m1k5u kirjoitti:Ite ostin suoraan öhlinsin ku halvalla sain, ja oon ollu kyllä tyytyväinen. Koropalaa en ottais vaikka maksettais, koska siitä tulee niin karmee ajettava. _imo_
Derbi1996 kirjoitti:Ei tuo koropala korottanukkaa nii paljoa mitä kuvitteli... tuntee vähän olonsa petetyksi hahah tai sit johtuu siitä et kaveril oli husses joku 4,6cm koropala. Niin oli tottunu vähä isompaan korotukseen mut nii oon laittanu ton iskarin esijännityksen melkeen kireimmälle mitä pystyy ja vieläkin tuntuu siltä että voisi kiristää vielä vähän lisää. Niin ootteko huomannu et toi iskari on vähän turhan veltto?
Murska Arska kirjoitti:Takajousen säätö ei vaikuta suoranaisesti jousen jäykkyyteen, ei se jousi jäykemmäksi muutu vaikka esijännistystä lisätään.
Nyrkkisääntönä on että takapää painuu ensin omalla painollaan pari senttiä ajas kun pyörä pudetaan pukilta alas. Kun kuski istuu pyörän päälle niin takapään pitää painua noin 1/3 koko jousituksen matkasta, WR:ssä taisi olla mallista riippuen 190-240mm joustomatka takana. Esimerkkinä 240mm joustolla pitää takapään painua kuskin painosta noin 80mm alaspäin, jos painuu enemmän niin esijännitystä lisätään, jos painuu vähemmän niin löysätään.
Tarkemminkin tämän voi, tai oikeastaan kuuluukin tehdä, ja silloin aletaan laskemaan jousivakioita ja vaihtelemaan jousia. Mutta noilla pääsee mainiosti alkuun ja saa perän toimimaan niin kun sen kuuluukin, oman iskarin ja jousen toimivuuden rajoissa.
Jos takapää on hyppykeppi tai liian löysän oloinen niin iskari alkaa olla kaputt, sille ei juurikaan voi tehdä mitään kun ei ole avattava iskari joten uutta keppiä alle.
Noihin perän korotuksiin ulkonäöllisistä syistä ja sen vaikutuksesta pyörän käytökseen, en jaksa enään ottaa kantaa
AceFin kirjoitti:m1k5u kirjoitti:Ite ostin suoraan öhlinsin ku halvalla sain, ja oon ollu kyllä tyytyväinen. Koropalaa en ottais vaikka maksettais, koska siitä tulee niin karmee ajettava. _imo_
Mistäs ostit iskarin ja millä hinnalla? Olitko sä se joka kyseli siitä purkaamon iskarista silloin joskus?
Othil kirjoitti:Ite oon 195 cm ,ja on mielestäni hyvä ajaa , ei oo polvet suussa , ja pystyy ajaa pidempäänkin matkaa kevyesti ilman että alkaa koskemaan mihinkään, tai no ainut paikka mihin alkaa koskemaan pitkällä matkalla on takapuoli eli etköhän säki pysty ihan kohtuu mukavasti ajelemaan hussella