Ansta kirjoitti:Mistä pystyis toteamaan että painelaakeri on tullu tiensä päähän? näkeekö sen helposti? onko vaikea purkaa ja vaihtaa?
Mikkäs öljyt sulla on koneessa?. nekin voi vaikuttaa kytkimen toimintaan...
ziq kirjoitti:Miten muuten noi Aprilian osat sopii yheensä, esim. käykö tämä RS:n tehari myös AF1 -> http://www.redracingparts.com/en/english.htm -> Exhaust systems -> 2 and 4 stroke engines (Arrow) -> RS125 1994 - 2008? Ehkä aika epätoivosta, koska RS sielä vaan lukee, mutta tosiaan että jos oisivat sopivia ni oiski hieno homma.
Sit toiseks, oisko jollain myydä teharia?
stage666 kirjoitti:Jos on samat koneet niin miks ei kävis?. nyt en muista missä vuosimallista eteenpäin se kone vaihtu..Ei siitä teharista oo loppupeleissä mitään järkeen käyvää hyötyä. ellei sitten alakierroksille tuu vääntöö lisää..
ziq kirjoitti:stage666 kirjoitti:Jos on samat koneet niin miks ei kävis?. nyt en muista missä vuosimallista eteenpäin se kone vaihtu..Ei siitä teharista oo loppupeleissä mitään järkeen käyvää hyötyä. ellei sitten alakierroksille tuu vääntöö lisää..
Jaa, mein tuttu sano että hän vois rakentaa oman teharin siihe ja saatais vanhasta koneesta entiset tehot takasi vähän alle 10hp lisää, (myös mäntä ja ketjuratas setti vaihdettaisiin) koska vanhassa pyörässä on tehohäviötä tullu jo. Ja sitten laittais sen vielä säätöihin. Jos tää 666 on oikeessa, ni kannattais varmaa säästää rahat, ite tämän kuitenkin maksan. Miten onko noi arrowin putket sit kuin kesyjä, kun katukäyttöön kai ovat?
ziq kirjoitti:Joo, mutta kyseinen kaveri on Aprilian ratapyörien kanssa tekemisissä. Ja tähän 10hp sisältyy siis mäntä ja uudet rattaat ja ketjut, koska männällä ajettu 10000km ja rattaiden piikit jo aivan pyöreät. Mullakin sen piikin nappaa siinä 7000rpm -> 10500rpm. Ja ite kyllä tykkään Jos sitten vaikka kyselen heneltä iteltää lisää.
eipä se kestävyyspuoli muutu mikskään... jos ei vedä kokoajan vaijerikireellä. mutta kannatta noi perus jutut tarkistella vähän useemmin.ziq kirjoitti:Nyt selvisikin asia paremmin! Soitin kyseiselle kaverille ja hän oli tarkoittanut myydä miulle ratapyörän tehoputkea, kysyin myös tätä arrowin tehoputki asiaa. Sanoi että ei se putki auta paljoakaan, mutta jo änkkärin vaihto vaikuttaa, koska vakio on 2 virtaus äänenvaimmenin, joka rajoittaa tehoa. Ratapyörien putket ovat sitten jo erinlaisia.
Vastaavanlaista olisi myymässä, (sanoi että on siinä suuri ero, verrattuna vakio putkeen):
Edit: Tiedä sitten millaiseksi kestävyyspuoli muuttuu?
Riippuu kans putken mallista/paisarista. pelkkä änkkä voi jopa viedä tehoja jos ei koko putki ole samaa merkkiä/mallia.Ansta kirjoitti:Itsellä toimi ilman änäriä ainakin huonommin, ja otti vähemmän kierroksia reilusti.
Kysyppäs siltä kaveriltas pitääköä tälläsen änärissä olla vastapainetta vai ei? Kun kuulin että vaatis vastapainetta myös änkältä...
Mutta toi on aika harvinaista et veis tehoja. Siis jos nyt tarkotetaan vaikka teharin änkkää.stage666 kirjoitti:Riippuu kans putken mallista/paisarista. pelkkä änkkä voi jopa viedä tehoja jos ei koko putki ole samaa merkkiä/mallia.Ansta kirjoitti:Itsellä toimi ilman änäriä ainakin huonommin, ja otti vähemmän kierroksia reilusti.
Kysyppäs siltä kaveriltas pitääköä tälläsen änärissä olla vastapainetta vai ei? Kun kuulin että vaatis vastapainetta myös änkältä...
JerQQ kirjoitti:Mutta toi on aika harvinaista et veis tehoja. Siis jos nyt tarkotetaan vaikka teharin änkkää.stage666 kirjoitti:Riippuu kans putken mallista/paisarista. pelkkä änkkä voi jopa viedä tehoja jos ei koko putki ole samaa merkkiä/mallia.Ansta kirjoitti:Itsellä toimi ilman änäriä ainakin huonommin, ja otti vähemmän kierroksia reilusti.
Kysyppäs siltä kaveriltas pitääköä tälläsen änärissä olla vastapainetta vai ei? Kun kuulin että vaatis vastapainetta myös änkältä...