Päivää tännekin, pitkästä aikaa. Ootteko kuinka paljo kerenny ajelemaan tällä ajokaudella? Itsellä on vasta ~1500km tullu mittariin, työt haittaa harrastuksia
. Tänä iltana olin sitten ekaa kertaa tällä viikolla ajelemassa ja eiköhän takarengas puhkee.
Suoralla tiellä yhtäkkiä vaan kuulu "piu", pyörä alko vähä vatkaamaan, pysäytin pientareelle ja totesin tilanteen. Yhdestä kohdasta kankaat näky ja oli reikä. Viime viikonloppuna pesin pyörän ja sen jälkeen rasvasin ketjut mutta mitään en huomannut, että rengas oli niin kulunu yhdestä kohdasta. Muuten on kyllä pintaa jäljellä, ihan laillinen rengas ja paineet olen pitäny siinä 2,1 - 2,3 barissa mutta näin vaan kävi. Enkä ole suditellu tms., että sen takia ei ole kulunu noin.
Auton peräkärryssä tuotiin Varjo kotiin ja nyt se on tallissa odottamassa uutta rengasta. Pitää kysyä paljonko liikkeessä velottavat, jos siellä ottavat renkaan irti, vaihtavat sen ja pistävät takas, siitä sitten riippuu otanko renkaan ite irti ja vien pelkän vanteen sinne vai vienkö koko pärrän.
Ajattelin uuden, alkuperäistä vastaavan, "kovamuovi"
Bridgestone G508:n ostaa, kun sehän yleensä kestää kilometrejä ja on suht halpa. Sade kelillä se ei paras mahdollinen ole mutta sateella ajoa olen kyllä yrittänyt mahdollisimman paljon välttää... Sisärengas kannattaa varmaan kans hommata samalla uus, että ei sitten sen takia joudu kohta uudestaan rengas puuhiin. Joku täällä mototissa muistaakseni tilas Varjoonsa netistä Dunlopin(?) jonkun hyväks kehutun, kestävän ja halvahkon takarenkaan mutta en nyt muista kuka. Olisin vaan halunnu kysyä, että mistä tilasit, paljonko toimituskulut ja kauanko kestää, että paketti tulee postiin? Tai, jos joku muu osais suositella suht halpaa ja hyvää takarengasta Varjoon niin ehdotuksia otan vastaan.
EDIT: Reliatec.fi:ssä näyttäs olevan suht halpoja takarenkaita Shadowiin, alle 100€ lähes kaikki. Onko kukaan tilannu k.o. osoitteesta mitään, että kauankohan on toimitusaika ja paljo postikulut? Tai onko kellään kokemuksia näistä muista vaihtoehdoista, Michelinin, Pirellin tai Metzelerin renkaista? Tuo Dunlop on niin paljon kalliimpi kuin muut, että sitä tuskin ostan...