Yamaha DT125RE/DT125X

_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 11.10.2012 18:20

Ajat vaan niinku vanha mummo ;) Kyllä sillä tuommosiin lukemiin pääsee jos ajaa rauhallisesti ja tasaista vauhtia, niin ja pärrä jos on säädöissä.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Rajis- » 11.10.2012 18:45

No kyllä sitä tulee välillä annettua kenkää ihan kunnolla ja tossa on motariajoakin joku 20km :D Mutta enimmäkseen kyllä koulumatkoja 50km/päivä, joka on sellasta 50-60kmh melkeen kokoajan ;)
E: Talvella aattelin uusia tuon muovit, niin sanokaas, kokonaan musta vai valkoset takasivukatteet ja valkonen maski? ;) Ja sattuuko kukaan muistamaan noitten katteiden hintoja?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Ankane
Pyörä:
Yamaha DT125X
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
5.8.2011 10:16
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Ankane » 11.10.2012 21:39

Mulla menee siihen 6-6,5l/100km pintaan.. Riippuu kyllä vähä miten ajelee mutta tuo kulutus kun kaupunkiajossa antaa ihan reippaasti happee ja matkaa suunnilleen 100km/h vauhdilla, vakioväleillä.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Rajis- » 11.10.2012 21:48

Semmonenkin juttu vielä, että kun ajattelin tosta hussesta ottaa nuo siniset ketjut talvella detsiin, niin tarttis ne yz rattaat hommata. Mistäpä löytäs 46 piikkistä takarissaa? Itte en oo vielä löytänyt mistään 49 piikkistä pienempää. Toinen vaihtoehto olis varmaan lätkästä sitten 14h eteen ja tuo 49 taakke, niin olis suunnilleen sama kuin 13/46. Vai onkos joku todennut jotkut toiset välit noilla 520 jakosilla paremmiks?
E: saako noita katteita mistään muualta halvemmalla, kuin yammu centeristä? rupes hrivittämään kun lähettivät hinnat sähköpostilla..:D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Tuoviska
Pyörä:
Yamaha DT 125 '07
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
16.2.2009 17:44
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Tuoviska » 12.10.2012 17:16

Rajis- kirjoitti:Semmonenkin juttu vielä, että kun ajattelin tosta hussesta ottaa nuo siniset ketjut talvella detsiin, niin tarttis ne yz rattaat hommata. Mistäpä löytäs 46 piikkistä takarissaa? Itte en oo vielä löytänyt mistään 49 piikkistä pienempää. Toinen vaihtoehto olis varmaan lätkästä sitten 14h eteen ja tuo 49 taakke, niin olis suunnilleen sama kuin 13/46. Vai onkos joku todennut jotkut toiset välit noilla 520 jakosilla paremmiks?
E: saako noita katteita mistään muualta halvemmalla, kuin yammu centeristä? rupes hrivittämään kun lähettivät hinnat sähköpostilla..:D

Mc scatterilta saa ainaki Yamaha YZF400 '98 takaratasta 48piikkisenä mikä sopii detsiin.. Itellä on sen kanssa 13 piikkinen edessä, kiihtyy iha mukavasti mutta huippunopeus jää 120 km/h lukemiin ja matka-ajossa huutaa ku hyeena :P Varmaanki se 14p eessä ois sopivampi
Ride Your Passion!
viesti
Pyörä:
Honda cr 250r 1991
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
8.12.2008 19:10
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut viesti » 12.10.2012 22:13

Minullakin on 13/49 tjsp ja 520-jakoset yz:n rattaat, perkele kun huutaa siinä 125km/h vauhdissa, enempää ei uskalla koitella. Arrowi ja johtokikka vireinä.


Mutta mun piti kysyä yks kysymys: Missä kohtaan kuuluu deeteen öljysilmässä olla öljyntaso? Puolessa välissä, vai täynnä? Kui must tuntuu et ku vaihdan öljyt ja laitan sen 750ml sinne, niin se ei tuu edes puoleenväliin se öljyntaso, en nyt varma ole, mutta kummiskin. :D Tilailin muuten yamaha-centterin kautta kytkinkopan tiivisteen ja stefan kytkimenpuolelle kampi-akseliin, niin perkele 19e tiiviste + stefa 35e, hirveetä ryöstöä!

