Cagiva Mito

Hoseer
Pyörä:
Cagiva Mito 07
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
5.1.2012 16:44
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Hoseer » 14.6.2012 14:28

Nyt kävi sillee naapuri ajo pyörää päi ja se kaatu siittä maahan meni maskista peili irti ja se kupu rikki sitte kylki ja tankkii lommo ja maali lähti. Pitääkö toi muka paikkaansa et maksaa yli 5000e niitten korjaaminen kävin kysyyn ni sano et maksaa sen verran ku tulee uudet katteet ja ne maalataan.
timoppp
Liittynyt:
28.2.2012 22:28
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut timoppp » 14.6.2012 14:30

Paljon kannattaa maksaa 7-vaihteisesta alakerrasta, johon äskettäin tehty remppa. Tutulla olisi myynnissä, nii en tiedä paljon kannattaa tarjota :D
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Onkimato » 14.6.2012 15:57

Hoseer kirjoitti:Nyt kävi sillee naapuri ajo pyörää päi ja se kaatu siittä maahan meni maskista peili irti ja se kupu rikki sitte kylki ja tankkii lommo ja maali lähti. Pitääkö toi muka paikkaansa et maksaa yli 5000e niitten korjaaminen kävin kysyyn ni sano et maksaa sen verran ku tulee uudet katteet ja ne maalataan.

en usko että ihan 5000e, mutta voi hyvinkin olla yli tonnin. Mm. Oma pyörä oli mennyt lunariin perän ja kylkikatteen naarmujen takia. Ostin juuri käytetyt purkuosakatteet 70eurolla. Uudet maalit pintaan vaan.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 14.6.2012 16:16

Hoseer kirjoitti:Nyt kävi sillee naapuri ajo pyörää päi ja se kaatu siittä maahan meni maskista peili irti ja se kupu rikki sitte kylki ja tankkii lommo ja maali lähti. Pitääkö toi muka paikkaansa et maksaa yli 5000e niitten korjaaminen kävin kysyyn ni sano et maksaa sen verran ku tulee uudet katteet ja ne maalataan.

Juu lunariin taitaa pyöräs mennä.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
Antonna
Pyörä:
Cagiva Mito ORO#6
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
13.9.2010 22:37
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Antonna » 14.6.2012 17:32

Tänään kun tutkiskelin omaa sylinteriä huomasin, että jostain syystä sylinterinä on Gilardoni#2 60433?! Eihän vuoden 2007 mitossa sellaista pitäisi olla tietopankin mukaan? Edellinen omistaja vissii kusetti ku tehtiin kauppoja.
Tinöö_
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
12.2.2011 17:05
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Tinöö_ » 14.6.2012 18:00

Jep, sua on kusetettu. Orkkispytty A0401 on pari heppaa tehokkaampi. Varmaan leikannut kiinni ja sitten ostettu halvempi vaihtoehto tilalle.

E: Tai oikeestaan ton tehoeron taitaa huomata vasta kun alkaa vaihtaan kaasaria, kantta, pakoputkee ym.
Mitoon osia halvalla
Pikkutuutti
Pyörä:
Cagiva Mito evo2
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
6.12.2010 18:50
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Pikkutuutti » 14.6.2012 21:09

Käykö Mitoon 95 E10? Olen muistaakseni jostain kuullut että 10% alkoholi ei tee hjyvää 2 -tahti koneelle ja että kaasarivehkeissä ei olisi ok? Miton on? Köötös.
Pasikiainen
Pyörä:
-03 Mito, -89 Honda Monkey Rothmans
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
2.11.2008 0:42
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Pasikiainen » 14.6.2012 21:17

Älä tankkaa, ihan paskaa litkua.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id28951/ Ostakaa!!!
Rieju_poika
Pyörä:
Cagiva Mito 07
Paikkakunta:
Posio
Liittynyt:
16.7.2009 12:21
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Rieju_poika » 16.6.2012 16:03

Antonna kirjoitti:Tänään kun tutkiskelin omaa sylinteriä huomasin, että jostain syystä sylinterinä on Gilardoni#2 60433?! Eihän vuoden 2007 mitossa sellaista pitäisi olla tietopankin mukaan? Edellinen omistaja vissii kusetti ku tehtiin kauppoja.

Itselläkin on tuo kyseinen pytty, koska entinen A0401 meni piloille paskan männän takia.
Laiskempihan tuo on vrt. edelliseen pyttyyn. Ennen tarvi about 6rpm. kierroksia 100km/h vauhtiin,
niin nyt 100km/h vauhdissa kierrokset on jokusen 7200rpm. Välit yms. muut samaa, mitä ennenkin.

