apeka kirjoitti:Tuli pari kysymystä taas, eli ei mitään kummempia ongelmia vissiin tule jos pistää vapaavirtaus suodattimen. Seoksia tuskin pitää säätää jos tekee itse uuden änkän ja pitää alk.per. alkukäyrän +tuo suodatin? Mites nuo matkustajan penkin tilalle tuleva lasikuitu koppa nimeä en tiedä mutta kumminkin missä niitä myydään cebariin olen jossain nähnyt vai pystyskö lasikuiduttamaan itse? jonkin verran on kokemusta kuidutuksesta
Ehdottomasti pitää säätää seokset jos vaparin tunkee. Änkän vaihto ei pahemmin vaikuta, tai ylipäänsäkään pakopuoli ei ole niin kriittinen, vaikka tunkisit teharin kiinni olisi vielä ihan siedettävä. Mutta vapaa filtteri vaatii säädön, menee reippaasti laihalle muuten. Oletettavasti myös haet filtterin vaihdolla pientä tehonlisäystä, mitäs muutakaan ?
Erityisesti sillon kannattaa pitää seokset kunnossa, jos vaparin pistät ja et säädä niin tuskin nyt ainakaan lisää tehoja tulee.
Vam0s kirjoitti: Tuota noin.. nyt kävi niin että ketjunkiristäjän mutteri katkesi ja mietin että pitääkö ostaa uusi samanlainen vai käykö joku muu ruuvi?
Siis oliko nyt ruuvi vai mutteri kyseessä? Jos mutteri kyseessä, niin oletan että tarkotat toisioketjun kiristäjien muttereita? Jos sulla niistä on mutteri ''katkennut'', niin uutta samanlaista vaan tilalle..? Vai mikä mutteri ja mistä ketjusta nyt oli kyseessä ? :