Honda CB125:set

Tunturikuski
Pyörä:
CB 125 T , XR 125
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2005 16:35

ViestiKirjoittanut Tunturikuski » 19.8.2007 20:42

-
Viimeksi muokannut Tunturikuski päivämäärä 16.10.2007 0:23, muokattu yhteensä 1 kerran
teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittanut teeemuu » 20.8.2007 17:48

Siihen käy joku Honda Monkeyn hana... Mistäs muuten sais noit kaasarinkorjaussarjoja?
Tunturikuski
Pyörä:
CB 125 T , XR 125
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2005 16:35

ViestiKirjoittanut Tunturikuski » 20.8.2007 22:19

-
Viimeksi muokannut Tunturikuski päivämäärä 16.10.2007 0:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Soliferpoika
Pyörä:
Honda CB125T -77,-80 ja Solifer SM -75
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
21.8.2007 21:57

ViestiKirjoittanut Soliferpoika » 21.8.2007 22:19

Tuossa pari vuotta sitten haettiin faijan vanha honda CB125T taloon ajo harjoittelupyöräksi ja nyt se alkaa olla rekisteröinti kunnossa, vielä uudet nakit alle. Dynometriin aika ensi viikolla ja samalla kuristus.

Mietin vain kun moottorin tyyppilaatassa luki CB125TE, olen kuullut TDE:stä mutten koskaan TE:stä? Jokin erikois malli?

Nykyäänhän nämä hondan CB-pyörät pitää kuristaa että saa laillisesti tieliikenne piiriin, joten millä menetelmillä CB:n omistajienpyörät on kuristettu? Paitsi jos ovat olleet aina tähän päivään asti rekisterissä. Olisi kiva tietää ja miten huomattava ero kuristetussa ja kuristamattomassa pyörässä on? En kyllä usko että ne kuristukset monen montaa viikkoa siinä pyörässä ovat.
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 22.8.2007 8:54

Soliferpoika kirjoitti:Nykyäänhän nämä hondan CB-pyörät pitää kuristaa että saa laillisesti tieliikenne piiriin, joten millä menetelmillä CB:n omistajienpyörät on kuristettu? Paitsi jos ovat olleet aina tähän päivään asti rekisterissä. Olisi kiva tietää ja miten huomattava ero kuristetussa ja kuristamattomassa pyörässä on? En kyllä usko että ne kuristukset monen montaa viikkoa siinä pyörässä ovat.


Helpompaa tapaa kuristaa en tiedä, kun laittaa kaasarien luistien päälle niiden nousua rajoittavat holkit. Eli luistin ja luistinkansien väliin holkit, joilla rajoitetaan kaasun avautumista. Ainakin ne on todella helppo poistaa, eikä niitten kanssa tarvi tehdä mitään säätömuutoksia...
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittanut teeemuu » 22.8.2007 18:47

Mullakin tais olla konees CB125TE... Mikäs vuosmalli sul on, Soliferpoika?

Niin, saahan kuristamattomalla CB:llä ajaa. Ei vaan a1-kortilla. Joku oli Wikipediaan kirjottanu kuristetust CB:stä:

"Oman pyöräni käytin IP-Dynotestissä Maaningalla kuristettavana, koska papereissa oli ilmoitettu kuristamaton teho 13kW. Pyörä kuristettiin kaasukahvan liikettä rajoittamalla, jolloin teho tippui 10,5kW:hen.

