Tuota voisi soveltaa japanilaiseen rivinelikkoon, en lähtisi kiinalaiseen ilmajäähdytteiseen tuota soveltamaan.
Muutenkin sisäänajossa periaatteessa ajetaan vaihdelaatikko / alakerran laakerointi futaavaksi.
Perinteinen sisäänajo sisältää tihennettyjä öljynvaihtoja, kunnollisia lämmityksiä ja turhat pitkät huudattamiset kannattaa jättää pois.
Oman vakiokoneen sisäänajossa (200->1300km) vaihdoin öljyt 3 kertaan (vähän överiksi vedin) ja jo ensimmäinen öljynvaihto paransi laatikon toimintaa huomattavasti. Vapaa rupesi löytymään paikallaan huomattavasti helpommin. Ne vakioöljyt "sianpaistorasvat" kannattaa ihan samantien vaihtaa laadukkaasiin semisynteettisiin öljyihin.
Tuo vakiokoneen laatikko rupesi toimimaan erittäin jouhevasti sisäänajon loppua kohden (+1000km) verrattuna siihen kun motti oli uusi, oli vaihtaminen vähän jähmeetä.
Sisäänajo kannattaa ottaa ihan rauhassa ja jos haluat putken vaihtaa sisäänajon aikana, niin muista päivittää kaasarin säädöt kuntoon. Käy jo vakiona todella laihalla (laihaseos = kuumempi palamislämpötila) ja varsinkin kesällä ilman lauharia koneen lämmöt nousee motariajossa yli 90 asteen helposti, mitä omaa lämpömittaritikkua tarkkailin kesällä 08.
Eli ihan rauhassa vaihtelevalla kaasunkäytöllä ja nopeudella pitäisi homman onnistua mainiosti. Pikku esilämmittämiset ovat aina ihan tervettuleita.
Ja viimeisenä vinkkinä sanon, ettei kaikkea netistä luettua kannata uskoa. Ellei ole jotain käytännön kokemusta asiasta
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582viewtopic.php?f=5&t=86762