jone696 kirjoitti:10.6.2012 21:58
Hyvin menny viikon loppu... muijan kanssa ajettiin lappeenrantaan perjantaina ja pyörä piti outoa sirinää koko matkan (muutama päivä sitten laittanut kurilaipan kiinni kun raven laipasta hajos vaijerin kiinnitys kohta..) hyvin toimi perille asti ennen kuin lauantaina lähdettiin keskustaan ja sirinä vaan paheni ja pyörä sammu liikennevaloihin (ja tietysti vihreät palaa) työnsin pyörän pyörätielle ja huomasin et kurilaipan pultti irronnu.... tänää saatii pyörä takas kotii ja alettii purkamaa ja todettii että kurilaippa oli osunu mäntään ja hajottanu sen ja mukavasti leikannu kiinni imu puolelta... männällä oli ajettu noin 5000 km
kuvia löytyy galleriasta...
uudet osat tuli tänää ja kevari vihdoin kasassa 6 tunnin työn jälkeen
mielen rauha saavutettu
sais tulla jo saksan tilaus..
Ihan ekana vielä liittyen tähän asiaan, miks helvetissä ajoit pyörällä kun se alko siristä? Sen tietää että jos räsä sirisee ni ajamalla se vika ei korjaannu, pahenee vaan, ja rikot paikkoja enemmän...
Kattelin tossa vielä tota sun kuvaa siitä pytystä, ni ite en kyllä sais minkäänlaista mielenrauhaa. Näkee kuvasta selvästi että pinnoitetta on irronnut kiinnileikkauksen yhteydessä. Vai hämääkö kuva noin paljon? Ton näköstä pyttyä ei hoonilla saa hyvään kuntoon, jos se nyt on sitä mitä mun silmät näkee.
Vai väitätkö että hoonilla kun pyyhkäs ni tuli uudenveroinen? Ei varmasti tullut
Ja kai mittautit sylinterin kiinnileikkauksen jälkeen? Ja onko uusi mäntä valittu sylinterin mittauksen jälkeen? Voi tulla suuriakin muutoksia sylinteriputken kokoon tollasen rumban jälkeen. Soikea pytty tai väärä sylinterin ja männän välys saa ihmeitä aikaan kun kierroksia on paljon isolla vaihteella ja moottorin rasitus maksimaalista nimimerkillä kokemusta on.