Kawasaki KDX 125

Kivikasa
Liittynyt:
12.8.2015 23:32
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Kivikasa » 9.10.2015 13:19

Älä huoli mattuu emmä sitä pilaa ;) sain just pari päivää sitte kilvetkii takasin :D talven aikana jos keksis jotai tekemistä siihen että sais vielä "hienomman"
Kivikasa
Liittynyt:
12.8.2015 23:32
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Kivikasa » 9.10.2015 14:58

Tuli tosta mielee et mites toi jäähäreitten ilmaus tapahtuu ku tossa kannessahan on se ilmausruuvi??
Mattuu-
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
4.1.2010 22:49
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Mattuu- » 11.10.2015 11:50

Jos kannessa on ruuvi, se on luultavasti siinä tulppaamassa vanhan termarin paikan.
Kivikasa, laita siihen usd.
Jermulis, olisiko mahdollisesti kytkinvika?
"Ääni tuo tyhmälle luulon voimasta"
EX:Aprilia RS Tuono, 2x Yamaha Wr 125x, 2x Kawasaki KDX 125, 3x Derbi 50cc
Mattuu-:n galleria!
Kivikasa
Liittynyt:
12.8.2015 23:32
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Kivikasa » 12.10.2015 21:41

selvä juttu :) oon miettiny usdia jos sais jostai halvalla ja jonkun mikä menis suoraa. tietääkö joku meniskö kx keula suoraa?? tai jotai muita usdeja mitkä sais helposti kiinni?
Kivikasa
Liittynyt:
12.8.2015 23:32
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Kivikasa » 18.10.2015 15:24

Ei saatana pääs käymää sillee et kawa meni ja leikkas kiinni -.- nii mistäs porukka on mäntiä tilaillu näihi kodexeihi?
Mattuu-
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
4.1.2010 22:49
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Mattuu- » 19.10.2015 21:10

Kivikasa kirjoitti:selvä juttu :) oon miettiny usdia jos sais jostai halvalla ja jonkun mikä menis suoraa. tietääkö joku meniskö kx keula suoraa?? tai jotai muita usdeja mitkä sais helposti kiinni?


Kx keula ainakin melkein suoraan kiinni jos on suurinpirtein sama runko. (vm89-9?)


Kivikasa kirjoitti:Ei saatana pääs käymää sillee et kawa meni ja leikkas kiinni -.- nii mistäs porukka on mäntiä tilaillu näihi kodexeihi?


[url=https://www.pjme.co.uk/acatalog/Kawasaki_KDX125_Engine_Parts_Top_End.html]PJME tarjoaa mitakan mäntää ja tiivisteitä. Siinä on kelpotavaraa hyvällä hinta/laatu-suhteeltaan. Jos meni sylinterin pinnoitteet niin suosittelen uudelleen pinnoitusta.
"Ääni tuo tyhmälle luulon voimasta"
EX:Aprilia RS Tuono, 2x Yamaha Wr 125x, 2x Kawasaki KDX 125, 3x Derbi 50cc
Mattuu-:n galleria!
Kivikasa
Liittynyt:
12.8.2015 23:32
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Kivikasa » 23.10.2015 1:23

Juu kiitos avusta mattuu! :) tosiaan koneen purin niin ei se yläkerta ollutkaan leikannut vaan alakerrasta toinen kampuran laakeri ilmeisesti sanonut itsensä irti :/ siinä samalla noita muita laakereita kattelin ni moni muukin laakeri pyöri tosi takkuisesti :D eli laakereiden ostoon pitäs ruveta ni osaisko joku ettiä jonkun suht edullisen sivun mistä noita koneen laakereita ja stefoja sais? ja tässä samalla muistu mieleen että mistä vois johtua että vaihteisto öljy on jo parinsadan kilsan päästä ihan kuravettä? en usko että vedet ja öljyt menee sekaisin koska ei ole "maitokahvin" väristä. mutta siis pitää se mäntäkin kyllä joka tapauksessa tilata koska tolla männällä ajettu ties kuinka paljon :D
Mattuu-
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
4.1.2010 22:49
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Mattuu- » 23.10.2015 20:22

