Rieju MRX 125 4T

JamiP
Pyörä:
WR450f
Liittynyt:
30.1.2008 21:18

ViestiKirjoittanut JamiP » 12.4.2009 21:57

Tietäiskö kukaan paljoko laitetaan öljyä/per pumppu MRX:n etuiskariin?
xps_sm
Pyörä:
Kaksi pyörää: Peugeot Xp Street Evo2 -06, Neljä pyörää: Kahdeksan Mersua.
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
16.12.2007 11:15

ViestiKirjoittanut xps_sm » 13.4.2009 16:14

JamiP kirjoitti:Tietäiskö kukaan paljoko laitetaan öljyä/per pumppu MRX:n etuiskariin?

ainakin kuvien perusteella pumput on samat kuin riejun mopomallissa, mopomalliin menee öljyä 2,3-2,7dl per pumppu.
Sijoita tähdelliseen! Myynnissä mopon osia; KLIK! Myös muuta osaa löytyy joten kyselkääpä yksityisviestillä.
iirokit
Pyörä:
Husaberg FE501 (sm)
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
29.1.2009 20:46

ViestiKirjoittanut iirokit » 13.4.2009 17:23

Manuaali sanoo 2,65dl per haara.
Ei pyörää, ei elämää.
Luotsi
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
21.8.2007 15:43

ViestiKirjoittanut Luotsi » 13.4.2009 21:42

Donppa kirjoitti:Taitaa olla nii et rek. ottees lukee se 6.8kw, mut tekniikanmaailma on kumminki penkittäny 8kw vakiosta...

Onko jollai kokemusta noista isommista kaasareista et vaikuttaako paljon kiihtyvyyteen/kulutukseen?

E: Mitenkäs toi https://www.pmtuning.co.uk/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=PT&Product_Code=11-PMDR63&Category_Code=CDI, onko kellään ajossa tollast? Helppo laittaa? Huomaa eroa?


ei siin oo järkee et rekisteriottees olis vähemmä kilovattei ku käytännös sittehä se o jokase riejukuskin laitonta ajaa tuolla. koska silloin teho on eri ja se pitäis muutoskatsastaa.

mutta toi boxi vois toimia ainakin röpöttäjä ketä on enemmänki tutkinu riejuja ni sanos et joko uudelleen ohjelmoi tjsp. vanhan nykyisen cdi boxin tai ostaa tuon mutta kyllä ton pitäis toimia mut se on vähän niiku tuplais pelikonees ku tollasest mestast ostaa ja maksaa yli satasen euroissa ja en sit tie et kui pal se sit rajottelee kierroksii nykysestä 10000 veikkaan et ei se niin tappavasti auta mutta riejun kotisivuillakin se ilmottaa 11 kw et en osaa sanoo mis välis siit on 5 kilovattii lähteny :D.

jos nyt lähtisin riejuani virittämään ni kyl se olis ton koneen puolelta, kireempi nokka kansien avarrus. kaveri oli tehny näin ja saanu huippunopeuden nousemaan ja kiihtykin asteen nopeammin ja rahatki pysys aika hyvin lompakossa. pieni riski kansien avarrukses voi olla mut jos homman hoitaa hyvin tai jos on ammattilainen kyseessä niin ei huolta.
iirokit
Pyörä:
Husaberg FE501 (sm)
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
29.1.2009 20:46

ViestiKirjoittanut iirokit » 14.4.2009 18:05

Luotsi kirjoitti:
Donppa kirjoitti:Taitaa olla nii et rek. ottees lukee se 6.8kw, mut tekniikanmaailma on kumminki penkittäny 8kw vakiosta...

Onko jollai kokemusta noista isommista kaasareista et vaikuttaako paljon kiihtyvyyteen/kulutukseen?

E: Mitenkäs toi https://www.pmtuning.co.uk/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=PT&Product_Code=11-PMDR63&Category_Code=CDI, onko kellään ajossa tollast? Helppo laittaa? Huomaa eroa?


ei siin oo järkee et rekisteriottees olis vähemmä kilovattei ku käytännös sittehä se o jokase riejukuskin laitonta ajaa tuolla. koska silloin teho on eri ja se pitäis muutoskatsastaa.

mutta toi boxi vois toimia ainakin röpöttäjä ketä on enemmänki tutkinu riejuja ni sanos et joko uudelleen ohjelmoi tjsp. vanhan nykyisen cdi boxin tai ostaa tuon mutta kyllä ton pitäis toimia mut se on vähän niiku tuplais pelikonees ku tollasest mestast ostaa ja maksaa yli satasen euroissa ja en sit tie et kui pal se sit rajottelee kierroksii nykysestä 10000 veikkaan et ei se niin tappavasti auta mutta riejun kotisivuillakin se ilmottaa 11 kw et en osaa sanoo mis välis siit on 5 kilovattii lähteny :D.

jos nyt lähtisin riejuani virittämään ni kyl se olis ton koneen puolelta, kireempi nokka kansien avarrus. kaveri oli tehny näin ja saanu huippunopeuden nousemaan ja kiihtykin asteen nopeammin ja rahatki pysys aika hyvin lompakossa. pieni riski kansien avarrukses voi olla mut jos homman hoitaa hyvin tai jos on ammattilainen kyseessä niin ei huolta.


