KTM EXC 125

öbböbö
Liittynyt:
17.4.2014 19:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut öbböbö » 3.7.2016 20:42

Missä vaiheessa porukka on huoltanut keulan ja iskarinsa?

Oon nyt 2014vm EXCllä ajanut 120h joista noin 80-90h on ollut katuajoa, loput enskaa.
Keulaan ja iskariin ei ole ikinä vaihdettu öljyjä eikä muutenkaan ikinä purettu.
Olisko mun syytä jo ruveta kiikuttaa etuhaarukka ja iskari huoltoon vai vieläkö menee? Mihin asti?

Suunnitelmana tehdä pyörään kuitenkin kolmannen männänvaihdon aikana, noin 200h paikkeilla koneremonttia yms. isompaa huoltoa, venyykö sinne asti?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 3.7.2016 21:05

Kannattaa käyttää huollossa niin pysyy kepit kunnossa. Öljy likaantuu ja menettää ominaisuudet eikä kepit toimi kuten kuuluu, likaantunut öljy myös alkaa kuluttamaan sisäkaluja.
Juless
Liittynyt:
13.3.2016 16:03
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Juless » 3.7.2016 21:15

Mitä tulppia jengi käyttäny? Ja millassii säätöjä pitäny kesäsin?
kACE-FIN
Liittynyt:
26.3.2015 16:33
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut kACE-FIN » 3.7.2016 21:46

Iskarit hyvä huoltaa max. 80h välein. Enskassa kisakuskit joilla eioo sponssei yms. niin huoltaa n. 20h välein ja moni harrastaja siinä 40-60h.
Etuiskari huoltaminen maksaa n. 15€ jos vaan öljyt vaihtaa ja takaiskari liikkeessä n. 70€.

Ite käyttäny kotarin omaa BR8ECMVX tulppaa ja säädöt oisko PS 178(vähä iso), neula NOZF 3 ja TK oisko 35?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 4.7.2016 6:45

Katukäytössä voi unohtaa tunnit ja huoltaa kepit kerran vuodessa, ehdottomasti viimeistään kahden vuoden välein. Katukäyttö on sen verran lempeämpää iskareille ettei ne siinä käytössä juuri miksikään mene, mutta tilanne muuttuu jos ajetaan vähänkään enskaa tai krossia.
JakkeXi
Liittynyt:
12.2.2016 20:16
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut JakkeXi » 5.7.2016 14:01

Kysyn täällä vielä että oisko kellään myydää kotariin 04-07 takahäkkiä ja ilmanputsari koteloo?
Happeeprkl
Pyörä:
KTM EXC 125 2016
Liittynyt:
8.5.2016 21:51
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Happeeprkl » 5.7.2016 17:41

Meneekö teillä Michelin power 2ct 160/60 rengas kiinni ilman että ottaa kiinni ketjuihin? Vai kannatteeko laittaa 150/60 rengas?
Pelmer
Liittynyt:
10.5.2015 19:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Pelmer » 5.7.2016 19:36

Happeeprkl kirjoitti:Meneekö teillä Michelin power 2ct 160/60 rengas kiinni ilman että ottaa kiinni ketjuihin? Vai kannatteeko laittaa 150/60 rengas?

On 160/60 eikä osu ketjuihin.
Larry27
Liittynyt:
20.6.2016 19:01
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Larry27 » 7.7.2016 1:03

ma$$i kirjoitti:
Larry27 kirjoitti:
ma$$i kirjoitti:
Larry27 kirjoitti:Ossaisko kukaan sanoo että mikä mahtaa olla vikana kun kotari "hyytyy". Käytännössä siis, kun oon jonku aikaa ajellu nii kiekat ei ennää palaudu kunnolla, jäävät siis leijumaan. Tämän jälkeen koko vehje hyytyy ja lopulta sammuu. Ei siis lämppää tai mitään vastaavaa. Veto vaan katoaa yks kaks. Heti tämän jälkeen lähtee kyllä käyntin, mutta taas muutaman kilsan jälkeen sama juttu.


Mittaa staattori. Mulla oli sama ja staattori paskana. Kylmänä toimi mut lämpimänä ei, hetken anto jäähtyä ni taas pääs hetken


Tulee kyllä turkasen myöhässä, mutta ei ollu staattorissa mutään vikaa ja rupee pikku hiljaa keinot kun ei missään tunnu vikaa olevan... :|


Vaihdoitko staattorin? Miten kokeilit? Mullaki näytti yleismittarilla täysin oikeita arvoja vanhalle staattorille, mutta kun vähän anto kuumailmapuhaltimella lämpöä ni sytkäpuolen ohmit katos.. Eli kylmänä pelas mutta pyörän vähä lämmetessä ei

Mun kirjottelemat staattorin mittausohjeet ja oikeat arvot löytää tästä keskustelusta jonkin verran viestejä takaisinpäin

