Beta RR 125 4T LC

Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 2.8.2015 15:15

Vaihda öljyt vaikka Castrol 10w50 tai TB Superbike 15w50 öljyihin niin pitäisi välivapaiden loppua. "Kuluneet" öljyt ja öljymerkki/laatu vaikuttaa välivapaisiin.
jj0067
Liittynyt:
6.7.2015 16:56
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut jj0067 » 9.8.2015 13:45

Olen tässä ostamassa 4t kevaria ja olen miettinyt joko tätä Beta:n 125 tai Yamaha wr 125:ta. Eli kumpi kannattaisi ostaa? Tärkeimpinä ominaisuuksina pidän että kevari kiihtyisi hyvin ja olisi suht helppo hallittava. Kaveriporukka kovin uhoaa että Hussen 4t ja Yamahan yzfr "jättää vitusti" Betan ja Wr:n että onko tosiaan näin ? :eek: Arvostan jos joku jaksaisi vastailla koska kevarikortti jo taskussa niin olisi kiva saada vielä pyörä alle ennen kun ajokelit loppuvat :)
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 9.8.2015 13:54

Melkein kaikissa 4t kemmuissa on sama yamahan kone tietääkseni eli rieju, wr, beta, husse mutta beta tietääkseni kevyin eli kiihtyy hyvin
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 9.8.2015 16:06

Kyllä se Beta potkii menemään ihan samalla tavalla kuin muutkin saman tyyppiset pyörät jos kaikissa pyörissä on kaasarin säädöt kohdallaan. Ysäri on siinä suhteessa poikkeus että se voi monesti olla hieman ripeämpi ja kerätä vähän enemmän huippuja, tämä johtuu kyykyn vähäisemmästä ilmanvastuksesta.
jj0067
Liittynyt:
6.7.2015 16:56
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut jj0067 » 10.8.2015 11:11

Murska kirjoitti:Kyllä se Beta potkii menemään ihan samalla tavalla kuin muutkin saman tyyppiset pyörät jos kaikissa pyörissä on kaasarin säädöt kohdallaan. Ysäri on siinä suhteessa poikkeus että se voi monesti olla hieman ripeämpi ja kerätä vähän enemmän huippuja, tämä johtuu kyykyn vähäisemmästä ilmanvastuksesta.

Mites kun tossa betassa kuulemma joku johtokuri niin vaikuttaako paljonki kiihtyvyyteen jos napsais poikki ja pitääkö kaasaria sen jälkee säädellä? :eek: +Huomenna katsomaan yhtä Betaa :lol:
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 11.8.2015 10:56

Kaasari kannattaa säätää jos siinä on alkuperäiset suuttimet. Samalla egr tukkiminen ja b5 johto poikki sekä killeri pois vaimentimesta. Noiden muutosten jälkeen kone vasta alkaa toimia kuten kuuluu.
suupo_99
Liittynyt:
18.6.2013 20:16
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut suupo_99 » 12.8.2015 22:22

Itselläni on tuo 4t beta ja voin sanoa että wr rieju ja ainakin duke jäävät lähdössä ja huipuissa. En tiedä tuosta yzf-r:stä kun en ole päässyt viivoille XD
jj0067
Liittynyt:
6.7.2015 16:56
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut jj0067 » 13.8.2015 23:33

Ajattelin vielä kysyä että koska nämä uudet Betan vuosimallit ovat ennen ilmestyneet? Ja onko vm.2012 ja vm.2014 mitään eroa?
punkkerzz
Pyörä:
Beta RR 125 LC
Liittynyt:
18.12.2013 1:08
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut punkkerzz » 14.8.2015 0:06

onko tässä laitteessa siis keihin cvk30 tai MIKUNI UCAL 5Nh vai joku muu? ja mistä sais suuttimia pääkaupunkiseudulta? :D
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut jonicc » 14.8.2015 11:30

Kaikista varmiten saat sopivan suuttimen kun otat vanhan mukaan ja meet stormilta kysäseen mallikappaleen kanssa. Hussessa ainakin on 29mm keihin, eiköhän tässäkin sama.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 14.8.2015 16:45

Kaikissa Minarelleissa on Keihin CVK-29 kaasutin. Keihinin suuttimia saa vaihtelevasti Stormilla on yleensä ollut hyllyssä ja välillä ei. Mikunin pääsuutin sopii paikalleen vaikka on hieman eri kierteellä, niitä löytyy Mopo-Sportista.
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 17.8.2015 22:26

Betan omilla sivuilla lukee että ois keihin cvk 30
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 18.8.2015 7:56

Niinpä näyttää, kaasari on päivittynyt pikkasen isompaan. Samat suuttimet siihen menee kuin aiempaan 29:iin.
jj0067
Liittynyt:
6.7.2015 16:56
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut jj0067 » 27.8.2015 20:32

Mitäs viritystä ootte tehneet ja mitä suutinta sen jälkeen? Ite aatellu ainaki et killeri ja johtokuri pois. Löytyykö pyörästä lisää kureja jota kannattaa poistaa? Joku joskus sanonut että 1 piikkiä isompaa eturatasta kannattais myös laittaa kun kurit poistettu
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 27.8.2015 20:41

Kaikki oleellinen tieto löytyy tästä viestiketjusta 2013 kesästä alkaen ;)

Minarelli moottori keskustelussa löytyy säädöt ekalta sivulta jos niitä ei täältä löydy.