asaaa kirjoitti:Jos kx:n pytyn sun muut virit koneeseen haluaisi, niin mitä osia siihen tarkalleen ottaen tarvitsee? Pitääkö kiertokanki, kaasari, imukurkku, ilmanputsari ym. uusia? Tarvitseeko sytytykseen koskea?
Saatan mutuilla aivan totaalisesti, mutta muistelisin, että KDX:ssä on periaatteessa sama alakerta kuin aikoinaan KX:ssä. Kumminkaan alakertaan ei tarvitse koskea, mutta tietysti huoltovälit kasvavat KX:n sylinterillä, joten alakertaremppa olisi hyvä tehdä n. 10tkm välein, jolloin vähintään kietarin & petarit vaihtaa + muut laakerit, itse kampiakseli ym. kunnon mukaan.
Kaasari pitää toki vaihtaa isompaan kuin vakio 28mm. Joku 36-38mm olisi aika sopiva kassuksi.
Eli riittää isompi kaasari, sylinteri + kansi ja tietenkin nyt jonkin sortin tehoputki/KX:n putki kaveriksi.
E: Jos nykyisellä alakerralla on pidempäänkin rullailtu, niin suosittelen kyllä uusimaan osaa ihan suosiolla. Eipähän tarvitse kirota jälkeenpäin. : )