Maitokahvin tapainen väri kertoo yleensä siitä, että bensat vuotaa alakertaan. Eli kampuran stefa rikki. Jos öljy on enemmänkin harmaata, on öljyihin sekoittunut vedet. Oliko vedet puhtaat kun otit pois? Itse tein laakeri/stefa tilaukset nakkian ryöstöstä ja rahastuksesta, mutta halvemmallakin varmaan pääsisi
"Ääni tuo tyhmälle luulon voimasta"
EX:Aprilia RS Tuono, 2x Yamaha Wr 125x, 2x Kawasaki KDX 125, 3x Derbi 50cc
Mattuu-:n galleria!
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 23.10.2015 23:31

Toistepäin eli kun vedet sekottuu öljyihin niin tulee maitokahvia ja jos bensat vuotaa alakertaan niin haiskahtaa öljyssä bensa.
Kivikasa
Liittynyt:
12.8.2015 23:32
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Kivikasa » 25.10.2015 3:13

Vedet ku otin ulos ni oli aivan normaalin puhdasta. voisko se olla se kampuran stefa ku oli sellaista kuraveden ruskeeta jo parin sadan kilsan jälkeen :s
Kivikasa
Liittynyt:
12.8.2015 23:32
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Kivikasa » 25.10.2015 3:17

kattelin tuolta nakkilan pyörästä ja moposta niitä laakereita ni siellähän ei ole suoraan kodexia niin meneekö nuo kx laakerit sitte päikseen kodexseihi? ku eikös näissä 91vm kodexseissa ole samallaiset alakerrat ku kx? :D
Jermulis
Pyörä:
Kawasaki KDX -96
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
15.5.2014 20:19
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Jermulis » 25.10.2015 20:10

Kyllähän nuo on melkein samanlaiset, pari osaa oli alakerrassa jotka ei ollu yhteensopivia. Kyllä uskoisin että KX laakerit menee kun kerran kutakuinkin sisarkoneita on, mäntäkin menee KX:stä suoraan Kodexiin.
Kivikasa
Liittynyt:
12.8.2015 23:32
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Kivikasa » 25.10.2015 21:14

Jermulis kirjoitti:Kyllähän nuo on melkein samanlaiset, pari osaa oli alakerrassa jotka ei ollu yhteensopivia. Kyllä uskoisin että KX laakerit menee kun kerran kutakuinkin sisarkoneita on, mäntäkin menee KX:stä suoraan Kodexiin.

Juu kiitoksia! :)
Mattuu-
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
4.1.2010 22:49
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Mattuu- » 26.10.2015 19:25

Mittaa vanhat laakerit ja tilaa mittojen kanssa. Ehdottomasti helpoin tapa kodexin kanssa. Itsellä meni öljyt maitokahviksi kun pääsi bensat sekaan kytkimen puolen kampurastefan välistä.
"Ääni tuo tyhmälle luulon voimasta"
EX:Aprilia RS Tuono, 2x Yamaha Wr 125x, 2x Kawasaki KDX 125, 3x Derbi 50cc
Mattuu-:n galleria!
Kivikasa
Liittynyt:
12.8.2015 23:32
Re: Kawasaki KDX 125

ViestiKirjoittanut Kivikasa » 26.10.2015 23:01

Mattuu- kirjoitti:Mittaa vanhat laakerit ja tilaa mittojen kanssa. Ehdottomasti helpoin tapa kodexin kanssa. Itsellä meni öljyt maitokahviksi kun pääsi bensat sekaan kytkimen puolen kampurastefan välistä.

No vaihdan ne kampiakselin stefat joka tapauksessa ni senhän näkee sitte että pysyykö öljyt puhtaana. Ja mietiskelin tossa sitä kx sylkkää niin meneekö muka kdx ja kx männät päikseen kun jostain lueskelin että kodexsissa on 56mm ja kx taas 54mm? :s Ja jos joltain nyt ylimääräsenä löytys kx ssylkkä ni voisin harkita ostoa? :D