Ite en sitä niittiä avannut silloin kun putsarin avasin. Liotin vaan putsaripesuaineessa, kuivaus ja sit lillumaan putsariöljyyn ja puristelin turhat pois. Valmista
Vaihda tt-imuputket jos niitä on leikkailtu, uusiin tt-imuputkiin.
Riejutherocket kirjoitti:Sellasta tällä kertaa, että jos irrotan tuorevoitelun vaijerin siitä kiekosta, niin syöttääkö se sillon koko ajan öljyä tyhjäkäynnin verran, vai ei ollenkaan? Onko tää paras tapa poistaa käytöstä toi tuorevoitelu?
Onkimato kirjoitti:Ei syötä ollenkaan (kai?). Ota vaijeri irti, tuki letku ja tyhjennä öljysäiliö. Sillon ei ainankaan mene öljyä koneeseen liikaa. Näin on itseltänikin se poistettu käytöstä eli hyvin pienillä toimenpiteillä saa takaisin.
Edit: Minkäslaista vaihteistoöljyä suosittelette mitoon laitettavaksi? Latasin netistä jonkinlaisen ohjekirjan, mutta se taitaa olla vanhemmille tai näille uudemmille mitoille. Omani on vm 06. Tuossa lataamassani ohjekirjassa lukee: AGIP F.1 Supermotoroil SAE 15W50.
Hakuakin kokeilin, mutta ei löytynyt mitään selkeää.
Riejutherocket kirjoitti:Itelläkin oli mielessä toi öljyjen kierrättäminen, mutta saisko se liikaa öljyä sitten tyhjäkäynnillä, jos ottaisin vaan vaijerin irti ja laittaisin tankkiin 2,5%? Ei jotenkin jaksais alkaa leikkimään noilla letkuilla.
Niin ja mites semmonen, kun vanha omistaja laittanu tuorevoiteluun Mobilin semisynteettistä öljyä, niin onko pahaksi sekoittaa Castrollin TTS tonne tankkiin? Tulis vaan sen tyhjäkäynnin verran sitä Mobilia, joten itte en kauheen pahaksi tunne, mutta tarkistan kuitenkin.