Kyllähän tuostakin pytystä tehoa saa irti, kun vaan pirraa näyttää, mutta siihen
hommaan en itse ainakaan jaksa ryhtyä.

-Matti
Extract´
Pyörä:
KTM 525
Paikkakunta:
JNS
Liittynyt:
10.4.2010 17:20
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Extract´ » 16.6.2012 17:54

Miten voi selvittää onko servo kuollu? Osaako joku sanoo, että paljo pitää tulla mihinkin johtoon virtaa, niin voisin tarkistaa. Kiitos!
KTM 525 Projekti http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=42&t=88281
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Onkimato » 16.6.2012 18:32

Mistäs servosta kyse? Pakoaukonsäätimen servosta? Itselläni kanssa ongelmia pa säätimen kanssa. Vinkit olisi hyviä :)
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Extract´
Pyörä:
KTM 525
Paikkakunta:
JNS
Liittynyt:
10.4.2010 17:20
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Extract´ » 16.6.2012 18:39

PA-servosta, jokuaika sitte kun pisti virrat päälle surahti ja nyt toissapäivänä jumahti kokonaan, jäi yläasentoon.
KTM 525 Projekti http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=42&t=88281
Aramid
Liittynyt:
23.11.2006 16:56
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Aramid » 16.6.2012 19:06

Rieju_poika kirjoitti:Ennen tarvi about 6rpm. kierroksia 100km/h vauhtiin,
niin nyt 100km/h vauhdissa kierrokset on jokusen 7200rpm. Välit yms. muut samaa, mitä ennenkin


Mietippä nyt kahdesti: Kampiakseli on kiinnitetty kiinteästi kytkimen kautta vaihteistolle ja vaihteisto on kiinnitetty ketjun ja rattaiden välityksellä takapyörälle. Takapyörän kääntyessä yhden kierroksen mopo liikkuu takapyörän säteen verran eteenpäin. Koska takapyörä on kiinteällä välityksellä kiinni kampiakselissa, yhteen takapyörän kierrokseen kuluu aina tietty määrä kampiakselin kierroksia ja siitä johtuen nopeus riippuu vaihteesta ja kierrosnopeudesta, kunhan rattaat ja vaihteisto pysyvät samoina. Eli suurimmalla vaihteella ja samoilla moottorin kierroksilla saadaan samalla pyörällä sama vauhti, riippumatta siitä mikä kampiakselia pyörittää.

Jos on oikeasti ilmennyt tuollainen vika niin syitä ovat esimerksi:

  • Kulunut takarengas, jolloin samoilla kierroksilla kuljetaankin lyhyempi matka, mutta takarenkaan pitää muuttua todella dramaattisesti jotta kierrokset putoavat noin paljon.

  • Vaihdettu isompi eturengas, jolloin nopeusmittari näyttää liian vähän

  • Kytkin luistaa, mutta sen pitäisi huomata kiihdyttäessä.

  • Kuljettajan muistissa on vikaa.
Pemppis
Pyörä:
--> Aprilia sx 50cc vm -09, Cagiva mito vm -91 & -04, Aprilia Rs 154cc vm -12 <--- EX, Husqvarna Sm/WR 125 vm -11
Paikkakunta:
Varpaisjärvi
Liittynyt:
30.6.2010 19:10
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Pemppis » 17.6.2012 1:20

Riittääkö miton laturissa potku lataamaan sen mitä akku menettää ku lyön xenonit palamaan. Laittakaapa muute linkkii mitkä xenonit kannattas mitoo. Mieluiten semmoset valot mis olis pitkät ja lyhyet :). Täällä korvessa ku ei oo noita katuvaloja ja paljon elukoita tuolla tiellä, ni olis kiva nähä ne tarpeeks aikasin :D
Rieju_poika
Pyörä:
Cagiva Mito 07
Paikkakunta:
Posio
Liittynyt:
16.7.2009 12:21
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Rieju_poika » 17.6.2012 12:45

Aramid kirjoitti:Mietippä nyt kahdesti....

Jos on oikeasti ilmennyt tuollainen vika niin syitä ovat esimerksi:

  • Kulunut takarengas, jolloin samoilla kierroksilla kuljetaankin lyhyempi matka, mutta takarenkaan pitää muuttua todella dramaattisesti jotta kierrokset putoavat noin paljon.

  • Vaihdettu isompi eturengas, jolloin nopeusmittari näyttää liian vähän

  • Kytkin luistaa, mutta sen pitäisi huomata kiihdyttäessä.

  • Kuljettajan muistissa on vikaa.


Jaa-a, saattaa olla, että muistissakin heittää, mutta laiskempi se pytty kuitenki on, siitä
ei mennä yli, eikä ympäri. Asia loppuun käsitelty ainakin mun osalta.