no kaikki vaikka pois ja öljypumpun tilalle metalli levy. miks otat pois? nii varmatoiminen apikassa ko olla ja voi
^^jaani^^ kirjoitti:no kaikki vaikka pois ja öljypumpun tilalle metalli levy. miks otat pois? nii varmatoiminen apikassa ko olla ja voi
^^jaani^^ kirjoitti:ai heitit sinne vaan jonku kokosen männän?
Jönsky kirjoitti:^^jaani^^ kirjoitti:no kaikki vaikka pois ja öljypumpun tilalle metalli levy. miks otat pois? nii varmatoiminen apikassa ko olla ja voi
Siis pyörähän tuli minulle konevikaisena, toinen runkolaakeri oli mennyt. Ennen konerikkoa pyörällä kerkesi entinen omistaja ajamaan n.3-5tkm koneremontin jälkeen, jossa vaihdettiin laakerit, kiertokanki, mäntä, stefat, tiivisteet ja muovirattaat koneeseen. Kun kävin mittauttamassa kampiakselin suoruutta, niin näytin samalla sitä "leiponutta" laakeria, niin sanoivat että on ollut varmaan öljyn saanissa vikaa. Kun saan koneen taas käyntikuntoon, niin pitää kokeilla, että toimiiko öljypumppu oikein, jos ei, niin sitten pitää poistaa se käytöstä. Sen takia kyselin, että mikä olis kaikista järkevin tapa poistaa se käytöstä.
Ja pyörällä on rullailtu n.38tkm..
^^jaani^^ kirjoitti:[quote=]Mitenköhän nuo apikan säädöt nyt ko seos ruuvi on 2,5kiekkaa auki ja pää suutin 160, neula edellee k57 tk suutin 34lorton vakio ja putkena giannel. niiiiiiiii, tulppa on semmonen tumman ruskea mutta röpöttelee vielä melko pahasti keskikierroksilla, nii jos laittaa pää suuttimen vaikka 158 tai pienemmäksi nii sehän menee vissiin jo varmasti laihalle ko toi tulppa oli sen värinen mitä oli nyt noilla säädöillä
Ilmanputsarina on nyt vakio loota sen sisällä piperin sukka ja imutötsät pois.
Ansta kirjoitti:Jönsky kirjoitti:^^jaani^^ kirjoitti:no kaikki vaikka pois ja öljypumpun tilalle metalli levy. miks otat pois? nii varmatoiminen apikassa ko olla ja voi
Siis pyörähän tuli minulle konevikaisena, toinen runkolaakeri oli mennyt. Ennen konerikkoa pyörällä kerkesi entinen omistaja ajamaan n.3-5tkm koneremontin jälkeen, jossa vaihdettiin laakerit, kiertokanki, mäntä, stefat, tiivisteet ja muovirattaat koneeseen. Kun kävin mittauttamassa kampiakselin suoruutta, niin näytin samalla sitä "leiponutta" laakeria, niin sanoivat että on ollut varmaan öljyn saanissa vikaa. Kun saan koneen taas käyntikuntoon, niin pitää kokeilla, että toimiiko öljypumppu oikein, jos ei, niin sitten pitää poistaa se käytöstä. Sen takia kyselin, että mikä olis kaikista järkevin tapa poistaa se käytöstä.
Ja pyörällä on rullailtu n.38tkm..
Tuoreöljyvoitelun poistamisesta ei ole mitään hyötyä, vaikeuttaa vaan. Vaikuttaa kaasarin säätöihin jonkunverran seosbensalla ajo = laihentaa seosta periaatteessa, ja VÄHINTÄÄN 3% seoksella täytyy ajaa.
Alakerta saa huonompaa voitelua seosbensalla kuin tuoreöljyvoitelun kautta.
Ansta kirjoitti:
Tuoreöljyvoitelun poistamisesta ei ole mitään hyötyä, vaikeuttaa vaan. Vaikuttaa kaasarin säätöihin jonkunverran seosbensalla ajo = laihentaa seosta periaatteessa, ja VÄHINTÄÄN 3% seoksella täytyy ajaa.
Alakerta saa huonompaa voitelua seosbensalla kuin tuoreöljyvoitelun kautta.
mikkets kirjoitti:Ansta kirjoitti:
Tuoreöljyvoitelun poistamisesta ei ole mitään hyötyä, vaikeuttaa vaan. Vaikuttaa kaasarin säätöihin jonkunverran seosbensalla ajo = laihentaa seosta periaatteessa, ja VÄHINTÄÄN 3% seoksella täytyy ajaa.
Alakerta saa huonompaa voitelua seosbensalla kuin tuoreöljyvoitelun kautta.
Öö miten tuorevoitelu vaikuttaa alakerran voiteluun? Ihan yhtälailla kampuran laakerit saa voitelua seosbensalla kampikammion kautta sekä tuorevoiteluna että seoksena. Ja mulla ainakin 2,5% riitti hyvin, ei mitään ongelmia, n. 2% öljymäärälläkin tuli ajeltua ilman ongelmia