Morjes, tuo pyörä unohtunu ylimääräseks talliin 1.5 vuodeksi niin voiskin laittaa nyt kuntoon ja myydä. Kytkimen kanssa joku iso probleema oli, johon sen syytä löytänyt tai jaksanut edes hirveästi tutkia niin vähän jääny..
Eli siis joskus viimeeksi kun ajoin niin kytkimestä alkoi loppua tunto ja pienen ajelun jälkeen kokonaan. Kahva liikkui ennen normaalisti, nyt liikkuu erittäin vähän ja senkin tosi jäisesti ja sitten stoppaa.
Noh, joskus myöhemmin sitten vilkuilin, että mikä vikana niin huomasin ettei kytkinkruunu ollut kunnolla kiinni (irronnut tärinästä, ollut löysällä!?). Lukitusmutteri/siipi oli ottanut osumaa. Vaihoin sitten uuden kruunun ja levyt, pistin kiinni mutta ei vaikuttanut ollenkaan. Edelleen kahvaa kääntäessä ei liiku hirveesti ja sitten stoppaa. Hankala selittää, toivottavasti tajusitte siis minkälaista on kahvan käyttö
Nyt sitten oon mietiskelly, että mikähän on vikana? Voi olla jokin yksinkertainenkin juttu, tai sitten ei. Ite en pahemmin näistä laitteista tiedä.
Yksi erikoinen juttu on se, että kytkinvaijeri lohkonluona , missä se osa liikkuu kahvan myötä, näkyy vaijeria niin mulla on aina ollut siinä vaijeria näkyvillä puolet vähemmin kuin "normaalisti" ja nytten hajoamisen myötä sitä on vielä vähemmin.
Onko kytkin ns jäänyt pohjaan ja ei silti nappaa mitään?
Onkohan jossain jokin ihme patentti joka hajonnut? (Kytkinkahvan vaijerin säätö paskana ja fixattu teipillä, lohkon luona se vaijeri varmistettu rautalangalla kiinni siihen vipuun joka liikkuu)
Tarviiko joku minua tietävämpi kuvia, että selvenee tilanne? (Kysy)
Kiitän jos joku osaisi auttaa.
Voi olla joo ettei oo iso vika ehkä edes, muuten pyörä toimii hienosti.