jeebo^^ kirjoitti:kyllä se hyvä ostos on niille jotka ei tarvi nopeutta tosiaa paljoo enempää kun sen 100
guggelisguu kirjoitti:Niin ja tuota, vielä piti mainita, että riippuu pitkälti minkälaisten vehkeitten kanssa aikoo ajella. Että jos aikoo ajaa yyber viritettyjen 2-tahti kevareiden kanssa paljon, niin kyllähän se vituttamaan rupeaa, jos mukana haluaa pysyä. Mutta jos ajelee rauhassa yksikseen tai pikkusen viritettyjen mopojen kanssa niin sillon on sitten mukavampaa. Että jos kavereilla on suurimmaksi osaksi mopoja, niin tämä on aika hyvä valinta..
Paljon sulla on kierrokset kun 105 km/h lasissa?guggelisguu kirjoitti:jeebo^^ kirjoitti:kyllä se hyvä ostos on niille jotka ei tarvi nopeutta tosiaa paljoo enempää kun sen 100
Nimen omaan, itsellä ajettu nyt 1250 kahteen viikkoon ja mukava on ajella, eihän tällä kulkemisessa/kiihtyvyydessä pärjää 2-tahdeille. Mutta johan tällä kerkiää moneen paikkaan kun sen 120 kulkee ja kuitenkin itse painan >70 kg. Matka-ajossa syö 2,7 l/100 km ja nätti on, sitten vaihdoin änkän ja mukavat äänetkin tuli. Itse olen ollut todella tyytyväinen. Kävin kokeilemassa pitempää matkaa ajaa, ajoin 150 km yhdellä pysähdyksellä, eikä puutuneet mitkään paikat. Tietysti kaikilla ei välttämättä ole näin, mutta tämän ajo-asento sopii minulle hyvin. Matko-ajossakin pystyy pitämään 105 vauhtia joka on jo ihan tarpeeksi. Eli tässä plussat ja miinukset kahden viikon ajelun pohjalta
+ Syö todella vähän, 2,7 l /100 km
+ Nätti
+ Hyvä ajaa, siis ajoasento on hyvä, ainakin kyykyksi
+ Hyvät jarrut
+ Kohtuu hyvät valot
+ Kyyditettävän on mukavampi istua kyydissä, kuin useimmissa kyykyissä, joissa penkki on vakosen levynen.
+ Ja hyvät äänet, varsinkin kun vaihtaa vähän vapaammin virtaavan änkän
+ Useaa pyörää leveemmät ja paremmat nakit
- Tehot
- Likaantuu, jos ajaa ojaan
Miinuksia on varmasti enemmän, mutta niitä ei ole vielä ainakaan ilmennyt enempää, koska ajettu vain tuo 1250 km. Olen puhunut.
are- kirjoitti:Paljon sulla on kierrokset kun 105 km/h lasissa?guggelisguu kirjoitti:jeebo^^ kirjoitti:kyllä se hyvä ostos on niille jotka ei tarvi nopeutta tosiaa paljoo enempää kun sen 100
Nimen omaan, itsellä ajettu nyt 1250 kahteen viikkoon ja mukava on ajella, eihän tällä kulkemisessa/kiihtyvyydessä pärjää 2-tahdeille. Mutta johan tällä kerkiää moneen paikkaan kun sen 120 kulkee ja kuitenkin itse painan >70 kg. Matka-ajossa syö 2,7 l/100 km ja nätti on, sitten vaihdoin änkän ja mukavat äänetkin tuli. Itse olen ollut todella tyytyväinen. Kävin kokeilemassa pitempää matkaa ajaa, ajoin 150 km yhdellä pysähdyksellä, eikä puutuneet mitkään paikat. Tietysti kaikilla ei välttämättä ole näin, mutta tämän ajo-asento sopii minulle hyvin. Matko-ajossakin pystyy pitämään 105 vauhtia joka on jo ihan tarpeeksi. Eli tässä plussat ja miinukset kahden viikon ajelun pohjalta
+ Syö todella vähän, 2,7 l /100 km
+ Nätti
+ Hyvä ajaa, siis ajoasento on hyvä, ainakin kyykyksi
+ Hyvät jarrut
+ Kohtuu hyvät valot
+ Kyyditettävän on mukavampi istua kyydissä, kuin useimmissa kyykyissä, joissa penkki on vakosen levynen.
+ Ja hyvät äänet, varsinkin kun vaihtaa vähän vapaammin virtaavan änkän
+ Useaa pyörää leveemmät ja paremmat nakit
- Tehot
- Likaantuu, jos ajaa ojaan
Miinuksia on varmasti enemmän, mutta niitä ei ole vielä ainakaan ilmennyt enempää, koska ajettu vain tuo 1250 km. Olen puhunut.
Jos ajat samalla vaihteella niin se on aina se sama kierrosluku... Ei se mikään skootteri sentään ole.Sekin riippuu ihan täysin missä asennossa ajaa, eli kyykystä kun ajaa 105 niin se on n. 7500 ja kun pystystä niin n. 8000. Lukemat ei oo ihan tarkkoja, kun en ole ikinä sillä lailla sitä katsellut, mutta pitää kokeilla tuossa ja kirjoitella sitten tänne..
juu-joa kirjoitti:Jos ajat samalla vaihteella niin se on aina se sama kierrosluku... Ei se mikään skootteri sentään ole.Sekin riippuu ihan täysin missä asennossa ajaa, eli kyykystä kun ajaa 105 niin se on n. 7500 ja kun pystystä niin n. 8000. Lukemat ei oo ihan tarkkoja, kun en ole ikinä sillä lailla sitä katsellut, mutta pitää kokeilla tuossa ja kirjoitella sitten tänne..
guggelisguu kirjoitti:juu-joa kirjoitti:Jos ajat samalla vaihteella niin se on aina se sama kierrosluku... Ei se mikään skootteri sentään ole.Sekin riippuu ihan täysin missä asennossa ajaa, eli kyykystä kun ajaa 105 niin se on n. 7500 ja kun pystystä niin n. 8000. Lukemat ei oo ihan tarkkoja, kun en ole ikinä sillä lailla sitä katsellut, mutta pitää kokeilla tuossa ja kirjoitella sitten tänne..
No eihän se nyt niin ole, kun ajaa pystystä niin kone joutuu tekemään enemmän toitä-> kerrosluku kasvaa
Jax_KiBez kirjoitti:guggelisguu kirjoitti:juu-joa kirjoitti:Jos ajat samalla vaihteella niin se on aina se sama kierrosluku... Ei se mikään skootteri sentään ole.Sekin riippuu ihan täysin missä asennossa ajaa, eli kyykystä kun ajaa 105 niin se on n. 7500 ja kun pystystä niin n. 8000. Lukemat ei oo ihan tarkkoja, kun en ole ikinä sillä lailla sitä katsellut, mutta pitää kokeilla tuossa ja kirjoitella sitten tänne..
No eihän se nyt niin ole, kun ajaa pystystä niin kone joutuu tekemään enemmän toitä-> kerrosluku kasvaa
Kyllä se vaan niin on että kierrosluku on nopeuteen verrattuna aina sama, ellei kytkin luista tai takarengas sudi kokoajan
Mutta nopeusmittaria tuo ajoasento voi huijata.