No, omassa vekottimessa lukee varmaan joka nippelissä ja nappulassa, et Made in Japan. Uudemmista en tiedä...
Tunturikuski kirjoitti:Kone on oikeastaan täysin erilainen tahtien ja sylinterien lukumäärää lukuunottamatta. Vanhemmassa mallissa mm. nokkeketju menee koneen sivussa, kärjet ovat kannessa, alakerta ja lohkot sekä kopat erilaisia... Eli täysin eri koneita.
T:mallin moottorissa on NGK:n merkinnällä C8HS (myös CR8HS, mutta ainakin itsellä ne pimenevät luvattoman helposti C8HS:ään verrattuna) tulpat, tuolla löytynee muuntotaulukolla muidenkin valmistajien vastaavat.
B6 mallin moottorissa tulpat olisivat vissiinkin NGK:n merkinnällä D8HA.
Laitas galleriaan kuvaa että pääsee moista vekotinta ihmettelemään kuvien kera.
Täälläkin on ollut jonkun verran puhetta uudemman mallin jarrun sovittamisesta vanhempaan T-malliin, mutta onko kukaan toteuttanut tuota käytännössä? Itsellä olisi tarkoitus kokeilla tuotakin, kun kaupassa tuli mukana muuten täydellinen uudemman mallin keula mutta jarrusatula puuttui. Nyt eräällä tutulla olisi joutavana RD:n vanha jarrusatula ja tarkoitus olisi yrittää värkätä se cb:n keulaan ja koko keula vanhempaan.
Uusi keula on hieman pidempi, mutta etuputkia liu'uttamalla ero jää melko pieneksi joten muutoskatsastuskin tuolle keulalle ja jarruille pitäisi mennä AKE:n sivuilta löytyneiden ehtojen puitteisiin. Lokasuoja ja rengas olisi tarkoitus hyödyntää vielä vanhasta mallista, lokasuojan kiinnikkeet eivät varmaan ihan suoraan mene uudempaan keulaan mutta eipä tuo ole iso homma värkätä pellistä sopivat välikappaleet.
Soliferpoika kirjoitti:Nyt on rakas cb:ni kilvissä ja kuristettuna 5.8kw/10 000rpm, vingutamalla pääsee hikiseen 100km/h. Nyt sitten ajattelin porata väljät pois ja kasvattaa tilavuutta oikeen koko kädellä, jotain 140-150cm^3 olisi aika sopiva. Jää enää vain ongelma mitkä männät? Katselin noita daxin mäntiä stormilta mutta miten tuosta nyt katsotaan halkaisija "PRO-01.1070.050" ota tuosta nyt selvää. Vai olisiko jotain muita hyviä vaihtohtoja. Muutamaan paikkaan olen soitellut mutta ei ole vakio mäntiä tuohon kokoon satavissa.