Kuristettuna CB todella tuntuu kuristetulta, olkoonkin että vain 2 kW puuttuu. Kiihtyvyys on paljon laiskempaa kuin ennen, eikä nopeutta kerry niin paljoa kuin vakiotehoissa. Silti A1-tehoisenkin kanssa elää, sillä luonne ei kovin radikaalisti muutu, vähän laiskemmaksi vain."
Soliferpoika
Pyörä:
Honda CB125T -77,-80 ja Solifer SM -75
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
21.8.2007 21:57

ViestiKirjoittanut Soliferpoika » 24.8.2007 21:33

Pyörä on vuosimallia -77. Niin kyllähän sitä saa täystehoisena ajaa muttakun ei ikä vielä riitä. Taisin lukea tuon wikipediasta jonkun aikaa sitten.
TunHon
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
5.8.2007 23:50

ViestiKirjoittanut TunHon » 24.8.2007 22:54

Kertokaahan kokeneet CB kuskit. Luin jostain että CB pitäisi lämmittää hyvin ennen kuin lähtee ajamaan. Jopa 10 min pitäisi käyttää konetta. Kuinka paljon lämmittelette pyörää ennen ajamaan lähtöä? Itselläni on -76 vuosimallin CB mutta en ole vielä päässyt ajamaan sillä.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 24.8.2007 23:49

TunHon kirjoitti:Kertokaahan kokeneet CB kuskit. Luin jostain että CB pitäisi lämmittää hyvin ennen kuin lähtee ajamaan. Jopa 10 min pitäisi käyttää konetta. Kuinka paljon lämmittelette pyörää ennen ajamaan lähtöä? Itselläni on -76 vuosimallin CB mutta en ole vielä päässyt ajamaan sillä.


Riittää ihan korkeintaan parin minuutin paikallaan lämmittely, ei missään tapauksessa enempää. Mutta ainakin se 10min on hyvä ajella ilman korkeiden kierrosten käyttöä, eli käytännössä alle 6000rpm.
Dank memes melt steel beams.
teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittanut teeemuu » 26.8.2007 13:55

Tietääkös kukaan, et käykö Honda CA:n (Rebel) nokka CB125T:hen? Muistaakseni Rebelin kone on sama mitä on näis uudemmissa TD:eis. Ihan vaan et jos sattuis semmonen ylläri et on nokas jotain vikaa.
Karpov
Pyörä:
CB125T
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
30.4.2005 12:46

ViestiKirjoittanut Karpov » 26.8.2007 14:16

teeemuu kirjoitti:Tietääkös kukaan, et käykö Honda CA:n (Rebel) nokka CB125T:hen? Muistaakseni Rebelin kone on sama mitä on näis uudemmissa TD:eis. Ihan vaan et jos sattuis semmonen ylläri et on nokas jotain vikaa.

Jos on, mikä syö kilowatteja pois`verraten td:hen?
teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittanut teeemuu » 26.8.2007 14:59

Niinhän se tais ollakin et, CB:s on "vakiona virinokka". Äärimmäisessä hädässä kuitenkin käy...
sTomi
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
23.12.2006 1:06

ViestiKirjoittanut sTomi » 26.8.2007 16:38

Karpov kirjoitti:
teeemuu kirjoitti:Tietääkös kukaan, et käykö Honda CA:n (Rebel) nokka CB125T:hen? Muistaakseni Rebelin kone on sama mitä on näis uudemmissa TD:eis. Ihan vaan et jos sattuis semmonen ylläri et on nokas jotain vikaa.

Jos on, mikä syö kilowatteja pois`verraten td:hen?

Muistelisin että Rebelissä on vain yksi kaasutin, kun TD:ssä (ja muissakin CB:issä) kaksi. Korjatkaa jos olen väärässä..
Tunturikuski
Pyörä:
CB 125 T , XR 125
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2005 16:35

ViestiKirjoittanut Tunturikuski » 26.8.2007 17:43

-
Viimeksi muokannut Tunturikuski päivämäärä 16.10.2007 0:19, muokattu yhteensä 1 kerran
teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittanut teeemuu » 27.8.2007 16:20

Joo. Sain testattua vasemman kaasarin. Pistin mopoon kiinni ja hyvin toimi. Vähän liian iso, ei tahtonu alakierroksilla toimia. Mut muute ihan ok. :D

Aattelin tänään avata koneen. Raportoin myöhemmin et onks siel mitään ylläreitä.