Aprilia af1

GhostRanger
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
14.5.2007 18:55

ViestiKirjoittanut GhostRanger » 8.4.2008 16:15

Liitoorava kirjoitti:
RSXX kirjoitti:Kestäähän se kun huolella pitää, tosin 2 tahtiset on aina 2 tahtisia, jotain voi aina käydä.


No kaikilla pyörillä voi jotain aina käydä, mutta mietityttää tuo rotaxin moottori josta mulla ei ole kokemusta yhtään. Kuten ne muovirattaat kuulostaa melko epävarmoilta..


tarkoitatko tasapainoakselin muoviratasta??
ei pelkoa että kone sen takia hajoaisi, huomaat kyllä kun se hajoaa, uuden mallin rattaat on parempaa tekoa eikä hajoo, joten laita sellanen jos hajoo
ilyx
Pyörä:
Honda CBR600 -01
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
24.7.2006 21:42

ViestiKirjoittanut ilyx » 8.4.2008 16:18

E: Pahoittelut, epähuomiossa erehdyin topikista :D
Viimeksi muokannut ilyx päivämäärä 8.4.2008 16:27, muokattu yhteensä 2 kertaa
Liitoorava
Pyörä:
Yamaha R6
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
6.3.2007 16:22

ViestiKirjoittanut Liitoorava » 8.4.2008 16:20

Ghostranger-92 kirjoitti:tarkoitatko tasapainoakselin muoviratasta??
ei pelkoa että kone sen takia hajoaisi, huomaat kyllä kun se hajoaa, uuden mallin rattaat on parempaa tekoa eikä hajoo, joten laita sellanen jos hajoo


Sitäpä juuri.. No se oli hyvä kuulla. Entä yleiskokemuksia ja muuta pyörästä. (wikin olen lukenut, mutta lisää kokemuksia olis vailla)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
Liitoorava
Pyörä:
Yamaha R6
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
6.3.2007 16:22

ViestiKirjoittanut Liitoorava » 8.4.2008 16:23

ilyx kirjoitti:No omien kokemusten perusteella voisin sanoa ettei ole ehkä sieltä huoltovapaimmasta päästä 2t kevarien joukossa. Riippuu tietysti millainen yksilö sattuu kohdalle. Isomman koneremontin aika tulee 20-40tkm kohdalla, riippuen kuinka pyörää on pidetty. Omilla muovirattaillani nyt rullattu 30tkm ja vielä yhden kesän ajattelin mennä, mutta vastaavasti menikin juuri kolmas sylinteri vuoden sisällä. Kaikki pitää olla täsmälleen kunnossa, eikä vain sinnepäin, muuten mikään ei toimi. Tyyppivikojakin löytyy mutta niistä enemmän löydät pyöräkohtasesta topikista.

E: Ghostrangerille tiedoksi että näissä on ollut sama alakerta vuodesta '98 lähtien ja varaosat myös täysin samoja uusien mallien kanssa, joten rattaiden kestävyydessä ei eroa. Tietenkin uusi ratas kestää paremmin?


Siis nyt puhutaan AF1 sport prosta joka on vanhempi kuin rs, josta käsittääkseni puhuit?

E: ja eikös tämä ole pyöräkohtainen topic?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
ilyx
Pyörä:
Honda CBR600 -01
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
24.7.2006 21:42

ViestiKirjoittanut ilyx » 8.4.2008 16:27

ilyx kirjoitti:E: Pahoittelut, epähuomiossa erehdyin topikista :D
Plussapallo
Pyörä:
-07 matrix. Fude. -05 aerox
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
30.11.2004 22:09

ViestiKirjoittanut Plussapallo » 8.4.2008 16:55

Jepjep, Päätin nytten unohtaa sen 154cc himottas joo mut ois tarkotus ajaakkin kesällä :) Eli nytten toinen, Paljon huippuja/hp futurassa rave toiminnassa mutta 28mm kaasari? Onko se 32mm kaasari kuinka ehdoton tehonkannalta?
Late1
Liittynyt:
9.2.2008 16:43

ViestiKirjoittanut Late1 » 8.4.2008 18:02

Ghostranger-92 kirjoitti:
Liitoorava kirjoitti:
RSXX kirjoitti:Kestäähän se kun huolella pitää, tosin 2 tahtiset on aina 2 tahtisia, jotain voi aina käydä.


