KTM EXC 125

kACE-FIN
Liittynyt:
26.3.2015 16:33
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut kACE-FIN » 11.6.2016 0:54

Kauanko iskarirempasta? Jos lähentelee 100h nii ekana sen teet ja samalla katot sopivat jouset eli jäykempaa kadulle. Itellä eessä vakiojouset ja sport asetukset suurinpiirtein ja takana 68nm jousi joka jäykempi ku vakio. painoa 70kg itellä ja ajan vain enduroa eli smotoon reippaasti jäykempää. Ja jos ny liikkeessä käyttää rempattavana jouset nii miksei samal pyyä et heittää kadulle sopivammat simmit. Et alkup jousilla voi saaha hyvää kadulle ku ne ihaliia löysät
mikko222
Liittynyt:
11.6.2016 16:46
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut mikko222 » 11.6.2016 17:14

mietityttää nuo palotilat mitä myydään budin kansiin, että mitä eroa niillä on? ymmärtääkseni niillä lisätään tehoa siten, että puristussuhdetta nostetaan niiden palotilojen avulla, mutta esim milko lehmuksella on myynnissä 10.80, 11.00 ja 11.20 palotiloja eli mitä eroa noilla kolmella on?
kACE-FIN
Liittynyt:
26.3.2015 16:33
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut kACE-FIN » 11.6.2016 21:26

Mitä pienempi sen kireempi, mut alavääntöjä katoaa. Esim krosseissa pienempi kuin enduroissa. Isompi palotila niin enemmän alavääntöä ja einiin terävä kone.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 12.6.2016 8:18

Onko noi palotilojen kokoja vai puristussuhteita? Jos on palotilojen kokoja niin pienempi numero nostaa eniten puritussuhdetta. Jos taas luvut ilmoittaa puristussuhteen niin isompi numero tarkoittaa korkeampaa puristussuhdetta joka lisää vääntöä/tehoa. Muistetaan että mitä korkeampi puristussuhde, sitä enemmän teho siirtyy alemmaksi eikä ole niin ylälauluinen kuin matalammalla puristussuhteella.
mikko222
Liittynyt:
11.6.2016 16:46
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut mikko222 » 13.6.2016 18:49

tietääkö kukaan että meneekö tää öljy iha kotarin vaihteistoon, kun näyttäs ihan 10w-40 olevan mitä monet käyttää ja niin tajuttoman halpaa saksassa, en vaan oo kellään tollasta valkosta purkkia nähny nii tietääkö joku? tässä siis linkki: http://www.juingoil.de/Cars-Engine-Oil/ ... :1035.html
Twiksor
Pyörä:
Husqvarna TE 125 //// (EX) Ktm Exc 125 / Husqvarna Sm / Beta RR 50 / Baotian
Liittynyt:
3.8.2013 21:44
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Twiksor » 13.6.2016 19:22

Ei taida sopia kun on auton moottoriöljyä niin ei taida olla luokitusta märkäkytkimelle
weeto269
Liittynyt:
5.7.2009 3:09
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut weeto269 » 14.6.2016 6:04

Ite käytin aikoinaan piikkisessä lentokoneisiin suositeltua moottoriöljyä. Ei ollu kyllä luokitukset kohillaan mut pelas sen 200h helposti. Päivämäärät menivät yli ja "vanhentu" jäi sellanen 35l ilmasta öljyä mulle käyttöön. Kokeilemalla selviää toimiiko.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 14.6.2016 6:49

Halpa ja toimiva öljy on Motonetin Motox 10W40, sitä on moni käyttänyt lyhyen vaihtovälin moottoreissa/laatikoissa. Ton öljyn kanssa sain WR250R:än laatikon toimimaan halutulla tavalla ilman välivapaita ja tökkimisiä.
mikko222
Liittynyt:
11.6.2016 16:46
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut mikko222 » 14.6.2016 13:27

Murska kirjoitti:Halpa ja toimiva öljy on Motonetin Motox 10W40, sitä on moni käyttänyt lyhyen vaihtovälin moottoreissa/laatikoissa. Ton öljyn kanssa sain WR250R:än laatikon toimimaan halutulla tavalla ilman välivapaita ja tökkimisiä.


tarkotatko tätä:? http://m.motonet.fi/fi/tuote/599530/Mot ... 40-1L-SLCF
soveltuuko varmasti märkäkytkimelle?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 14.6.2016 19:19

Ei, vaan moottoripyöriin tarkoitettua öljyä: http://m.motonet.fi/fi/tuote/599526/MP- ... 4T-Synt-1L
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 16.6.2016 12:36

Minkä paksuista tiivistettä on porukka käyttäny kytkimen työsylinterin alle?

