Rieju MRX 125 4T

Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 4.1.2009 23:54

Onko kukaan tuota rajottamatonta cdi:tä laittanu?
Kun oon rs2:een laittamassa isompaa kaasaria niin toisko tuo cdi sitten vähän lisäpotkua. Tiedä sitten jaksaako tuo jammun kone edes kiertää niin pitkälle et rajotin lyö päälle :/ .
EDIT: mulla on 15 piikkinen eturissa ja sain kesällä tasan kahesti kierrätettyä loppuun(toisen pyörän imussa) sillon se kiersi muistaakseni 10k ja sillon meno pysähtyi (mittarissa 131km/h).
Onko se sitten mahdollista että se rajoittaa koneen tehoja jo matalemmilla kierroksilla?
Röpöttäjä vm-60
Liittynyt:
24.7.2006 17:01

ViestiKirjoittanut Röpöttäjä vm-60 » 6.1.2009 6:53

Varsinainen sytytysennakko/perusennakko (kampuran päässä) on kiinteä jota ei voi säätää jammussa. Cdi boxi säätää elektoonisesti sytytystä aikaisemmalle jolloin teho/vääntömomentti kasvaa. Perusennakkoasetuksia voisi tietysti säätää viilalla koneistamalla sytkän kiinnitysruuvien reikiä soikeaksi. Tämä taas tuo sitten käynnistysongelmat ja koneen kolinat matalilla kieroksilla. Eli sytytyksen ennakon muutos onnistuu CDI boksin kautta. Teho/kierrokset: ryntäyttämällä tai "ylikierrokset" ilman vääntöä onnistuu pienillä vaihteilla vaikka rajoitettu boxi ei anna lisää ennakkoa. Kun seos on kohdallaan ja sytytysennakkoa riittävästi (rajoittamaton boxi) jaksaa kone kiertää ja vääntää sitten enemmän suuremmalla vaihteella.
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 6.1.2009 18:31

Eli saavutanko siis käytännössä suuremman hyödyn tuolla rajoittamattomalla cdi-boksilla kuin mitä isommalla kaasarilla? Vakio suutinhan tuossa mikunissa oli 95 ja olen vaihtanut sen 105 sekä oon myös avartanut äänenvaimenninta ja ilmanputsaria.
https://www.pmtuning.co.uk/Merchant2/me ... y_Code=CDI <---- Passaako tämä cdi-boksi varmasti jos sellaisen tilaan?
Ainakin säästyisin paljolta vaivalta, jos ei tarvitsisi uutta kaasaria alkaa säätämään.

EDIT: eli toisinsanoen, riittääkö vakiokaasarissa löyly ton rajottoman cdi:n kanssa? Ja ennenkaikkea kestääkö kone tämän?
iirokit
Pyörä:
Husaberg FE501 (sm)
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
29.1.2009 20:46
Kaasaria

ViestiKirjoittanut iirokit » 29.1.2009 20:50

Eli kuinkas isoa ja minkä merkkistä ja mallista kaasaria kanttis alkaa hommailee MRX:ään.
Ja mitä muuta tarttee samalla, imukaulaa tms.?
Ei pyörää, ei elämää.
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 29.1.2009 23:04

26 milline on vähä siinä rajamailla, että viittiikö sitä enää laittaa muuten vakioon peliin. 24mm kaasari olis varmaan aika passeli ja ite oonki katellu tota mikuni kiihdytyspumpullista 24mm kaasaria.
Imukaula on vaa 23mm, joten sen joutuu vaihtaan isompaan riippuen kassun koosta.
iirokit
Pyörä:
Husaberg FE501 (sm)
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
29.1.2009 20:46
Kaasaria

ViestiKirjoittanut iirokit » 30.1.2009 23:41

Mistä tällasia saa?
Ei pyörää, ei elämää.
Javaq
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Liittynyt:
5.8.2006 11:53

ViestiKirjoittanut Javaq » 31.1.2009 1:00

Rieäju kirjoitti:Mistä tällasia saa?



Kaupasta. Ainakin Joensuussa myy Kone-Jönnit.

http://www.konejonnit.fi/
skobasti
Pyörä:
Honda CBF 125M -09
Liittynyt:
11.9.2007 15:55

ViestiKirjoittanut skobasti » 2.2.2009 21:07

Viisammat kertokaa, että onko tuota MRX 125:sta järkeä laittaa? Nyt nuita "ylivuotisia" saa sillä kolmella tonnilla, että ei hinta ole paha.
Siis vakiona pitäisin, mutta vaikuttaisi "hieman" luumulta, kun on vain 7,5KW, kun uudessa Marathonissa on sitten se täydet 11KW.
Näyttää siltä, että muuta vaihtoehtoa ei ole juurikin tuon hinnan vuoksi.
Ja onko tuo RS 2 yhtään ketterämpi?
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 3.2.2009 16:04

skobasti kirjoitti:Viisammat kertokaa, että onko tuota MRX 125:sta järkeä laittaa? Nyt nuita "ylivuotisia" saa sillä kolmella tonnilla, että ei hinta ole paha.
Siis vakiona pitäisin, mutta vaikuttaisi "hieman" luumulta, kun on vain 7,5KW, kun uudessa Marathonissa on sitten se täydet 11KW.
Näyttää siltä, että muuta vaihtoehtoa ei ole juurikin tuon hinnan vuoksi.
Ja onko tuo RS 2 yhtään ketterämpi?



