Honda Shadow

Siltanen
Pyörä:
Honda Shadow, Papisko -73,
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
29.4.2007 18:15

ViestiKirjoittanut Siltanen » 27.6.2009 17:03

Noista renkaista kun tossa puhuttiin ni itsellä on tälläinen rengas http://www.ajbike.fi/product_info.php?products_id=1064 140/90-15 koossa, ja ei ole ollut viellä missään vaihees mitää ongelmia pidon yms kanssa. En tiedä kuinka kauan rengas on ollut paikallaan mutta ei se ole ainakaan minun käytön aikana (n.5500km tänä kesänä) ole kulunut vielä yhtään, joten uskon että kilometrejä on edessä vielä vaikka kuinka ja paljon ;)
Jo_Hu
Pyörä:
Suzuki GS 500 E
Liittynyt:
24.8.2007 19:25

ViestiKirjoittanut Jo_Hu » 27.6.2009 17:29

mustavi kirjoitti:Päivää! Aika surkeen vähän oon ajanu. Ensin oli pääsykokeet ja nyt helteillä on terassit houkuttanu.

Shit happens, joo :( Olisko edellinen omistaja vetäny lukkojarrutuksen (Shadown kehnon takajarrun tietäen ihmettelee vaan et KUINKA ihmeessä se sen lukkoon on saanu?! ;) ), vai jotain tosiaan menny renkaasta läpi. Jos "piu":n jälkeen ilmat meni välittömästi se tarkottaa arvatenki, et sisäkumiin tuli laakista joku halkeama mitä on riskialtis paikata. Varakumiks se ehkä kelpaa vielä, sanotaan jos toi ventti on 1 cm luokkaa ja sisärengas muuten kuosissa (ei pahemmin ruostunu kiinni, ei hiertymiä tai halkeamia kyljissä, ei venyny)? Aika hyvää tuuria että se osas puhjeta suoralla tiellä...

Vaihtohomma? Selostelenpa vähä perusteellisemmin (no minkäs ihminen itelleen voi ;) ) niin arvioi sit viitsitkö tehdä sen itse. Rasvanäppihomma, josta kyl selviää - usein paremmin ku liike missä harvoin tehdään pikku ekstrajuttuja - jos on asialliset työkalut, aikaa ja kärsivällisyyttä.

Pesisin pyörän enste. Mukavampi touhuta ja pienempi vaara, että kuraa tai pikkukiviä joutuis sinne missä ne voi tehdä pahaa. Takapyörän irrottaminen on Shadowssa aika vittumaista koska siinä on vaan sivutuki. Työasento on aika surkea, ja kun painava takapyörä irtoaa PAINOPISTE MUUTTUU RAJUSTI ja huonosti tuettu VT voi herkästi kaatua. Aidosti. Vitutti aikoinaan niin paljon, että hankin keskituen ;) Pyydä joku jeesaamaan ENNEN ku vedät akselin irti. Se voi karstan ja ruosteen takia istua tiukassa. Kannattele takapyörää toisella jalalla jotta saat vedettyä akselin ikään kuin suoraan ulos. Akselista olis hyvä hioa hapettumat öljyyn kastetulla 400-vesihiomapaperilla... nimittäin jos homman joutuis joku kerta tekeen tien poskessa niin et todellakaan halua tapella kiinni jämähtäneen akselin kans. Ruuvien töhnäiset kierteet voi harjata puhtaiks ja voidella, ja jos murjottuja ruuveja/muttereita löytyi niin vois hankkia uudet. Noi on parin centin osia joista voi koitua tosi paljon riesaa jos turhaan pihtailee. Elikkäs, jos jo takapyörän irrotus kuulostaa epämukavalta, niin liike kai velottaa alta-alle-vaihdosta jotain 30-70e väliltä. Jos et viitsi opetella työtä niin ehkä kannattaa maksaa :)


Kiitti tästä... :) Taidan kuitenkin jättää sen kumin vaihdon ammattilaisille, ihan jo senkin takia, että töiden takia aika ei yksinkertaisesti riitä ellen siirrä renkaan laittoo usealla viikolla eteenpäin. Ja toisena syynä se, että itse näperrellessä voi huolimattomuuttaan tehä mokia jotka maksaa aikaa ja rahaa.

