Suzuki RG GAMMA 125

SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 30.5.2006 21:32

imake kirjoitti:sanokaapa miten teillä on noitten sylinteri/mäntä asiat. Itellä on tasan 54.5mm sylinteri ja olen huomannut että nuo männä ovat alhaalta eli helmoista 54.5mm ehkä hivenen alle ja sitten yläpäästä noin 0.4mm kapeampi. nyt tässä aloin miettimään et onkohan tuo sylinteri väljä? kun olisi täs männän osto edessä ja en tiedä pitäisikö porauttaa ja hankkia isompi mäntä vai pitäisikö pysyä tuossa 54.5mm:ssä.


ei pitäis ainakaa olla vikaa missää.. luin tuossa 2-t viritysoppaan, ja siellä luki että mäntä ei oo iha tasamittane.. että se voi olla just tuollai.. ei kannata huolestuu.. :)
iikka88
Pyörä:
Suzuki Rmx 250 -90, Solifer-Suzuki S -85
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
8.2.2004 16:33

ViestiKirjoittanut iikka88 » 30.5.2006 21:53

Joo männän kuuluu olla vähän kartio.
Näin se menee.
M|klu
Paikkakunta:
elimäki-city
Liittynyt:
3.1.2005 22:59

ViestiKirjoittanut M|klu » 30.5.2006 22:32

osaisko joku sanoa monta laakeria menee gamman koneeseen ja niiden hinnat.. jos vaikka remppais =))
imake
Liittynyt:
4.4.2005 19:36

ViestiKirjoittanut imake » 31.5.2006 11:02

kuus siellä alakerrassa on. eipä ne paljoa maksa esim petilaakerit 10¤ kpl
-Late
Liittynyt:
28.6.2005 21:35

ViestiKirjoittanut -Late » 31.5.2006 23:08

nyt on jokin vialla.. pakoaukon säätimien johtojen ollessa kiinni tai irrallaan kulkee pyörä samanverran. eli noin 100 kmh. pakoaukonsäädinhän toimii kierrosten kanssa, mutta mikä sitä ohjaa? voiko itse säädin olla jotenkin jumissa, vaikkapa karstasta? mitkä ovat tämän pakoaukonsäätimen tyypilliset viat. ja vielä että millä kierrosalueella säätimeen pitäisi tulla virtaa. minulla ei tullut ainakaan 7000 rpm. mennessä, enempää en viittinyt huudattaa..
eskoal
Liittynyt:
31.3.2005 18:11

ViestiKirjoittanut eskoal » 1.6.2006 14:35

-Late kirjoitti:nyt on jokin vialla.. pakoaukon säätimien johtojen ollessa kiinni tai irrallaan kulkee pyörä samanverran. eli noin 100 kmh. pakoaukonsäädinhän toimii kierrosten kanssa, mutta mikä sitä ohjaa? voiko itse säädin olla jotenkin jumissa, vaikkapa karstasta? mitkä ovat tämän pakoaukonsäätimen tyypilliset viat. ja vielä että millä kierrosalueella säätimeen pitäisi tulla virtaa. minulla ei tullut ainakaan 7000 rpm. mennessä, enempää en viittinyt huudattaa..


Pakoaukon säätimen pitäis vaikuttaa ihan alakierroksillakin, kun kierrokset nousee ni läpät kokonaan auki.
Bensaa suonissaan!
-Late
Liittynyt:
28.6.2005 21:35

ViestiKirjoittanut -Late » 1.6.2006 16:50

miten sitä sitten rupeis korjaamaan ja mistä?
eskoal
Liittynyt:
31.3.2005 18:11

ViestiKirjoittanut eskoal » 1.6.2006 17:10

-Late kirjoitti:miten sitä sitten rupeis korjaamaan ja mistä?

