Cagiva Mito

Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Onkimato » 22.5.2012 20:56

Jepjep! Eli nyt mito pihassa. Perussettejä vaan kyselen, elikkä onko tankin alta lähtevä johto bensapinnan anturi tms? Se on irti, mihin se kuuluu kytkeä johtosarjassa?

Mitäs muuta tuosta pyörästä nyt kannattaisi tutkia ennen kuin saan kortin ja varsinainen ajo voi alkaa?

Rattaat ja ketjut hyvässä tikissä, takajarru vähän tunnoton. Onko säätökysymys vai palat lopussa? 16tonnia rullailtu 06 mito kyseessä.

Pikku sähkökaaviokin olisi näppärä, vilkut vaihdettu joskus joten matkustajan penkin alla oli pikkuisen omia johtoviritelmiä.

Edit: millanen kiinnityssydeemi miton penkissä on? Omani on edestä irti ja siinä näyttäisi olevan muoviruuvi joka kuuluisi jonkinlaiseen mutteriin rungossa. Mutteri/kierre puuttuu.
Viimeksi muokannut Onkimato päivämäärä 22.5.2012 21:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 22.5.2012 21:17

Eli, kertokaas meneekö oikein:
Kun kytkee virrat päälle, käyttää CTS laipan siinä yläasennossa, mihin se on säädetty vaijerista. Laipan siis pitäisi nousta niin ylös, että se on täysin saumaton pakoaukon kanssa. Laippaa voi siis säätää pultista numero 29 (Kuva) ja oikealla puolella olevien nuolten pitäisi siis kohdata, ettei mäntä ota laippaan. (Kuva) Ja laipan pitäisi nousta myös vapaalla 8000-9000 kierroksissa. Ja tämän voi tarkistaa kierrättämällä ja katsomalla liikkuuko vaijerit, kuten tässä?

Korjatkaa jos olen väärässä, haluan tosissani ymmärtää tän. :D
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Aramid » 22.5.2012 21:48

Ei kannata tuijottaa niitä nuolia, ne eivät välttämättä pidä paikkaansa. Sillä pultilla numero 29 voi säätää laipan etäisyyttä ala-asennossa, mutta se ei vakuta siihen kuinka korkealle laippa nousee, se riippuu vaijereiden kireydestä. Jos ne ovat säädetty oikein CTS-servon pitäisi automaattisesti nostaa laippa niin ylös kuin se nousee. Vaijerit eivät saa kiristää giljotiinin ollessa ala-asennossa, mutta eivät saa myöskään olla liian löysällä tai laippa ei nouse tarpeeksi.
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 22.5.2012 21:56

Eli mitä mun kannattais tehdä, kun näyttää siltä että laipan noustessa se ei nouse tarpeeksi korkeelle, vaan jää vähän tukkimaan pakoaukkoa? Katoin ton siis silleen että kaveri laitto virrat päälle ja mä katoin pakoaukkoon.
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 22.5.2012 22:27

Kiristät niitä vaijereita
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 22.5.2012 22:47

Missäs nämä kyseiset vaijerit sijaitsevat?
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 22.5.2012 22:47

No ne vaijerit jotka menee sinne cts:lle :roll:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 22.5.2012 23:04

Ai katos perkele, luin Aramidin viestin väärin. :lol: Eiköhän tää ala olla selvää, huomen katotaan mitä tulee. :seko:
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 23.5.2012 23:08

Onko iridium tulpasta mitään hyötyä Mitossa? Saako niitä TT-imuputkia muualta kuin maahantuojalta?
Tinöö_
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
12.2.2011 17:05
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Tinöö_ » 24.5.2012 9:57

Iridiumia ei kannata ostaa! Ojatalo on monesti kirjoitellut että tuppaavat joko hajoamaan ja/tai hajottamaan konetta. Lue
Mitoon osia halvalla
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 24.5.2012 13:44

No huhhu, olipa paketti! :D Kiitos tuosta! :P

Edit: Kuuluuko ton cts:n laipan nousta kokonaan pois näkyvistä, vai kuuluuko sen loivan kulman vain tulla siihen saumattomasti? Vaikee selittää..
ojatalo
Paikkakunta:
Himanka
Liittynyt:
11.10.2001 3:00
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut ojatalo » 24.5.2012 16:21

Riejutherocket kirjoitti:Missäs nämä kyseiset vaijerit sijaitsevat?


hei !

nyt kuulostaa siltä, että seuraavaksi kyllä kärähtää CTS-tietokone tai servo, tai CTS'n 3Amp turvasulake jos sinulla sellainen on (evo2 mallit '99-'04 ja '05~'07 tai Sp525S'08->)

Jos giljotiinin liikerata jää jotakuin 2~5mm vajaaksi, ja kompensoit sitä vaijereiden kiristyksellä, ei siitä hyvää seuraa. Servon tietynlainen ininä tiettyinä aikoina on siitä ensimmäinen viite. Muut servon ininät ovat servon rasvauksen puutetta.

osaiskohan joku googlettaa kirjoitukseni copy pasten täältä mototista..

T.m
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 26.5.2012 2:07

Jos jollain myydä mustaa pleksiä, niin YV:tä kiitti!
Pikkutuutti
Pyörä:
Cagiva Mito evo2
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
6.12.2010 18:50
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Pikkutuutti » 27.5.2012 0:07

Käykö Mitoon 4 - tahti moottoriöljy seosvoiteluun?? 8o Tuossa kuulin että jotkut käyttää... villi ajatus mutta silti. Varmasti ainakin öljyn seos -suhteen täytyis olla korkeempi ku se vakio 2,5%. Mites sitä seos -suhdetta voi säätää jos on tuorevoitelu?
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 27.5.2012 1:13

Älä laita 4T öljyjä, ei se välttämättä leikkaa heti, mutta ei se kyllä koneelle mitään hyvää tee. Ja tuskin edes sekoittuu bensan sekaan. Osta samantien täyssynteettistä 2T öljyä, jos se rahasta on kiinni niin vaikka Teboilin 2T Bike, maksaa 5€ Litra täällä päin.

Tästä en siis ole aivan varma, mutta uskoisin että öljypumpun vaijeria kiristämällä/löysäämällä voi säätää. Eli oikealla puolella takaa katottuna koneen kyljessä sellanen koppa, se irti ja kiristät vaijeria jos haluat että antaa enemmän. En sitten osaa sanoa että kuinka paljon enemmän antaa milläkin kiristys määrällä.