Yritin tänään soitella rengasliikkeisiin mutta ykskään kolmesta liikkeestä joihin soitin, ei vastannu. Lauantaisin kiinni? Netin mukaan 2 näistä liikkeistä ois pitäny olla auki tänään ja kolmannen aukiolo ajoista ei lukenu mitään, puolilta päivin soittelin mutta eipä vastannu kukaan. Noh, maanantaina uudestaan.

mustavi kirjoitti:No eikös Allrightilla ollu myös sitä vaihtoehtoista alkuperäisrengasta eli Dunlopin D404:ää? Nyt en mene vannoon, mutta kun kesän lopulla on varmaan vaihto edessä minullakin niin katsoin täs taannoin, että G508:n hinta olis pompsahtanu selvästi (maksoin 2006 peräti huimat 63e siitä, mut nyt hinta oliskin jo satasen?!). BS:t on kyl kestäny mun matkapainotteisessa ajossa ihan käsittämättömiä ajomääriä, siis eturengas 20tkm ja takanenkin on varmaan menossa samaan. Tuskin ees kinkkikumeilla pääsee yhtä pieniin rengaskuluihin. MUTTA... jos hinta on tosiaan 100+e niin lähes samalla rahalla saa jo renkaita mitkä pitää sateellakin. Dunlopista kuulisin mielelläni arvioita. Sisäkumina mul on takana Dunlopin 130/140/150-koon kulmaventtiilimalli mikä on hankalampi asentaa ku normaali 130-suoraventtiilinen, mutta reissatessa vanteesta esiin sojottava venttiili on fiksumpi ku suora missä paineita tarkistellessa on aina jarrurumpu tai sivulaukut tms. tiellä. Kulmaventtiili asentuu ehk helpommin vasemmalle puolelle mikä ketju takia on suboptimaalinen ratkaisu, tosin ainakin uus PJ1 Blue-ketjurasva suttaa tosi vähän. Mun mielestä pieni lisäpanos hankinnassa ja asennusriesa tuottaa osinkoja arkikäytössä, eli tollanen "virittely" olis harkitsemisen arvoinen. (Edit) Metzelerin ME77 oli ostettaessa alla. Sen pito oli hyvä myös sateella, runko oli jäykempi kuin BS:sä, mutta pinta suli puolet nopeammin ja ku ME77 oli kulunu kanteille se aiheutti ikävää perän vatkaamista pitkissä maantien vauhtimutkissa (tää siis matkapakkaukset päällä, ja vaik eksperimenteerasin jopa 2,8bar paineilla). BS:n oon paineita välillä muuttelemalla saanu pysymään pyöreenä, se ei "sambaa" ollenkaan noin pahasti. BS sit taas juoksee urien perässä ku siin ei ole vakavoittavia pitkittäisuria kuviossa (epäilen tosin, että svingin laakerit olis jostain systä uusimisen tarpeessa, oireilun syy ei välttämätä ole renkaissa). Eurooppalaiset suht kalliit ja kuluvatmmat renkaat on ehkä vähä turhan fiinejä koska Shadown alusta nyt vaan ei ole ihan raaseriluokkaa. "What a waste of good money"...

AllRighillä tuo Dunlopin D404 maksaa ~140€ ja BS ~100€. Pirellin Route MT66:ta olen suunnitellu kans, tuosta olen kuullut, että kestäis myös kilometrejä hyvin mutta sateellakin olis pitoa, hintaa ei kuitenkaan olis kuin 20€ lisää verrattuna BS:een...
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 27.6.2009 18:45

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 10:49, muokattu yhteensä 1 kerran
[Jussi]
Pyörä:
Suzuki S
Liittynyt:
6.11.2006 19:28

ViestiKirjoittanut [Jussi] » 27.6.2009 21:15

560 kilometriä ja sitten se tapahtui, ensimmäinen säikähdys Shadowin kanssa. Ajelin juuri kotia päin yhtä hiekkatietä, sitten yhtäkkiä joku valkee "lentää" rintakehään ja pyörä sammuu. Rullailin kytkin pohjassa tien reunaan ja aattelin että mikähän se oli? Taakse kun katoin niin näin, että siellähän se valkea on, n.40m päässä.
Ajattelin, että ajanpa tuonne ja katon mikä se oli. Noh, pyörä ei startannu. Siinä pähkäilin, että mikähän tähän nyt tuli. Sitten huomasin, että tappokatkaisin oli mennyt päälle :lol:. Noo, käännyin ja menin kattomaan mikä se oli. Ette varmasti arvais mikä "lenti" rintakehään joten kerron sen. Ajopuvun takin taskun vetoketju oli jäänyt auki ja siellä säilytin rekisteriotetta :D, oli saanu vissiin vähän ilmaa allesa ja lähteny liitämään. Sen jälkeen ei voinut kuin ajaa nauraen kotiin "Kaikkea sitä sattuukin :D"

E: Tulipa mieleen, että mitkä putket tuossa on kiinni? Missään ei lue mitään, eikä vaikuta laserilta taikka silvertaililta lähinnä sen takia, kun putkessa on pop niiteillä tuommonen osa kiinni. Pic --> http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/49369
Catrik
Liittynyt:
18.7.2007 19:35

ViestiKirjoittanut Catrik » 28.6.2009 8:31

On se kyllä kun rekisteriotteet alkaa ahistelee :D Lasereilta noi putket näyttäis. On niissä "teho"pakoputkissakin vaimentimet.

