Kawasaki KDX 125

aepv
Pyörä:
PV 60cc ja projekti pv, Kawa kx 85 ja 125, Kawa kdx 125
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
16.6.2011 21:00
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut aepv » 15.7.2012 20:22

Noniin. Tässä kodexista otin pytyn pois ko ei oikeen meinannu pelata ja mikkään muu ei auttanu, niin huomasin, että pa-säätimen rullista ja siitä ite akselista oli hampaat kulahtanu pois. Pyttyki alko olleen siinä kunnossa että vaati putkituksen ja myös sitte uuen männän. Ongelmaks muodostu kuitenki se, että en oo varma mikä tuo pytty on, edellisen omistajan mukkaan se on kx pytty, muttako kattelin tuolta cnsml:stä nuita kuvia niin en kuitenkaan saanu selkoa minkä pytty tuo on ja mikä vuosimalli. Tuolla http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo8768/ on kuvia tuosta pytystä ja kannesta, eli jos jollaki sattuis olleen irti pytty ja jaksais verrata niin olis mukava. Oma olettamus on tällä hetkellä se että tuo on 89 kx pytty mutta jos jollaki eri mielipiteitä niin ois tervetullutta niin sais varmuuen ja sais kodexin tulillle :D
markow
Pyörä:
Yamaha RD350LC F2, Suzuki T250 ja GT250
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
28.9.2004 16:16
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut markow » 15.7.2012 22:30

89 KX pytyltä näyttää. Uudemmissa ei ole tuota vesi(?)lähtöä pakoaukon yläpuolella. Kannessa on vissiin yksi lähtö syylärinletkulle? Uudemmissa KX 90-91 on kaksi lähtöä.

1989 kansi
Kuva
Rakentelublogi - Marko's Workshop
Zimbba
Liittynyt:
8.7.2010 19:10
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Zimbba » 16.7.2012 15:18

Sainpas hyvän syyn ostaa uuden takaiskarin, vanha nimittäin katkesi. Kannattaako lähteä metsästämään uudemmista kawoista/muista vastaavista kaasuiskareita, vai ostaa vakio käytettynä? Ts. meneekö 2000-luvun kx:n iskari suoraan kiinni tai jonkun muun laitteen, jos ei niin minkälaista muokkausta vaatii? Minkälaisia iskareita muut ovat laittaneet?
aepv
Pyörä:
PV 60cc ja projekti pv, Kawa kx 85 ja 125, Kawa kdx 125
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
16.6.2011 21:00
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut aepv » 16.7.2012 22:02

Kiitoksia. Juu kansi on ylhäältä just saman näköinen ja on vain yksi lähtö on. Tuo reikä tuossa pakoaukon yläpuolella on pakoaukonsäätimen akselin jonkunäkösiä pidikkeitä varten. Mulla niitä ei täälä ollu ja sen takia luultavasti pa-säädin on nyt paskana. Cmsnl:säkään niitä kaikkia osia pakoaukonsäätimeen ei ollut, eli jos jollain löytyy niitä ylimääräsenä niin voisin ostaa. http://www.cmsnl.com/kawasaki-1989-g1-k ... ml#results Tuosa vielä kuva niistä osista. Hyväkuntoista kx pyttyä voi myös kokonaisena kaupata jos ei halua myyä pelkkää pa-säädintä.

Niin ja mulla taitaa olla jonku aprillian kyykyn kaasuiskari, mutta on minun mielestä vähän turhan jäykkä. Kylläkai siihen saa vaikka minkänäköstä sopimaan ko sovittaa, mutta mie ainaki laittasin jonku kx iskarin. Mitä muut mieltä?
henquli95
Liittynyt:
25.10.2010 17:23
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut henquli95 » 22.7.2012 6:31

Löytyykö tuohon KDX:ään varaosia paljon ja millainen peli on muuten? Onko mitään yleisvikoja ja minkälainen on tuo männänvaihtoväli?
aepv
Pyörä:
PV 60cc ja projekti pv, Kawa kx 85 ja 125, Kawa kdx 125
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
16.6.2011 21:00
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut aepv » 22.7.2012 20:02

henquli95 kirjoitti:Löytyykö tuohon KDX:ään varaosia paljon ja millainen peli on muuten? Onko mitään yleisvikoja ja minkälainen on tuo männänvaihtoväli?


