Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.6.2011 21:41
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Andis » 7.8.2012 21:56

Hmm, mikäköhän tossa sitte mahtaa olla? Ku on aivan vakiokin. Mahtaakohan olla sama ilmanputsari myös -04 derbissä?

Siinä 8-9k kohdalla vauhti loppuu kuin seinään, ihan kuin pätkäsis sytytyksen. Kuitenkin tyhjäkäynnillä kiertää hyvin. Sen illmanputsarin suodattimen pesu vois ehkä auttaa, kun ei oo hajuakaan, milloin sitä ois viimeks ees käytetty. vai pitääkö tässä turvautua Piperiin :roll:
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/
äXDee
Pyörä:
125 Derbi
Liittynyt:
10.7.2011 23:05
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut äXDee » 7.8.2012 23:03

«AnÐiS» kirjoitti:Kiertääkö sulla muilla vaihteilla sinne 10-tuhanteen, kun itellä vaan tökkää meno kuin seinään joka vaihteella. Ja laiskahan tää on, voi johtuu ihan siitäkin :lol:
Ja missähän lukemassa tuo rajotin alkaa paukkumaan? 8)

E: Minkä vuosimallin Derbi sul äXDee on, et onko Yamahan koneella


-06, eli Yamahan kone mulla on. Ja 1 ja 2 vaihteella vetää kyllä sinne 10tuhanteen asti, 3vaihteella jotenki. Mutta sitten 4-5 vaihteella ei kierrä kun sen 8-9tuhatta :x
Ja kun oon ajellu isommillakin väleillä niin ei väännä yhtään enempää tai vähempää, kumma juttu. Venat pitäs olla säädöissä, ilmanputsari pesty ja öljytty eli ei niistäkään johu. Kaasaria en oo tän 1,5 vuoden aikana säätäny olleskaan, putsannu vaan. Eli voisko johtua jostaki semmosesta..? Ja pitää varmaan kokeilla tolla vapaammalla ilmansuodattimella, et onko eroa vakioo kun semmonenki löytyy tuolta tallinperältä.

Ja tosiaan kiinnostas itteeki että missäskohtaa toi rajotin ottaa, ei oo uskaltanu kokeilla :lol:
Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.6.2011 21:41
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Andis » 8.8.2012 19:46

Mut sulla ei kuitenkaan ala nykimään 8-9k kierroksilla? Itekki varmaan koitan Piperilla, josko sen vaikka sais säätöihin... :s Onks sulla muuten vakiovälit?
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/
äXDee
Pyörä:
125 Derbi
Liittynyt:
10.7.2011 23:05
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut äXDee » 8.8.2012 22:03

Ei nyi, ei siis vaan jaksa enempää. Ite laitoin tänään kiinni jonku simotan vaparin. Kokeilemaan en päässy koska alko röpöttämään vaan hulluna eikä pysyny käynnissä. Saa siis liikaa ilmaa? Ja joku ilmaruuvihan siitä kaasarista kai löytyy.. Onko se tk ruuvin vastakkaisella puolella oleva pikkuruuvi joku ilmasäätöruuvi? Jos joku osaava vois neuvoo tai linkittää jotaki kaasarinsäätöohjeita, olisin kiitollinen :D

Ja vakioväleistä ei oo hajuukaa, mut nyt taitaa olla kiinni 14-48. 14-50 oon kokeillu myös mut vaikutti vaan kiihtyvyyteen.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 8.8.2012 22:23

Siellä on kaksi ruuvia, tyhjäkäynti ja seosruuvi (jotkut sanoo ilmaruuviksi, mutta sama asia).
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
VihainenLintu
Pyörä:
Derbi Senda SM 125 4T -05, Jincheng Monkey x2, -07 & -08
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
13.9.2009 13:23
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut VihainenLintu » 8.8.2012 22:31

Mullaki loppuu vääntö vitosella siihe reilu 8 tonnin kierroksiin, välitykset 15-50 ja Yamahan kone. Onko kukaan muute kattonu tulleeko etuvalolle vaihto- vai tasavirtaa, aattelin xenonit laittaa kiinni ku löytyy ballasteja ja lamppuja ylimääräsiä? :) Ite oon ajanu ny tällä laitteella semmoset 1500km, iha mukava peli ollu, plussaa on se ettei vie bensaa ku 3-3.5 litraa satkulle ja luotettava laite, miinusta tietenki tehottomuus mutta eipä mulla tuu motarilla juuri ajettua. Ketjurataspaketti alkaa olemaan vaihtokunnossa ku pitää kahinaa välillä mutta rauhottuu ku rasvaa ja kiristelee ketjuja...
ville69
Pyörä:
yz250f 2009, EX Husq 144, EX PV x3
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
21.10.2010 23:59
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut ville69 » 9.8.2012 19:00

tais tuo nokka-akselin osto jäähä siihen ku kuulin että maksaa yli 800e :oo moottoria metsästämässä :seko:
SM/WR 144 Proju! viewtopic.php?f=93&t=85496
http://www.youtube.com/user/Husqq69 jaja http://www.youtube.com/channel/UCpNW7G8 ... QgQ/videos
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 9.8.2012 19:11