No kaikilla pyörillä voi jotain aina käydä, mutta mietityttää tuo rotaxin moottori josta mulla ei ole kokemusta yhtään. Kuten ne muovirattaat kuulostaa melko epävarmoilta..


tarkoitatko tasapainoakselin muoviratasta??
ei pelkoa että kone sen takia hajoaisi, huomaat kyllä kun se hajoaa, uuden mallin rattaat on parempaa tekoa eikä hajoo, joten laita sellanen jos hajoo


Eli varmasti on 40000km jälkeen vaihettu ainaki kerran laakeri ja muoviratas.
Liitoorava
Pyörä:
Yamaha R6
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
6.3.2007 16:22

ViestiKirjoittanut Liitoorava » 8.4.2008 21:20

Plussapallo kirjoitti:Jepjep, Päätin nytten unohtaa sen 154cc himottas joo mut ois tarkotus ajaakkin kesällä :) Eli nytten toinen, Paljon huippuja/hp futurassa rave toiminnassa mutta 28mm kaasari? Onko se 32mm kaasari kuinka ehdoton tehonkannalta?


Nämähän on tehty tt osilla 34mm vhsb:llä toimiviksi. Että ehkä mieluiten se :)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 9.4.2008 14:36

nyt tarttis tietää missä järjestyksessa tulee piuhat jännitteentasaajalle/tasasuuntajalle (värit) vasemmalta oikeelle ekaan (G) tulee 2 keltasta(puolalta) loput on pimennossa. b+ tulee ainakin akulta. yhden pitäs mennä raven poksille (ilmeisesti keltavalkoinen) ja onko viimeinen piuha sit tasasuuntaajan heräte yms?

jos joku viittis kattoo ne värit ni kiitollisia ollaan!
Maikson
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
12.6.2007 16:41

ViestiKirjoittanut Maikson » 9.4.2008 15:25

Ostakaa tästä näin hyvä menopeli.

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=589697

Muuten on siis kunnossa paitsi tuo sytytysvika vaivaa, enkä ole sitä juurikaan kerennyt katsomaan.
Jylpä91
Paikkakunta:
Hattula
Liittynyt:
1.8.2007 10:56

ViestiKirjoittanut Jylpä91 » 10.4.2008 6:44

sanokaas pää/tyhjä/ryyppy suuttimien koot mulle 34 kassuun rave on ja vakkari putsari kiire :P
pertt-UP-
Pyörä:
Suzuki SV650S
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
11.5.2006 20:52

ViestiKirjoittanut pertt-UP- » 10.4.2008 13:46

Miten öljypumpun säätö tapahtuu? Viikonloppuna pitäis laitta pyörä kasaan ja varmistaa, että kone saa öljyä tarpeeksi.
Project Blue Smoke
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 10.4.2008 16:34

sillee et ku kaasu on pohjassa ni pumppukin melkolailla maximi asennossa ja tyhjäkäynnillä tietty vähä "kantaa"

jos sulla on se vakkari säätöruuvi niin muistelisin että kolme kierrettä tulee näkyviin sieltä pumpun puolelta.
Susi
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
2.7.2006 15:33

ViestiKirjoittanut Susi » 10.4.2008 22:01

Terve!

Mitenkäs Futurasta napataan nuo etupumput irti, ja miten saa stefat näkyville? Jos jostain löytyisi sellaiset yleispätevät ohjeet tai joku fiksumpi osaisi neuvoa, ei uskalla kuiviltaan vaan lähteä räjäyttämään..
pertt-UP-
Pyörä:
Suzuki SV650S
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
11.5.2006 20:52

ViestiKirjoittanut pertt-UP- » 10.4.2008 22:20

JGGA: Kiitoksia, pitää katsella tarkemmin viikonloppuna kun rupean konetta kasaamaan, mutta pitäisi varmaankin onnitua näillä ohjeilla..

Susi: Itse olen nostanut pyörän keulan ilmaan, ottanut vanteen pois, avannut ne isot kuusiokolomutterit pumppujen yläpäästä ja sieltä alta paljastuu pari c:n muotoista palikkaa, joilla pumput on kiinni. kun ne ottaa pois, pumput saa tiputettua alas ja pääsee stefoihin käsiksi.. Muistelisin näin..
Project Blue Smoke