Suurimpaan osaan nuista sinun kysymyksistä löytyy vastaus esim. sivun 38 lopulta ja varmaan monesta muustakin paikkaa tältä topicilta.

No tuon ikäsethän ne aina on semmosia pelejä että jos käsiä ei tykkää sotkea nii ei kannata hankkia. Ainaki mulla on kokoajan jotaki pientä ja välillä vähän isompaaki vikkaa...

Kylläkai vakio kodexilla huilii ainaki yli 5000 männällä.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 22.7.2012 20:39

TÄH, 10 tonnia minimi männälle jos on kurit vex.
Miikka_M
Pyörä:
Exkäyttis: YZF-R125 Ikuisuusprojut: PV, Tezari ja KDX125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.3.2008 21:46
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Miikka_M » 25.7.2012 16:25

Mikä tulppa olis paras vm-91 KDX:sän 125 alakerralla olevalle koneella jossa kx:sän 125 yläkerta wisecon männällä ja sitä ruokkii 34mm vm mikuni?

Olisko joku 9 tai 10 ja mites olisko iridium tulppa hyvä vai millane se sytytyspään rakenne kannattais olla?

Mikäköhä ihme mahtaa olla ku ei millää meinaa lähtee kawa käymää mut sit ku antaa pikakäynnistysspraytä ilmanputsarinreijästä reilusti ni voi lähteä käymää ja sit sen jälkee pystyy ajelemaankin mut tyhjäkäyntiä ei vaan löydy ja jos sammuttaa ni ei lähe taaskaan käymään :O
Voisko joku laittaa mun kodeksin kuntoo :D
Vili_R95
Pyörä:
Kawasaki KMX 125cc vm.2001
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
26.7.2012 4:28
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Vili_R95 » 26.7.2012 4:43

Terve!Miikka
Saanko kysyy millaset huoltovälit tossa KDX:ssä on?
Männän vaihto väli?
Joutuuko alakertaan mitään remppaa tekee usein,että vakio alakerta kestää?
Niin ja paljo kuluttuu 100km,huiput,hp?
Kiitos vastauksista etukäteen!
Valitettavasti en osaa auttaa tohon ongelmaa ku just tein uuen käyttäjän ja itse omistan kmx mallisen kawan :) enkä ole perehtyny vielä KDX mutta kiinnostava pyörä ois :D
aepv
Pyörä:
PV 60cc ja projekti pv, Kawa kx 85 ja 125, Kawa kdx 125
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
16.6.2011 21:00
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut aepv » 26.7.2012 9:43

Ite ainaki ko tulppaa olin hakemassa ja meinasin ostaa semmosen bidium tulpan ko oli edellinenki nii siinä vieressä oli joku ilmeisesti enenmmän tietävä asiakas nii sano mulle että rahantuhlausta laittaa semmonen että osta vaan ihan normitulppa.

Onko sulla kaikki tehot tallessa siinä? itellä oli kelkassa samanlaine vika ja sillon oli toinen mäntä sulannu... En tiä kyllä sitte miten tässä ko on ykspyttyne, villiveikkaus vois olla männäntapisokka irronnu tai katkennu ja niin... koitappa kattoa pakoaukosta miltä näyttää.
markow
Pyörä:
Yamaha RD350LC F2, Suzuki T250 ja GT250
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
28.9.2004 16:16
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut markow » 26.7.2012 11:39

Käynnistymiseen vaikuttaa kaasarin ja sytytyksen säädöt. Kannattaa hommata erikokoisia tyhjäkäynti- ja pääsuuttimia ja testaamalla koittaa etsiä paras yhdistelmä.

http://www.georgiaoffroad.com/dirtbike.php?modelid=36

Linkin mukaan vakiotulppa KX:ään on NGK B10eg.

