Joonasse kirjoitti:Juu eli olisin ehkä ostamassa hyosungii, muttaku iskä ei oo iha innostunut ku sanoo että on kiinalainen / korealainen pska ja aina hajalla ja varaosat jostain koreasta... Luin että noita kulutusosia nyt saa ihan hyvin mutta miten sitten moottorin sisälle? Paljonko suutinsarja maksaa tohon, ja saako Suomesta? Kuinka paljon pirteämpi olisi/kulkisi tuo comet Polinin kokoputkistolla, isommilla suuttimilla, PiperX:n vapaavirtaussuodattimilla ja Yoshimuran RS3 SS : äänenvaimentimella? Vie varmaan kaikki mopot jos ei oo laitettu mopoon isompaa pyttyä tjv..?
Kaikki 4-tahdit kestää yhtälailla oli kyseessä sitten hyosunki tai honda/yamaha. Isäsi taitaa olla aikamoinen Aasia-rasisti samalla tavalla kuin omani oli piikkistä hankittaessa, ei meinannut millään suostua mihinkään "kinukki paskoihin" ne kuulemma hajoo käsiin ja joutuu olemaan kokoaikaa ruuvari kädessä
No nyt on sungi ollut 2 vuotta eikä vikoja ole pahemmin ollut. Omallani oli ostettaessa mittarissa 50tkm jolloin isäni tietenki halusi mitata puristukset koska kuulemma olisi takuuvarmasti väljähtänyt romu niiden kilometrien jälkeen. Molemmista pytyistä sungi tarjosi noin 11kgn paineen, oli isäpapan ilme näkemisen arvoinen kun mittaili niitä paineita
E:maahantuojan mukaan Uudesta lähtee 12,5kg vaikka netissä sanotaan että olis reilu 11kg.
Sungiin kannattaa ehdottomasti hankkia se suutisarja+jonkunnäköinen slipari. Pipercrossin putsareita ei kannata laittaa vaan mieluummin avartaa sitä vakiputsaria ja ottaa sen "snorkkelin" pois. Suutinsarja tuo mukavasti vääntöä alakierroksille joka helpottaa kaupunkiajoa ja slipari tuo hyvät äänet sekä ulkonäköä. Kulkee (tai kulki) ainakin itselläni suutinsarjalla ja thuderin sliparilla 115km/h tasasella.
Vie kyllä kaikki 50cc ja useimmat 70cc mopot vaikka olisivat viritettyjä, ainoa mikä on kulkenut paremmin on kaverin 75cc PR kamoilla varustettu detsi.
Itse en ole mitään muuta konepuolelle tehnyt 30tkm aikana kuin öljyt vaihdellut 5000km välein, suodattimet 10tkm välein, venttiilit 15tkm välein.
Nyt innostuin heilumaan puristusmittarin kanssa ja huomasin että 80tkm on tehnyt tehtävänsä. Tarjoaa enää 8,8kg per pytty. Tosin paine on lähes sama molemmissa pytyissä joka kertoo siitä että on kulunut tasaisesti joka taasen kertoo hyvästä moottorista. Hiukan on alkanut syömään öljyä eikä käynnisty niin hyvin kylmänä ja huiputkin on pudonnut sen 5-10km/h.
Yleisesti sungi on ihan laatupeli johon on voinut aina luottaa. Hyvä pyörä joka kestää matkaa paljon paremmin kuin 2T kemmut joilla ei uskalla ajaa satasta 30km kauemmin. Ainoa mikä on ollut ongelma on se että varaosia ei tahdo saada jokapaikasta.
Kaiken kruunuksi pyörä on vielä ainakin omaan silmään tosi nätti.