Nuo sun kaasarin säätös on ainaki ihan perseestä, et sä voi lykkiä 15 numeroa isompaa suutinta noinvaan sinne... Musta vaan tuntuu ellei sulla vapaavirtaussuodatinta ole, että tolla 165 suuttimellakin pyörii rikkaalla ja pahasti.
Vaihda uusi tulppa. Iridiumit meni ainakin itellä vähäks aikaa mykäksi / paskaksi jos pyörä kävi vähänkään rikkaalla. Putkessa poksahtelu vois liittyä siihen että on leiponut / väljä kone, mutta tässä tapauksessa ei siitä voi olla kysymys.
Itse jos alan räsän kaasareita vielä säätämään (34mm) pidän helvetin hyvänä vertailukohtana entistä pyörää joka oli 100% teknisesti kunnossa ylä/alakerrasta ja muutenkin juuri valmistunut projekti. Tekniikkana vakioajoitteinen uusi mitaka sylinterisarja, vhm flattop kansi 1mm squishband, jollymoto, hpi cdi boksi, vforce3 läpät, 34mm dellorto, PX-panel filter vakiokotelossa.
Pyörässä oli säätöinä 160ps, k56^2 lovi ylhäältä, ruuvia en muista, ja 38 TK.
Penkitettäessä mitattiin anturilla pakoputkesta seoksia. Tulos = rikkaalla pyörii ja pahasti
Vaikka oli tulppa miten kahvinruskea ja moottori toimi todella hyvin läpi kierrosalueen, faktat kertoivat muuta. 158 suuttimen ois voinu huoletta lykätä ainakin. 155 ois ollu varmaan lähempänä totuutta... Lämpötilakin toki vaikuttaa tohon suutinkokoon, mutta oli ihan perus kesäpäivä, suht kuivaa ja joku parikymppiä lämmintä, vähän yli.
Että kyllä näitä ihan turhaan rikkaalla pyöritetään mun mielestä. Varsinkin tuo PJME:n kaasari "valmiiksi" säädettynä on jokaiseen tt-pyörään pääsuuttimen puolesta liian paksulla. Aivan varmasti. Jos ei ole, niin imuvuotoa on jossain tms, kunnossa oleviin pyöriin liian iso suutin.
Ja k57 neula kannattaa vaihtaa k56 neulaan samantien. Itellä pyöri ainakin jokainen pyörä paksulla k57 neulan kanssa keskialueelta vaikka laihimmassa lovessa olikin... K56 neulalla taas kävi laihalla ylimmässä lovessa, mutta 2. ylimmässä lovessa oli todella hyvä.