Kaasarin säädöt:

Carburetor: Keihin PWK35
Main Jet: 158
Pilot Jet: 48
Jet Needle: N0EJ-2
Cutaway: 5
Air Screw: 1.5 turns out from fully seated position
Fuel Level: 0-2 mm
Float Level: 15-17 mm
Rakentelublogi - Marko's Workshop
Miikka_M
Pyörä:
Exkäyttis: YZF-R125 Ikuisuusprojut: PV, Tezari ja KDX125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.3.2008 21:46
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Miikka_M » 26.7.2012 12:04

Vili se tässä onkin että en oo päässy vielä ajelemaan tolla kx:sän yläkerralla ku just vast sain sinne iha uuden männän ja puristuksia kyl ainaki löytyy.

Iha perus BR9ES tulpan ostin ku paikallisest sai mut vois käydä 10 hakemas jostai viel ettei nii kuumana kävis...

Ja juu se täs onki ku en millää saa tota 34mm mikunii säätöihin vaiks koittanu jo kaikki suuttimet 290-330, silti tuntuu käyvän laihalla, en tiiä olisko imuvuotoa jossai sitten ja läpissäkin vissii joku vika ku raottaa vissii vähä, en sit tiiä pitäiskö semmosetki uudet ostaa...
eikä noi keihinin säädötkää kauheest auta ku iha eri kaasari.
Voisko joku laittaa mun kodeksin kuntoo :D
markow
Pyörä:
Yamaha RD350LC F2, Suzuki T250 ja GT250
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
28.9.2004 16:16
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut markow » 26.7.2012 20:41

Hieman vaikuttais imuvuodolta, jos ei ala toimimaan millään noista suuttimista. Mikä tyhjäkäyntisuutin sulla on nyt paikallaan? Onhan sulla siinä KX:n oma yläpään tiivistesarja?

Linkeissä on noiden TM ja VM34 vakiosuuttimien koot:
http://www.mikunipower.com/VM01.htm
http://www.mikunipower.com/TM01.htm
Rakentelublogi - Marko's Workshop
Miikka_M
Pyörä:
Exkäyttis: YZF-R125 Ikuisuusprojut: PV, Tezari ja KDX125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.3.2008 21:46
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Miikka_M » 26.7.2012 21:34

Pistin kdx:sän alatiivisteen bilteman kuumankesto tiivistesilikonilla vahvistettuna ja kx:sän alkuperäinen kannentiiviste wht kuparikannentiiviste sprayllä varustettuna, luulis pitävän.
En saanu selvää mikä tk suutin siellä oli mutta läpät ainakin raotti vähän...
Vois yrittää saada sen tk suuttimen pois sielt.

Onko kdx:sän ja kx:sän läpissä ja läppärungoissa eroja? Pitäiskö niissä olla läppärajottimet ku itellä ei ainakaa oo, en tiiä mikä läppärunko mul on...

Mitkä läppärungot sopii 125 kdx -91 lohkoihin?
Voisko joku laittaa mun kodeksin kuntoo :D
markow
Pyörä:
Yamaha RD350LC F2, Suzuki T250 ja GT250
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
28.9.2004 16:16
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut markow » 27.7.2012 10:17

Kuuluis olla läppärajottimet. 90-91 KX 125 läppärungot menee varmasti, mutta muistelisin että joku täällä oli laittanut uudemmankin KX:n läppärungon KDX:ään. Tais olla 2000 vuosimallin. Samannäköisiähän nuo suurimmalta osalta ainakin ovat.

KX 125 90-91 läppärunko:

Kuva

Kuva
Rakentelublogi - Marko's Workshop