Kawasaki KDX 125

K_mrY
Pyörä:
Kawasaki KDX -91
Paikkakunta:
Oulunsalo
Liittynyt:
3.10.2014 16:30
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut K_mrY » 23.2.2015 10:41

Mulla on mutta siinä on vähän lommoja
Juhis-Rx
Pyörä:
Kawasaki KDX 125
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
19.2.2013 16:38
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Juhis-Rx » 25.2.2015 21:32

Multa löytyy myös tankki :)
http://www.youtube.com/channel/UCM0yNeW6i9NwZZFOwSW2f0Q
Mattuu-
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
4.1.2010 22:49
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Mattuu- » 1.3.2015 0:34

Tankin tarve meni ohitse, kun sain nykyisen pitämään.
"Ääni tuo tyhmälle luulon voimasta"
EX:Aprilia RS Tuono, 2x Yamaha Wr 125x, 2x Kawasaki KDX 125, 3x Derbi 50cc
Mattuu-:n galleria!
tomminet
Pyörä:
suzuki ts 125r
Liittynyt:
1.9.2013 0:07
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut tomminet » 1.3.2015 0:58

morjens :) ei kellään sattus tommosta kodexii olee ylimääräsenä voisin vaikka sellaisen ostaa ;) ja näissä kawoissa taitaa kestää nuo pa säätimet kun säännöllisesti puhistelee :s ?
samurai 70,samurai 110,samurai 110,honda monkey,derbi xtreme,suzuki pv,suzuki ts 125r
Mattuu-
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
4.1.2010 22:49
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Mattuu- » 2.3.2015 23:57

Täältä on tulossa n. kuukauden sisään juuri laiteltu kawa myyntiin.. about 3000€ hintalapulla kylläkin :lol:
Pa-säädin on näissä oikein idiootin varma. Ei tarvi oikeastaa puhdisteluakaan ihmeemmin. männänvaihdon yhdeydessä kuitenkin suositeltavaa.
"Ääni tuo tyhmälle luulon voimasta"
EX:Aprilia RS Tuono, 2x Yamaha Wr 125x, 2x Kawasaki KDX 125, 3x Derbi 50cc
Mattuu-:n galleria!
tomminet
Pyörä:
suzuki ts 125r
Liittynyt:
1.9.2013 0:07
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut tomminet » 3.3.2015 14:54

juu itselle kyllä taitaa olla liian suolainen tuo hinta :D ja hyvä että kestää, katselin itsekkin niin mekaanisestihan nuo taitaa siellä toimia :) halusin vielä varmistaa kun tessun kanssa vähän huonoja kokemuksia :roll:
samurai 70,samurai 110,samurai 110,honda monkey,derbi xtreme,suzuki pv,suzuki ts 125r
Mattuu-
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
4.1.2010 22:49
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Mattuu- » 6.3.2015 20:43

Jollain olis teharia tai muuta putkea myydä mikä sopisi ilman muokkalilua kodexiin?
"Ääni tuo tyhmälle luulon voimasta"
EX:Aprilia RS Tuono, 2x Yamaha Wr 125x, 2x Kawasaki KDX 125, 3x Derbi 50cc
Mattuu-:n galleria!
Mattuu-
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
4.1.2010 22:49
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Mattuu- » 8.3.2015 17:04

Putkihomma menikin ohi kun katselin esim rinon paisarin hintaa uutena jne.. Sitten rupesinkin muokkaamaan sittenkin lx putkea kodexiin.

Mutta asiaan. Minkä kokoisia suuttimia tai muutenkin säätöjä olette käyttäneet tuossa vakiokeihinissä teharilla/tyhjällä putkella?
"Ääni tuo tyhmälle luulon voimasta"
EX:Aprilia RS Tuono, 2x Yamaha Wr 125x, 2x Kawasaki KDX 125, 3x Derbi 50cc
Mattuu-:n galleria!
Jermulis
Pyörä:
Kawasaki KDX -96
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
15.5.2014 20:19
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Jermulis » 8.3.2015 19:59

Mattuu mulla on ollu 115 ja välillä 120 suutin siinä ja ne on toiminu hyvin vaikka onkin Rinon tehari. :D

Tosiaan jos sattuu jollakin olemaan 90-91 KX sylinteriä niin olisin valmis ostamaan, USA:sta ei meinaa löytyä mitään :roll:
K_mrY
Pyörä:
Kawasaki KDX -91
Paikkakunta:
Oulunsalo
Liittynyt:
3.10.2014 16:30
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut K_mrY » 8.3.2015 20:08

Mattuu- kirjoitti: Sitten rupesinkin muokkaamaan sittenkin lx putkea kodexiin.

