Beta RR 125 4T LC

MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 1.10.2014 20:56

Saisko joku laitettu jotain ääninäytettä mis ois rajotinta vähä ja sille? Videoki kelpaa :D
panyz
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Lappajärvi
Liittynyt:
16.8.2009 18:08
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut panyz » 12.11.2014 19:26

Osaisko joku neuvoa mikä ois betassa vikana kun ei sartti pyöri? Rele vaa tärisee ja välillä startti hiukan pyörähtää muttei vaan kunnolla jaksa pyöriä. Kokeiltu jo toisellakin startilla muttei vaikutusta. Myös toista akkua kokeiltu.
!
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 12.11.2014 20:31

Kokeile ohittaa rele, tökkäät kiintoavaimen tai ruuvarin releen napoihin, niihin mihin tulee ne paksut johdot. Älä pelästy pientä kipinöintiä ;)

Jos startti lähtee pyörimään niin vika on releessä. Jos starttei ei lähde pyörimään ja toisella startilla on kokeltu niin sitten purkamaan moottorin vasenta poskea ja katsomaan onko startin välirattaan laakeri jumissa.

Tarkista nyt vielä että siinä startin releessä on molemmat johdot/liitokset puhtaat ja mutterit kiinni. Tarkista myös moottorille menevä maadoitusjohto.
panyz
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Lappajärvi
Liittynyt:
16.8.2009 18:08
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut panyz » 15.11.2014 14:58

Ei auttanut releen ohitus eikä moottorin maadatuksen tarkistaminen. Eli vika on jossai syvemmällä.
!
NummelaRiders
Liittynyt:
7.10.2014 15:17
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut NummelaRiders » 15.11.2014 21:29

MURTSIZ kirjoitti:Saisko joku laitettu jotain ääninäytettä mis ois rajotinta vähä ja sille? Videoki kelpaa :D

Siinä, tosin scalvinin kokoputkella:
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 17.11.2014 13:05

panyz kirjoitti:Ei auttanut releen ohitus eikä moottorin maadatuksen tarkistaminen. Eli vika on jossai syvemmällä.


Peruskysymys, pyöriikö moottori vai onko jumissa?

Jos moottori pyörii ja lähtee käyntiin työntämällä, ja startti sekä rele on kunnossa niin aika oudolta kuulostaa. Jos startin kytkimen laakeri on hirttänyt kiinni niin moottori ei kovin herkästi pyöri.

Onko nokka akselin ketjupyörä ollut irti? Jos on niin tuliko puolipuristimen tappi paikalleen ja toimiiko puolipuristin? Jos puolipuristin on poissa pelistä niin startti ei välttämättä jaksa pyörittää moottoria vaan hyytyy puristustahdin kohdalla.
Kimzter
Pyörä:
Fantic Caballero 125 SM H2O
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.6.2014 22:27
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Kimzter » 17.11.2014 16:23

Itelläkin samanlainen ongelma tuppasi kun pytyn vaihdoin isompaan. Eli kun napista painaa, ei mitään jakun parisekkaa pitää pohjassa pyörähtää pari kertaa jonka jälkeen kuulu kova naksahdus/kolahdus koneesta. Kun parikertaa on prosessin toistanu saatta vähänaikaan käydä suht normisti jonka jälkeen lähtee käyntiin tai hyytyy... En tiedä onko sama ongelma mutta melko samat oireet joyen jos helppiä sais...
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 17.11.2014 17:28

NummelaRiders kirjoitti:
MURTSIZ kirjoitti:Saisko joku laitettu jotain ääninäytettä mis ois rajotinta vähä ja sille? Videoki kelpaa :D

Siinä, tosin scalvinin kokoputkella:


Tilauksee :D
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 17.11.2014 17:32

Tekee tuota jos tulppa on huono, ilmansuodatin tukossa ja kaasarin säädöt ei ole kunnossa. Meillä teki tota takapotkua pitkän aikaa kunnes tajuttiin vaihtaa sytytystulppa iridiumista takaisin tavalliseen tulppaan.

Myös viallinen startin kytkin tekee noita oireita, startin kytkin päästää liian herkästi irti ja kone stumppaa kriittisellä hetkellä ja samalla kuuluu koliseva takapotku. Tämä takapotku rasittaa ja rikkoo startin kytkintä lisää ja ongelma kasvaa kerta toisensa jälkeen.

Yksi startin kytkimen oire on pieni kolina kaikilla kierroksilla, startin kytkimen rullat pääsee kolisemaan pesässä ja koneesta kuuluu tasainen nakutus.

Silloin kun edellämainitut on kunnossa niin 180 pytyllä moottori käynnistyy samalla tavalla kun 125 pytyllä.
Kimzter
Pyörä:
Fantic Caballero 125 SM H2O
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.6.2014 22:27
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Kimzter » 17.11.2014 23:40

Itellä nyt malossin suosittelema CPR9EA9 meinaakko että pitäisi iskeä vakiotulppa takaisin vai suositteletko CR9E?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 18.11.2014 9:16

Meillä on CR8E joka on Betan vakiotulppa ja on hieman kuumempi kuin CR9E.

Liian kylmä tulppa nokeentuu keskielektroidin rungosta ja käynnistyvyys huononee koska tulpassa kipinä sinkoilee miten sattuu.
Kimzter
Pyörä:
Fantic Caballero 125 SM H2O
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.6.2014 22:27
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Kimzter » 18.11.2014 12:26

Selvä pitääpi koittaa :)
Mikoo
Pyörä:
Yamaha WR183cc -10 projekti, Beta Motard LC 125 -12 projekti, Honda CRF 450R -08, --------------Husqvarna SM 125 -08 Projekti
Paikkakunta:
Lahti/Orimattila
Liittynyt:
6.8.2012 11:46
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Mikoo » 30.11.2014 17:24

Tietääkö kukaan paljon öljyä menee tuohon Paiolin 41mm usd keulaan/per pumppu? Ei millään tahdo löytyä tietoa netistä.. :roll:

Sitten kiinnostais tietää mistä muut on ostellut osia näihin? Tuli eteen tommonen sivu: http://www.bosioffroad.it/ ja näyttäis olevan suht edullisia osia jos tarvetta tilailla paljon osia kerralla.
Minarelli WR koneen purkuosaa: http://www.motot.net/talli/osat/id64954/
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 30.11.2014 18:02

En nyt muista paljonko sinne meni öljyä mutta öljynpinta on 110mm kun keppi on puristettuna kasaan, iskunvaimennusta hoitavassa kepistä pitää jousi pois mittauksen aikana. 2013 kesän viesteistä saattaa löytyä öljymäärä.
Arska168
Pyörä:
Derbi drd 125
Paikkakunta:
Jämsänkoski
Liittynyt:
26.9.2013 22:23
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Arska168 » 1.12.2014 19:16

Mikoo kirjoitti:Tietääkö kukaan paljon öljyä menee tuohon Paiolin 41mm usd keulaan/per pumppu? Ei millään tahdo löytyä tietoa netistä.. :roll:


Jos kyseessä sama keula kuin Derbi drd:ssä niin 390ml.