Työntötanko motti , eli ei oo normaali nokka ni sen takia maksaakin sit enemmän.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
äXDee
Pyörä:
125 Derbi
Liittynyt:
10.7.2011 23:05
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut äXDee » 9.8.2012 23:36

Hm, laitoin ton hengittävämmän ilmansuotimen, niin mikäs vois olla kun röpöttää alakierroksilla ja sammuu ilman kaasutusta? Röpöttää eikä ota kierroksia myös jos laittaa liikaa kaasua. Voisko johtua suuttimesta, että onko liian pieni vai liian iso suutin.. Vai mistäs vois johtuu.. :roll:
Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.6.2011 21:41
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Andis » 11.8.2012 12:35

Vaihoitko siis suutinta? Ite tossa ostin eilen Piperin, josko sen sais sillä säätöihin :roll:
Kuulostais kyl siltä että ois liian iso suutin mun mielestä.
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/
<Töpseli>
Pyörä:
Dööbi senda SM 125cc,peevee vm89!
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
20.7.2008 20:53
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut <Töpseli> » 12.8.2012 4:20

«AnÐiS» kirjoitti:
äXDee kirjoitti:Hmm, mikäs vois derbissä olla pielessä kun ei jaksa vääntää 5-vaihteella kun 8-tuhanteen kierrokseen asti tasasella? Alamäkeen hiukan enempi. Saman tekee väleistä riippumatta. Onko tää vaan niin laiska ettei jaksa vai voisko johtuu kaasarin säädöistä tai tukkosesta ilmanputsarista ym.? Tuli mieleen kun Andis puhuit tosta tukkosesta vakioilmanputsarista :)


Kiertääkö sulla muilla vaihteilla sinne 10-tuhanteen, kun itellä vaan tökkää meno kuin seinään joka vaihteella. Ja laiskahan tää on, voi johtuu ihan siitäkin :lol:
Ja missähän lukemassa tuo rajotin alkaa paukkumaan? 8)

Ja Atzku, kannattaa varmaan kattoo ne johdot läpi, ku kerta melkeimpä kaiken muun oot jo vaihtanu ;)

E: Minkä vuosimallin Derbi sul äXDee on, et onko Yamahan koneella


äXdee: Vakio putsarilla pääset pitkälle.... kato siis eka kaasarin säädöt kohillee ja putsaile samalla (paskalla säkällä myös väljä yläkerta)

Andis : Näissähän ei rajointinta ole ollenkaa :D (paitsi kun venttiilit oottaa mäntään kiinni ni hyvin tökkää)
äXDee
Pyörä:
125 Derbi
Liittynyt:
10.7.2011 23:05
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut äXDee » 12.8.2012 12:47

Vakioputsarin laitoin takasin kun ei tonkans jaskanu rueta säätämää, itekku näitten kaasareitten kans aika peukalokeskelläkämmentä. Ja totta puhut Töpseli, sekin on mahollista että yläkerta on väljentyny ku kohta 34tkm tolla jo rullailtu.. Muuten kone kyllä ihan hyvässä kunnossa ku viimetalvena availin ja putsailin. Vakioputsari on kyllä putsattu ja öljytty parisataa sitte.
Eilen vähän kisattiin kaverin customin kans paikallisella pikkutiellä ja aika tasasesti mentii. Ei tässä ainasakaa liikaa oo tehoja :lol: Onneks pääsee pia tästäki eroo ja siirtyy isompaa. Tai hetku lotossa voittaa.. :D
Tny
Liittynyt:
12.8.2012 12:31
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Tny » 13.8.2012 19:03

Olisko kellään tietoa mistä saa tällaseen 06 yamahan koneella olevaan derbiin uudet kytkinlevyt ja jäykemmät jouset?
kiitokset jo etukäteen.
Tny
Liittynyt:
12.8.2012 12:31
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Tny » 13.8.2012 19:06

Teme Fin kirjoitti:Mullaki loppuu vääntö vitosella siihe reilu 8 tonnin kierroksiin, välitykset 15-50 ja Yamahan kone. Onko kukaan muute kattonu tulleeko etuvalolle vaihto- vai tasavirtaa, aattelin xenonit laittaa kiinni ku löytyy ballasteja ja lamppuja ylimääräsiä? :) Ite oon ajanu ny tällä laitteella semmoset 1500km, iha mukava peli ollu, plussaa on se ettei vie bensaa ku 3-3.5 litraa satkulle ja luotettava laite, miinusta tietenki tehottomuus mutta eipä mulla tuu motarilla juuri ajettua. Ketjurataspaketti alkaa olemaan vaihtokunnossa ku pitää kahinaa välillä mutta rauhottuu ku rasvaa ja kiristelee ketjuja...


etuvalolle tulee vaihtovirtaa. itellä xenonit kiinni ja toimii kun vedät vaan johdot releen kautta suoraan akulta.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 13.8.2012 22:08

Tny kirjoitti:Olisko kellään tietoa mistä saa tällaseen 06 yamahan koneella olevaan derbiin uudet kytkinlevyt ja jäykemmät jouset?
kiitokset jo etukäteen.

Ebc setti stormilta, eli jousisetti ja levysetti, katso yamaha xt 125 x tai yamaha 125 r sivut sieltä läpi, vuosimallilla ei ole väliä, mutta jostain syystä ei näytä kaikkia osia kaikille vm:lle.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa