy. Ei kuulemma vaikuta juuri mitään siellä jos ei vaan männät tule sylinterien tason yli ja muitelisin kyllä ettei ne tulleet ja taisit tumekin niin sanoa...


Jaa eivät tee mitään :D? Hehkumaan ne siellä alkavat, ja se ei tunnetusti ole yhtää kivajuttu.
Dank memes melt steel beams.
janio89
Paikkakunta:
Loimaa City
Liittynyt:
29.3.2005 16:39

ViestiKirjoittanut janio89 » 19.3.2007 23:27

Täytyy viä varmuuden vuoks kysästä tostaki asiast... :D Kaveri kyl sano et sillä oli ollu peeveen 80 läppikseski 50:sen pahvi. :D Niin ei taida suomesta tähän peliin löytyä isommil reijil varustettua pahvia tosiaan? Stormillaki rupee meneen jo huonoks ko ei ees jarrukahvaa saa, vanhempiin vaijerillisiin kyl saa...