Omaani tuli laitettua paksuin, koska silloin kytkin ei lähde kuulemma luistamaan yhtä herkästi vaikka levyt kuluisivatkin hitusen. Kytkimeen tuli vähän samanlainen tuntuma kuin olisi jäykemmät jouset vaihtanut.

Mutta aiemmin taisi olla ohuin/ keskimmäinen sillä kytkimen tuntuma oli huomattavasti herkempi tuntumaltaan..

Tässä nyt pohtinut että pitäisikö sittenkin ohuempaa laittaa vai ei :)... Uhraisiko kestävyyttä pienen mukavuuden nimissä. Siksi kyselläänki teidän mielipiteitä ja kokemuksia :D
kACE-FIN
Liittynyt:
26.3.2015 16:33
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut kACE-FIN » 16.6.2016 23:12

Kytkin noissa kestää kyl niin maan perkeleen kauan, itellä vajaa 200h pelkkää enduroa jossa luistatetaan kytkintä huomattavasti enemmän ku katuajossa. Ja se että eise keveys ole vain mukavuus vaan vaikuttaa suoraan ajoon sillä et kauan jaksat pelkällä etusormella painaa kytkintä.

Koskaan en oo ite kuullu tai tullu vastaan eripaksusista tiivisteistä työsylinrerin alle tai ymmärrä miten se voi vaikuttaa jäykkyyteen taikka kytkimen kestävyyteen? Ois mielenkiintoista kuulla tästä lisää, et pitääkö alkaa kattoo saisko omaan ohuemman et sais vielä kevyemmän kytkimen :P

Onko porukalla kokemuksia ARC, ASV tai muista kahvoista? Toi ARC komposiitti vaikuttaisi mielenkiintoiselta kun siinä on elinikäinen takuu ja väitetään että yhtäkään eiole rikottu vielä.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 16.6.2016 23:46

Joo siihen saa 3 eri paksuista ja sillä paksuudella muuttuu se paljonko siellä oleva tappi tavallaan painaa kytkintä. Ja sillä tapin matkalla säätyy kytkimen keveys.

Tämän helpommin en osaa selittää valitettavasti :D.

Kevyimmällä ja herkimmällä kytkimellä (ohuin tiiviste) alkaa ilmeisesti ja hyvin ymmärrettävästi luistamaan herkemmin. Paksuimmalla tuntumaa vähän katoaa mutta kestää. Ja välimallina on se keskipaksu tiiviste.

Täysi tiivistesarja sisältää kaikki vaihtoehdot, vähänkuin eri paksuiset alapahvitkin. Mutta saa ostettua irrallaankin ettei tarvi koko sarjaa turhaan ostella :lol:
karstamagneetti
Pyörä:
EXC125 '07
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
23.9.2014 21:31
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut karstamagneetti » 17.6.2016 17:31

Mistähän päin pitäis tossa porkkanasorvissa lähteä etsimään vikaa kun jarru eikä parkkivalo kumpikaan toimi. Kattelin johtosarjan läpi eikä ollu johtoja poikki. takavalo kuitenkin siis toimii normaalisti ja pitkät + lyhyet :roll:
Fanticci
Pyörä:
Ex: Aprilia rx 50 Ex: Aprilia sx 50 Ex: Aprilia rx 125 Ex: Fantic 125 Nykyinen: Husqvarna te 125
Liittynyt:
3.12.2015 20:52
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Fanticci » 18.6.2016 4:09

Voi olla vähän offtopiccia, mutta asia koskee periaatteessa samaa vehjettä.
Olin sisäänajamassa uutta husqvarna te 125:sta ja kun menin kotiin ja laitoin sen tallin sisään ja kävin sitä ulkoapäin läpi niin huomasin, että putken alkukäyrässä oli aika iso lätäkkö öljyä pohjapanssarin läheisyydessä ja kytkinkopan päälläkin oli öljyä. Ja vähän muuallakkin oli pieniä öljyläikkiä. Kysymys kuuluu, että kuuluuko jostain tulla öljyä vähän välillä ulos? Ymmärrän sen, että ketjuista tulee aina rungon & swingin päälle öljyä, mutta en ymmärrä, että miten kytkinkopan ja putken alkukäyrän kohdalla oli öljyä? Voiko se johtua siitä, että kun ajaa niin sylinteristä tulee paljon painetta joka "potkii" sen alkukäyrän sen verran ulos, että siitä pääsee läikkymään öljyä? Putki on siis ihan ktm oma tehtaan putki eli jousilla kiinni sylinteriin. Samantien voisi kysyä, että mikä on paras keino putsata kiinni palannutta öljyä putkesta mahdollisimman vähäisillä naarmuilla? Kiitos etukäteen vastauksista.