Joku tuumaili tota MT66 gummia, itse voin ainakin suositella :) Ei oo kertaakaan takaa edes yrittäny pidot lähtä niillä kulmilla mitä Shadowilla saa. Eturengas (Sporty Pilot) alkaa yleensä lipsumaan vähän ennenku runko ottaa maahan (jalkatapithan siis kääntyy pois edesta ku tarpeeks kanttaa). Vois melkeen sanoa että kulutustavaraa noi tapit mulla :lol:
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 28.6.2009 14:58

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 10:50, muokattu yhteensä 1 kerran
[Jussi]
Pyörä:
Suzuki S
Liittynyt:
6.11.2006 19:28

ViestiKirjoittanut [Jussi] » 28.6.2009 20:06

Mutta eikös laserissa ole semmoiset suojat kiinni? Lämpösuojat siis. Tietenkin niissä on äänenvaimentimet, mutta meinasin että Laserin putkissa ei ole tuota pop niitti hommaa ;)

E: Nyt löyty samanlaiset putket. Jolpulta. http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/42405 , Ei kyllä merkki vielä selvinny, mutta eiköhän se joku pvä :D
Viimeksi muokannut [Jussi] päivämäärä 29.6.2009 19:53, muokattu yhteensä 1 kerran
Jo_Hu
Pyörä:
Suzuki GS 500 E
Liittynyt:
24.8.2007 19:25

ViestiKirjoittanut Jo_Hu » 28.6.2009 20:31

Onko kellään kokemuksia tällasista halpis renkaista kuin TL 66H CHALLENGER tai TL 66H CRUISER S/T? Stormilla näyttäs olleen myös tuota Pirellin MT66:ttakin tarjouksessa mutta kerenny jo loppua. :(

Huomenna olis tarkotus tilata rengas+sisäkumi, että toivon pikaisia vastauksia. :roll:
Catrik
Liittynyt:
18.7.2007 19:35

ViestiKirjoittanut Catrik » 28.6.2009 23:52

mustavi kirjoitti:Niinnoh, "old school"-ratkaisu olis tietenki "häränsilmät" stongan päihin

Joo unohtui mainita että toi ei oo optio, se on liian.. ilmiselvä ratkaisu. Mutta semmoisen keksin että laittais etuvalon kiinnityspultteihin, eli vilkut tulis pumppujen sisäpuolelle :D Eikai se auta ku alkaa ettiin sopivia vilkkuja!
[Jussi] kirjoitti:Mutta eikös laserissa ole semmoiset suojat kiinni? Lämpösuojat siis.

Juu empäs huomannut että sulla ei ole.. Onkohan ne irroitettavat? Kun on niin saman näköiset mitä kattoo noita Lasereita, vaikka tästä: http://www.youtube.com/watch?v=JGBv3u55QPY Tuo paineentasaus/yhdistysputkikin näyttäis olevan niin samassa kohdassa ja kulmassa kun sulla
Jo_Hu
Pyörä:
Suzuki GS 500 E
Liittynyt:
24.8.2007 19:25

ViestiKirjoittanut Jo_Hu » 29.6.2009 10:02

Pirellin Route MT66 on nyt tilattu. Maksaa ~20€ enemmän kuin Bridgestonen 508 mutta myyjä suositteli sitä ja ennen kaikkea: rengas tulee huomenna liikkeeseen. BS ois pitäny tilata AllRightiltä ja sen tulo ois menny loppu viikkoon. 40€ suunnilleen kuulemma maksaa alta-alle & tasapainotus -asennus, 20€ jos veis pelkän vanteen.