Eli koneelta lähtee n.11kW. Nettona siitä saa ton 6,8kW (paperien mukaan). Laitonta ajo ei olis, vaikka siinä ois nettona toi 11kW. Ja ilman tota boksia kierrokset pyörii vaan n.8000 alueella (eli jos tohon vaikka 2000 sais lisää, niin hyvä ois.

Virittämisen voi koneen puolelta tehä vaikka noilla kireemmillä nokka-akseleilla tai sit kannen avarruksella. Tai sit voi vaan vaihtaa änkän tai kaasarin (näillä saa ainakin kiihtyvyyttä).
Ei pyörää, ei elämää.
Mr.X
Pyörä:
Rieju MRX 125, 4 pyörä: Mazda 323F 1.8 GT
Paikkakunta:
Jossain jumalan selän takana
Liittynyt:
20.2.2006 18:40

ViestiKirjoittanut Mr.X » 14.4.2009 20:39

Rieäju kirjoitti:
Luotsi kirjoitti:
Donppa kirjoitti:Taitaa olla nii et rek. ottees lukee se 6.8kw, mut tekniikanmaailma on kumminki penkittäny 8kw vakiosta...

Onko jollai kokemusta noista isommista kaasareista et vaikuttaako paljon kiihtyvyyteen/kulutukseen?

E: Mitenkäs toi https://www.pmtuning.co.uk/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=PT&Product_Code=11-PMDR63&Category_Code=CDI, onko kellään ajossa tollast? Helppo laittaa? Huomaa eroa?


ei siin oo järkee et rekisteriottees olis vähemmä kilovattei ku käytännös sittehä se o jokase riejukuskin laitonta ajaa tuolla. koska silloin teho on eri ja se pitäis muutoskatsastaa.

mutta toi boxi vois toimia ainakin röpöttäjä ketä on enemmänki tutkinu riejuja ni sanos et joko uudelleen ohjelmoi tjsp. vanhan nykyisen cdi boxin tai ostaa tuon mutta kyllä ton pitäis toimia mut se on vähän niiku tuplais pelikonees ku tollasest mestast ostaa ja maksaa yli satasen euroissa ja en sit tie et kui pal se sit rajottelee kierroksii nykysestä 10000 veikkaan et ei se niin tappavasti auta mutta riejun kotisivuillakin se ilmottaa 11 kw et en osaa sanoo mis välis siit on 5 kilovattii lähteny :D.

jos nyt lähtisin riejuani virittämään ni kyl se olis ton koneen puolelta, kireempi nokka kansien avarrus. kaveri oli tehny näin ja saanu huippunopeuden nousemaan ja kiihtykin asteen nopeammin ja rahatki pysys aika hyvin lompakossa. pieni riski kansien avarrukses voi olla mut jos homman hoitaa hyvin tai jos on ammattilainen kyseessä niin ei huolta.


Eli koneelta lähtee n.11kW. Nettona siitä saa ton 6,8kW (paperien mukaan). Laitonta ajo ei olis, vaikka siinä ois nettona toi 11kW. Ja ilman tota boksia kierrokset pyörii vaan n.8000 alueella (eli jos tohon vaikka 2000 sais lisää, niin hyvä ois.

Virittämisen voi koneen puolelta tehä vaikka noilla kireemmillä nokka-akseleilla tai sit kannen avarruksella. Tai sit voi vaan vaihtaa änkän tai kaasarin (näillä saa ainakin kiihtyvyyttä).