En paljoo muutakaan keksiny syyksi, että miksi deetee on kauheen tukkonen ja välillä savuttaa ku höyryjuna ja käy hiukan alhaalta, vaikka siihen laitoin isommat suuttimet, 25tk ja 260ps oli ennen, nyt on 30tk ja 270ps, ja muuttus hiuka liia rikkaal käyväks enne piikkiä, mutta neula onkin rikkaimillaan ja laitan yhden loven laihemmalle kunhan kerkeän, eikä tuosta rikkaalla käymisestäkään ole mitään haittaa. Mutta tosiaan stefa sen on pakko olla, koska se käyki alhaalt perkeleen laihemalla, kunnolla booa ku lyö nopeasti kaasunpohjaan. Ja magneeton puolen stefan vaihdoin juuri, siitä ei ole ongelma kiinni.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Rajis- » 12.10.2012 23:37

Itellä ainaki meni dt ihan tukkoseks ja rupes paskoo tulppia kun vaihoin tk suuttimen 20->30. Pitää kokeilla vielä 22,5 ja 27,5 suuttimilla ja lyödä samalla isompaa ps kiinni.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
iamjani4life
Pyörä:
Husqvarna 610SM
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
23.8.2011 21:57
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut iamjani4life » 13.10.2012 16:04

Voiko olla syy että poltti etuvalon polttimon heti kun anto kaasua kun sulake oli palanut ? (akun).. vaikuttaako se siihen että saisi ylivirtaa? Yhtäkkiä alkoi tämä siis, että kun antaa kaasua niin polttimo palaa samantien ja huomasin että sulake oli palanut..

Nopeita vastauksia kiitos!
E: se oli syy.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Rajis- » 13.10.2012 21:29

Mikähän dt:n tuli kun pikku hiekkatierallin jälkeenkatos kipinä, kun painaa starttia niin aluks tulee yks kipinä ja kun sen päästää niin tulee muutama..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
suskags1100efe
Pyörä:
Husqvarna 510 TE
Liittynyt:
20.11.2010 11:23
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut suskags1100efe » 13.10.2012 21:36

vaiha tuluppa
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Rajis- » 13.10.2012 22:18

Vaihettu on ja tulpanhattu myös.
E: koitin huvikseen myös hussen puolalla mutta ei vaikututsta.
E2: onkos toi puola sellanen mistä ei saa tulpanjohtoa irti?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 14.10.2012 0:52

Rajis- kirjoitti:Vaihettu on ja tulpanhattu myös.
E: koitin huvikseen myös hussen puolalla mutta ei vaikututsta.
E2: onkos toi puola sellanen mistä ei saa tulpanjohtoa irti?


Veikkaisin että liimattu se johto.. Alkaa olla tota.. Saadaan enemmän rahaa vietyä jos pelkkä tulpanjohto hajoo -.-
Pöö
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Rajis- » 14.10.2012 13:00

No voi vittu noitten kanssa, noh kokeilen tänään kaverin puolaa jos sillä toimis niin täytyy sitten uus ostaa. Täytyy myös mittailla ton workshop manualin ohjeitten mukaan sytkän osat..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
suskags1100efe
Pyörä:
Husqvarna 510 TE
Liittynyt:
20.11.2010 11:23
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut suskags1100efe » 14.10.2012 15:30

Rajis- kirjoitti:No voi vittu noitten kanssa, noh kokeilen tänään kaverin puolaa jos sillä toimis niin täytyy sitten uus ostaa. Täytyy myös mittailla ton workshop manualin ohjeitten mukaan sytkän osat..

no jos kerta kaverilla on toimiva pyörä , otat sähköpuolen osista osa kerrallan omaan pyörään testiin ja kato millä rupeaa pelaamaan ;) ja näin saat selvitettyä missä vika
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Rajis- » 14.10.2012 15:33

Noh, molemmat kaverit joilla on dt ovat vittumaisia ja eivät suostu lainailemaan osia.. Noh, koitetaan noitten mittausten perusteella sitten keksia joku ratkasu ropleemaan..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125