Voisin sanoa että (oletan) Kx putki ei ole kannattava, sillä sain kokeiltua tutun putkea tuossa vakiosylinterissä ja putki yrittää mennä ainakin itsellä korkeemmalle mihin vakiosylinteri riittää :(
Mattuu-
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
4.1.2010 22:49
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Mattuu- » 8.3.2015 20:17

Tarvii varmaan sellanen 120 kokonen suutin käydä hakemassa valmiiksi sitten, luulisi löytyvän Nakkilan Ryöstöstä ja Rahastuksesta... Jännittää vaan mitä kone sanoo "teharilla", kun on tuo sisäänajo vähän kesken. Kilometrejä kertynyt vasta n. 50... Nooh kai se siitä kun rauhallisesti ajelee.

Uskon että tuo putki menee hyvin kodexin koneellakin. Putken edellinen omistaja kehui, että tehoalue on n. 8000-12000rpm suzuki ts mallisessa pyörässä ollut. Putken muokkauksen takia alkukäyrä saa hieman lisää pituutta, joten tehoalue saattaa siirtyä hieman alemmas. Kyseessähän ei ole mikään uuden KX:n putki, koska putki muistuttaa lähinnä Kawasaki KMX:n vakioputkea :lol:
"Ääni tuo tyhmälle luulon voimasta"
EX:Aprilia RS Tuono, 2x Yamaha Wr 125x, 2x Kawasaki KDX 125, 3x Derbi 50cc
Mattuu-:n galleria!
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut .Juho » 8.3.2015 20:20

@Jermulis - Laita kuvaa KDX sylinteristä.
Silleen, että näkee pakoaukon, huuhteluaukot ja huuhtelukanavat.

KDX:ssä on sama iskusuhde, kuin KX:ssä ('03 vuoteen asti).

Periaatteessa tosta KDX sylinteristä saa KX sylinteriä vastaavan.. mut ihan mielenkiinnosta haluaisin vertailla vähän.

2000-luvulla muuttui melko paljon 2-tahtisten sylinterit ja palotilat.
Vertaile ihan huvikseen esim. '90 KX125:sen ja '03 KX125:sen sylintereitä ja palotiloja. ;)

Sen ainakin tiedän, että KDX:n pyttyä ja palotilaa muokkaamalla voi saada yli 30hv takarenkaalta tehoa.
Mut tietenkin, jos ei tiedä mitä tekee, tehot voi pudota alle 20 heppaan. :D
Mattuu-
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
4.1.2010 22:49
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Mattuu- » 8.3.2015 21:00

Hmm. Jos sittenkin jokin 125 tai 130 kokoinen suutin?
Wikin mukaan vakiosuutin 120 kokoinen
http://www.motot.net/wiki/Kawasaki_kdx

Mielenkiintoista olisi myös vakiopyttyä, tai edes kantta muokata ja lyödä sisään 89 kx mäntä. Saisi varmaan kivasti takapallolta tehoja irti.
"Ääni tuo tyhmälle luulon voimasta"
EX:Aprilia RS Tuono, 2x Yamaha Wr 125x, 2x Kawasaki KDX 125, 3x Derbi 50cc
Mattuu-:n galleria!
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut .Juho » 8.3.2015 21:15

Wössnerin sivuilta löytyy oleelliset mitat ja tiedot esim. männistä.

Ns. puristuskorkeus on KX125 '89 männässä 29.5mm.
Eli männäntapin keskeltä männän laelle mitattu korkeus.

Miun käsityksen mukaan KX:n ja KDX:n männissä ei juurikaan eroa ole.. ehkä m-renkaiden määrässä.

Tietenkin KX:n männillä on parempi (laajempi) saatavuus.

Jos joku innokas nyt viitsisi laittaa kuvia KDX:n sylinteristä ja palotilasta, niin voisin vaikka jotain vinkkiä heittää.. ;)
K_mrY
Pyörä:
Kawasaki KDX -91
Paikkakunta:
Oulunsalo
Liittynyt:
3.10.2014 16:30
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut K_mrY » 8.3.2015 21:23

Itsellä pytty noin 100km päässä tällä hetkellä, joten kuvia en pääse ottamaan :| Mutta jos täältä rupee tulemaan tämmöstä tietoa niin itse pystyn luultavasti kokeilemaan, koska kotoa löytyy metallisorvit yms. :D