Ite henk.koht ottasin nyt ton marathonin. Rs2:n ja marathonin huiput ei varmaan kaukaa toisiaan liippaa kun molemmat ovat vakiota. Rs2:ssa kuitenkin ehkä hieman isommat huiput katetuksen ansiosta, mutta kiihtyvyyden luulis vievän marathon. Rs2:n huippuja saa pienellä laitolla jonkuverran nousemaan.
Onhan se tonni kyl paljon rahaa, et saat ton mrx:nki kulkeen sillä rahalla minkä säästät kun jätät marathonin kauppaan, ja jää vielä rahaa sukanvarteenki :).
iirokit
Pyörä:
Husaberg FE501 (sm)
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
29.1.2009 20:46

ViestiKirjoittanut iirokit » 4.2.2009 20:58

Miten tätä kannattas korottaa tuolta takaa? Iskarin ylä vai alapäästä?
Ei pyörää, ei elämää.
iirokit
Pyörä:
Husaberg FE501 (sm)
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
29.1.2009 20:46

ViestiKirjoittanut iirokit » 8.2.2009 0:08

Topler kirjoitti:
skobasti kirjoitti:Viisammat kertokaa, että onko tuota MRX 125:sta järkeä laittaa? Nyt nuita "ylivuotisia" saa sillä kolmella tonnilla, että ei hinta ole paha.
Siis vakiona pitäisin, mutta vaikuttaisi "hieman" luumulta, kun on vain 7,5KW, kun uudessa Marathonissa on sitten se täydet 11KW.
Näyttää siltä, että muuta vaihtoehtoa ei ole juurikin tuon hinnan vuoksi.
Ja onko tuo RS 2 yhtään ketterämpi?



Ite henk.koht ottasin nyt ton marathonin. Rs2:n ja marathonin huiput ei varmaan kaukaa toisiaan liippaa kun molemmat ovat vakiota. Rs2:ssa kuitenkin ehkä hieman isommat huiput katetuksen ansiosta, mutta kiihtyvyyden luulis vievän marathon. Rs2:n huippuja saa pienellä laitolla jonkuverran nousemaan.
Onhan se tonni kyl paljon rahaa, et saat ton mrx:nki kulkeen sillä rahalla minkä säästät kun jätät marathonin kauppaan, ja jää vielä rahaa sukanvarteenki :).



Ja tossa vanhassa mallissa on 3x enemmän vääntöö mitä uuessa.
Ei pyörää, ei elämää.
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 8.2.2009 0:40

Jospa miettisit uudestaan. Se vääntö on parempi kuin mrx:ssä ja masco on tehnyt virheen tuossa asiassa. Vertaa esim johonkin riejun mopoon niin maks.väännöt yllättäen identtiset. Järjen käyttö sallittua :lol:
Mr.X
Pyörä:
Rieju MRX 125, 4 pyörä: Mazda 323F 1.8 GT
Paikkakunta:
Jossain jumalan selän takana
Liittynyt:
20.2.2006 18:40

ViestiKirjoittanut Mr.X » 8.2.2009 19:57

eiköhän tuossa uudessa ole vääntöö enemmä ku vanhassa, mutta rahaa säästyy vanhan ostaessa
Vituttaa ei saa, kun kortti kuivahtaa.
iirokit
Pyörä:
Husaberg FE501 (sm)
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
29.1.2009 20:46

ViestiKirjoittanut iirokit » 9.2.2009 17:49

Saiskohan noi marathonin katteet istumaan tohon mrx:ään?
Ei pyörää, ei elämää.
Mr.X
Pyörä:
Rieju MRX 125, 4 pyörä: Mazda 323F 1.8 GT
Paikkakunta:
Jossain jumalan selän takana
Liittynyt:
20.2.2006 18:40

ViestiKirjoittanut Mr.X » 13.2.2009 23:14

Nyt on tallissa riejuun smoto vanteet :D Pitää puunailla vanteet iha kunnolla enne kevättä/kesää ja kiillotella jotain pientä osaa.
Vituttaa ei saa, kun kortti kuivahtaa.