E: ohje sivulla 43


Staattori mitattu uusiks ja nuiden ohjeittes perusteella on ihan oikeenlaiset arvot antaa... Eli voisko olla sitten että vika ois puolassa? Nykysin pyörä toimii siten että ei oo oikeestaan väliä missä ja kuin kovaa ajaa mutta tasasin väliajoin sammuu ajosta. Lähtee edelleen heti käyntiin kyllä.
JA SE TANKIN HUOHOTUS TOIMII NIIN SIITÄ EI TARVITSE HUOLEHTIA 8)
Larry27
Liittynyt:
20.6.2016 19:01
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Larry27 » 7.7.2016 1:08

Staattorille lämpöä annettu myös kuumailmapuhaltimella niiku sanoit ;)
karstamagneetti
Pyörä:
EXC125 '07
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
23.9.2014 21:31
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut karstamagneetti » 7.7.2016 1:46

Mistähän saattais johtua kun tällä kertaa ois semmosta vikaa että periaatteessa kaikki pyörän sähköt (mittarin taustavalo, taka- ja jarruvalo, etuvalo yms.) vilkkuvat vilkkujen tahtiin :s
M1Kseri
Pyörä:
Ktm exc 125 -07, Yamaha DT50
Paikkakunta:
Liperi
Liittynyt:
24.8.2013 23:15
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut M1Kseri » 7.7.2016 14:17

Mistähän voisi johtua että kotarin pa-säädin jää jumiin? Putken puolella olevasta luukusta näkyy kun se vipu on ylhäällä ja jumissa. Jää jumiin aina kun antaa enemmän kierroksia.
Ostetaan piikkiseen kotariin lommoton putki!!!
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut ma$$i » 7.7.2016 19:00

Larry27 kirjoitti:Staattorille lämpöä annettu myös kuumailmapuhaltimella niiku sanoit ;)


Kokeilepa ens kerralla kun pärrä sammuu niin pyöritä tulppa irti ja kokeile pyttyä vasten tuleeko kipinää polkastessa. Jos kipinä tulee niin vika bensapuolella, jos ei tule niin sähköissä. Staattorin jälkeen varmaan CDI ja puola tutkintaan jos kipinää ei tule kokeiltaessa.

karstamagneetti kirjoitti:Mistähän saattais johtua kun tällä kertaa ois semmosta vikaa että periaatteessa kaikki pyörän sähköt (mittarin taustavalo, taka- ja jarruvalo, etuvalo yms.) vilkkuvat vilkkujen tahtiin :s


Jännitteensäädin hajalla tai joku piuha kiusaa. Onko sulla orkkis vai led minivilkut? Minivilkut vissiin vaatii vastuksen väliin että toimii tai vaihtamalla toisen releen

M1Kseri kirjoitti:Mistähän voisi johtua että kotarin pa-säädin jää jumiin? Putken puolella olevasta luukusta näkyy kun se vipu on ylhäällä ja jumissa. Jää jumiin aina kun antaa enemmän kierroksia.


Karstaa pa-säätimessä? Varmaan kannattaa pytty ottaa irti ja systeemi putsailla. Voi olla myöskin joku hajalla sielt hevosenkengän suunnilt. Jos ei vielä senkään jälkeen toimi niin alakerran suunnilta pa-sääein hajalla. Joko se keskipakoisjousi jumittaa tms
hupsutin
Pyörä:
Husqvarna Wr 125 EX, monkey 125cc, KTM EXC 300
Liittynyt:
22.7.2012 20:09
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut hupsutin » 9.7.2016 10:28

Tervehdys foorumilaiset. Tämä pyörä ei ihan piikki ole mutta melkein samalla tekniikalla kuitenkin :D ja täällä keskustelu on paljon aktiivisempaa kuin prätkä puolella, eli:

300exc kanssa kävi sillä lailla että vetoakselin stefan kautta alakerta meni kuivaksi salakavalasti enkä heti huomannut sitä.
Huomasin vasta kun vaihteet alko takkuamaan, ei meinannut mikään mennä päälle ja kokoajan välivapaalle yms.

Nyt kun lisäsin öljyt siihen, toimii muuten ok mutta 5 vaihde (300exc viimeinen vaihde) ei mene päälle. Lisäksi vapaalla ollessa tuntuu välillä ihan pieniä nytkähdyksiä kuin pyörä haluisi eteen päin mennä, siis todella pieniä.

Osaako arvon foorumilaiset sanoa mikä lootasta on todennäköisemmin rikki?
Koneremontin teen siihen joka tapauksessa.
iirokorhonen
Liittynyt:
18.4.2015 16:21
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut iirokorhonen » 9.7.2016 23:27

Oisko kellään myydä ktm exc tt-putkea???