Mulla menee ilman boxia kiekat kyllä 10 000rpm asti.
Vituttaa ei saa, kun kortti kuivahtaa.
Luotsi
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
21.8.2007 15:43

ViestiKirjoittanut Luotsi » 14.4.2009 21:53

jep ilman boksii menee sinne 10000 asti ja voin kertoo et toi änkän vaihtaminen ei auta mitään nopeuden suhteen.
onko teil muil rieju kuskeil tullu ongelmaa ton öljynylivuodon kanssa ku keulii?, itel on niin et ku keulii ni tupruttaa öljyy koko ajan mut nyt laitoin riejuun sellase jäätävän pitkän ylivuotoletkun et toivotaan et nyt ei tupru sitä öljyä.
Donppa
Pyörä:
Rieju SMX125, Aprilia SR50, Tunturi Sport, Ögland
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
28.6.2006 1:46

ViestiKirjoittanut Donppa » 14.4.2009 23:32

Kyll'ähän se kiertää yli sen 10k, mut ei oikeen tehoo oo enää 8k jälkeen, joka näkyy tos käyräs jonka nappasin Tekniikanmaailmasta...

Luotsi kirjoitti: ei siin oo järkee et rekisteriottees olis vähemmä kilovattei ku käytännös sittehä se o jokase riejukuskin laitonta ajaa tuolla. koska silloin teho on eri ja se pitäis muutoskatsastaa.

Tiedä sit mistä toi tehokäyrä ja 8 kW lukema tulee?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
iirokit
Pyörä:
Husaberg FE501 (sm)
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
29.1.2009 20:46

ViestiKirjoittanut iirokit » 15.4.2009 21:41

Donppa kirjoitti:Kyll'ähän se kiertää yli sen 10k, mut ei oikeen tehoo oo enää 8k jälkeen, joka näkyy tos käyräs jonka nappasin Tekniikanmaailmasta...

Luotsi kirjoitti: ei siin oo järkee et rekisteriottees olis vähemmä kilovattei ku käytännös sittehä se o jokase riejukuskin laitonta ajaa tuolla. koska silloin teho on eri ja se pitäis muutoskatsastaa.

Tiedä sit mistä toi tehokäyrä ja 8 kW lukema tulee?


Ei mulla ainakaa kierrä yli ton 8000, hyvä jos sitäkään.
Ei pyörää, ei elämää.
Mr.X
Pyörä:
Rieju MRX 125, 4 pyörä: Mazda 323F 1.8 GT
Paikkakunta:
Jossain jumalan selän takana
Liittynyt:
20.2.2006 18:40

ViestiKirjoittanut Mr.X » 15.4.2009 22:17

mulla kiertää ajossa 10 000 ja jos paikalla huuattaa nii joku 12 000
Vituttaa ei saa, kun kortti kuivahtaa.
Luotsi
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
21.8.2007 15:43

ViestiKirjoittanut Luotsi » 15.4.2009 23:53

Mr.X kirjoitti:mulla kiertää ajossa 10 000 ja jos paikalla huuattaa nii joku 12 000
minkä vuoden rieju sul on? ei se vakioväleil kierrä ajos ku vähä yli 6000 mulla on nyt vähän lyhyemmät ni kiertää 8000 saakka mut muutan takas vakioväleiks huomenna. perseestä ajaa lyhkäsil jossain oharil
Mr.X
Pyörä:
Rieju MRX 125, 4 pyörä: Mazda 323F 1.8 GT
Paikkakunta:
Jossain jumalan selän takana
Liittynyt:
20.2.2006 18:40

ViestiKirjoittanut Mr.X » 16.4.2009 15:08

Luotsi kirjoitti:
Mr.X kirjoitti:mulla kiertää ajossa 10 000 ja jos paikalla huuattaa nii joku 12 000
minkä vuoden rieju sul on? ei se vakioväleil kierrä ajos ku vähä yli 6000 mulla on nyt vähän lyhyemmät ni kiertää 8000 saakka mut muutan takas vakioväleiks huomenna. perseestä ajaa lyhkäsil jossain oharil


Vm. 2006. Ja välit on vakiot
Vituttaa ei saa, kun kortti kuivahtaa.
Luotsi
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
21.8.2007 15:43

ViestiKirjoittanut Luotsi » 16.4.2009 15:12

aika mielenkiintonen et sul noi pal kiertää
riejumrx125
Liittynyt:
25.3.2009 19:33

ViestiKirjoittanut riejumrx125 » 16.4.2009 15:44

Paljonkos täl nyt sit kestää kiihtyy sinne huippuihin(n.100km/h)
iirokit
Pyörä:
Husaberg FE501 (sm)
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
29.1.2009 20:46

ViestiKirjoittanut iirokit » 16.4.2009 18:55

Mr.X kirjoitti:mulla kiertää ajossa 10 000 ja jos paikalla huuattaa nii joku 12 000


Joo! Kyllä haluaisin tietää miten vakioväleillä ilman tota CDI hommaa saa kiertämään noin paljon.
Kerro ihan kaikki, mitä tohon Riejuun on tehty.
Ei pyörää, ei elämää.