Tuosta [Jussi]:n putkihommasta: minunki mielestä nuo näyttää ihan Lasereilta ulkoopäin mutta ei vaan oo niitä (koriste- ja/tai lämpösuoja-)levyjä tuossa "vaimentajien" kyljissä. Itselläni on Laserit ja niissä ei oo tuommosia kuristus pillejä niinku [Jussi]:lla. Omani oli kyllä alla jo, kun pyörän ostin mutta tietääkseni niitä ei ole modattu ja eihän Lasereissa tuollaisia pillejä olekaan uutena(?).
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 30.6.2009 20:11

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 10:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Jo_Hu
Pyörä:
Suzuki GS 500 E
Liittynyt:
24.8.2007 19:25

ViestiKirjoittanut Jo_Hu » 1.7.2009 13:29

mustavi kirjoitti:No ei ny paha verrattuna TI-renkaanvaihdon vaivaan. Tietysti jotta ton 40e:kin saa tienattua täytyy tehä usea tunti kesätöitä, olettaisin, ja jos ei ollu kyse prätkäliikkeestä niin tsekkaisin vaik miten ketju on kiristetty jne. (epäilevä Tuomas ku oon...).

Kyllä se ihan MP-liike on, tosin myyvät myös kelkkoja, niiden varusteita ym. mutta se on Yamahan merkkiliike ja myyvät/asentavat mm. Duellin, AllRightin ja Stormin tuotteita. Tarkistelin kyllä siinä pihalla vielä varmuuden vuoks, että kaikki on kunnossa. Ketjun jättivät vähä löysälle mutta pitää kiristää sitä tässä ennen seuraavaa lenkkiä...

Vielä useamman tunnin ois saanu kesätöitä tehä, jos ois ite vaihtaessaan menny kaatamaan Varjon, hajottamaan uuden sisärenkaan tms., saati sitten, jos tasapainotus ois epäonnistunu ja ajaessa sattunu jotai... + siihen päälle hirvee **tutus. Ja tällä tavalla sain pyörän ajoon takas jo eilen mutta, jos olisin oottanu sitä, että ite joudan sen renkaan laittamaan, ois seuraava ajo päivä ollu vasta parin-kolmen viikon päästä, edellyttäen etten ois kaatanu pyörää, särkeny sisäkumia tms. :)

mustavi kirjoitti:Selviskö sisärenkaan paikkaamisella vai oliks se sökönä? Tota KENDA Challengeria olin muistaakseni jo katsonu (ja ehtiny unohtaa, hvä ku muistutit) yhdeks vaihtoehdoks kunhan BS:stä aika jättää... vai pitäiskö sanoa "jos" aika jättää?! ;) Ton hinta on kuitenki huomattavan halpa, ja mitä ny yhdessä entisessä motossani oli ko. firman Mirage-malli niin se oli "mitäänsanomaton", eli ei erityisen liukas tai huono, eikä kulunutkaan erityisen nopeesti (tosin ajoin vain muutaman tkm joten ei paljo muuta osaa sanoa ku "sellainen musta ja pyöree"...). Reissuajossa tollanen perusrengas vois toimia Shadowssa ihan OK, ja jos ymmärsin "6P":n oikein niin tossahan olis kankaita kuin pakettiautorenkaassa, varmaan suht jämäkkä runkorakenne siis.

Piti laitattaa uus sisärengas, oli entinen sen verran sökönä. Ei kukaan vastaillu aiemmin siitä Kendan renkaasta niin en uskaltanu tilata sitä vaan laitatin sen Pirellin mutta onpahan turvallisia kilometrejä edessä ainaki 15tkm renkaiden, ketjujen ja rattaiden osalta. 8) Itse tuskin kerkeen ajaa noin paljoo ennen syksyä, Varjo, kun menee myyntiin sillon auton oston takia... Varmaan tulee semmonen 5v tai enemmän taukoo prätkäilyssä sitten ennen kuin on vara seuraavaa pyörää laittaa. :(
0123
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
17.6.2006 21:27

ViestiKirjoittanut 0123 » 1.7.2009 15:22

Laitoin keväällä castrolin öljyt koneeseen ja sen jälkeen vaihteet eivät ole menneet päälle niin hyvin...

Mitkä öljyt kannattaisi laittaa että rupeaisi pelaamaan paremmin?
zeiou
Liittynyt:
14.9.2006 15:20

ViestiKirjoittanut zeiou » 1.7.2009 16:07

0123 kirjoitti:Laitoin keväällä castrolin öljyt koneeseen ja sen jälkeen vaihteet eivät ole menneet päälle niin hyvin...

Mitkä öljyt kannattaisi laittaa että rupeaisi pelaamaan paremmin?


Laita Hondan omaa 10W40, pelaa niin kuin pitääkin. Castrolin kurat kannattaa unohtaa...
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 2.7.2009 15:32

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 17.11.2009 10:51, muokattu yhteensä 1 kerran