Irrotat putken, muistaakseni Gammassa säädin oli heti sylinterin pako aukon jälkeen(voin olla väärässäkin) eli jokatapauksessa kun löydät sen ni ihan ekana kannattaa kahtoo onko laipat jumittunu, sitten vaan putsaat sen ja lisäät jotain CRC:tä tai muuta voiteluainetta. Jos vika on siellä sähkö puolella ni kannattaa ekana tarkistaa johdot. Sitten voi se säätimen ohjausyksikkökin olla rikki.
Bensaa suonissaan!
-Late
Liittynyt:
28.6.2005 21:35

ViestiKirjoittanut -Late » 1.6.2006 20:53

joo säätimen ohjausboxihan on paskana... nyt säädin toimii niin että kun painaa tööttinappia niin solenoidi vääntää läpän auki :D mistä noita bokseja saisi uusia? ja onko kenelläkään tietoa että saako dellorton 30mm kaasariin imukaulaa joka sopii suoraan rg:seen vai pitääkö tehdä itse?
imake
Liittynyt:
4.4.2005 19:36

ViestiKirjoittanut imake » 1.6.2006 21:29

et saa mistään uusia. käytettyna ainoastaa. minulla saattaisi pian löytyä =).
Sinä et tee mitään 30mm kaasarilla koska imuaukko on 28mm, ellet sitten haluu viilata sitä isommaksi.
costi89
Pyörä:
ei tällä hetkellä :/
Paikkakunta:
rantsu
Liittynyt:
7.4.2005 18:16

ViestiKirjoittanut costi89 » 1.6.2006 23:47

-Late kirjoitti:mikäköhän mulla on ongelmana kun veto loppuu jo tasan satasessa,eikä kulje sen enempää..? ja vieläpä edessä on yksi vakiota pienempi ratas. kiihtyy todella hyvin tuohon sataseen mutta sitten vaan meno hyytyy.. toisaalta minulla ei ole katteita mutta ei kai se noin paljoa pitäisi menoa hillitä..

ei katteet niin paljoo pitäs hidastaa mulla ei ole minkään näkösiä katteita ja kulki n. 130km/h.. tai oli siin etuvalosta ylöspäin oleva kate.:D tai olisihan se menny kovempaakin jos ois uskaltanu ajaa iha v-moisessa tuulessa.. :D
-Late
Liittynyt:
28.6.2005 21:35

ViestiKirjoittanut -Late » 2.6.2006 17:25

imake kirjoitti:et saa mistään uusia. käytettyna ainoastaa. minulla saattaisi pian löytyä =).
Sinä et tee mitään 30mm kaasarilla koska imuaukko on 28mm, ellet sitten haluu viilata sitä isommaksi.

aattelin kyllä isommaks viilata.... mutta siis ite täytyy tehdä imukaula..
eskoal
Liittynyt:
31.3.2005 18:11

ViestiKirjoittanut eskoal » 2.6.2006 21:04

-Late kirjoitti:ei katteet niin paljoo pitäs hidastaa mulla ei ole minkään näkösiä katteita ja kulki n. 130km/h.. tai oli siin etuvalosta ylöspäin oleva kate.:D tai olisihan se menny kovempaakin jos ois uskaltanu ajaa iha v-moisessa tuulessa.. :D


Kuules, just tuo plexi vaikuttaa ihan sikana, huomaat eron ku ajat jollain naku piikillä, laitat siihen plexin ni vaikuttaa huippuihin ja kiihtyvyyteen aika kivasti
Bensaa suonissaan!
Jore.
Paikkakunta:
klaukkala
Liittynyt:
19.4.2005 21:57

ViestiKirjoittanut Jore. » 2.6.2006 22:35

nyt tuli sitten rg ostettuu. Ainoo vika on et katteet on vähän rikki. Riittää ainakin projektia :). Tietäiskö kukaan mistä sais ostettua uuden takakatteen? Tai olisiko jollakin myytävänä se? Kiitokset etukäteen.
Derbi DRD myynnissä! TARJOA!
M|klu
Paikkakunta:
elimäki-city
Liittynyt:
3.1.2005 22:59

ViestiKirjoittanut M|klu » 2.6.2006 23:37

siis mityä vittua.. joku nappasee kuvan äkkiä gamman p-a säätimestä.. ei ollu nääs laippoja mulla ollenkaan O.o