Aprilia RS/Tuono

Rand0mii
Pyörä:
Malaguti XSM -08(EX), Aprilia rs -01(fighter, EX), Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
17.10.2012 13:59
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Rand0mii » 14.4.2013 15:14

Nyt tarvis vähä helppiä, kyseessä on 2001.v räsä johon sitte vaihdoin 175 pääsuuttimen 190 tilalle.Sitte ku laitoin käyntii nii tyhjäkäynnil kierrokset 4000 pintaa, vaikka miten säädin nii ei laskenu kiekat.Sitte pistin 190 takasin jq käyntiin niin kiekat +6000...Nyt tarvis apuja.Tällähetkellä pipercross kiinni, pääsuutin 190, tyhjäkäyntisuutin 52.
Onkelma
Pyörä:
Aprilia MX 125-07
Paikkakunta:
JNS
Liittynyt:
30.12.2011 22:35
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Onkelma » 14.4.2013 17:32

Mahdollinen imuvuoto kyseessä ? :o
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Jebex » 14.4.2013 18:23

Mikähä kaasari kysees?
Rand0mii
Pyörä:
Malaguti XSM -08(EX), Aprilia rs -01(fighter, EX), Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
17.10.2012 13:59
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Rand0mii » 14.4.2013 20:11

Dellorto PHBE 36mm, ja miten voin varmistaa että imuvuoto kyseessä?Imukaula näytti olevan ehjä. :|
[VaDe]
Pyörä:
Nykyinen Kawasaki er-6n Ex: Yamaha dt 50, Aprilia sx 125, Aprilia rs 125.
Liittynyt:
23.4.2009 21:48
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut [VaDe] » 15.4.2013 16:06

Hyvin alko ajokaus, varmaa 20-30km kerkesin ajaa nii toine tasapainoratas oli menny mukavalle rullalle :)... Paljo sitä vaihteistoöljyy piti laittaa sinne ku rupeen uusia laittaa. ja hyvin sinne koppaa viel sitä öljyy jää vaik tyhjennys aukos ne tyhjentäiski
noo4
Liittynyt:
3.8.2009 0:31
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut noo4 » 15.4.2013 16:35

Kaverilta räjähti alakerta aivan helveteiksi, niin mietiskeltiin että meneekö mx:ään rs:än kone? MX:n koneita kun ei niin paljon löydy.. Huolto/korjaus tulisi maksamaan yli 3k ja halvimmat rs:ät liikkuvat 500 euron paikkeilla. Ilmoitelkaahan jos tallista löytyy ylimääräinen kone/alakerta!
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut eQ123 » 15.4.2013 17:46

Samat koneet on rx/mx/rs/sx. Mutta jossakin 99 vuoden puolella vaihtuu 123 rotaxiin, muuta eroa ei ole kuin on tehokkaampi vähäsen kuulemma, muita eroja ei mun mielestä pitäs olla.
[VaDe] kirjoitti:Hyvin alko ajokaus, varmaa 20-30km kerkesin ajaa nii toine tasapainoratas oli menny mukavalle rullalle :)... Paljo sitä vaihteistoöljyy piti laittaa sinne ku rupeen uusia laittaa. ja hyvin sinne koppaa viel sitä öljyy jää vaik tyhjennys aukos ne tyhjentäiski

Lue aloitusviesti.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Onkelma
Pyörä:
Aprilia MX 125-07
Paikkakunta:
JNS
Liittynyt:
30.12.2011 22:35
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Onkelma » 16.4.2013 18:05

Rand0mii kirjoitti:Dellorto PHBE 36mm, ja miten voin varmistaa että imuvuoto kyseessä?Imukaula näytti olevan ehjä. :|

Kato onko imukaula kunnolla kii kaasarissa ja koneessa.
Kato onko ilmanputsarista tuleva letku kunnol kii kaasaris ja putsarissa, ja tutki näkyykö siinäkään isompia viiltoja.
Tai sitten kokeile seos ruuvii pyöritellä, jos vähenis se koneen huutaminen tyhjäkäynnillä.

Joku muu viisaampi saa jatkaa --> :P
Rand0mii
Pyörä:
Malaguti XSM -08(EX), Aprilia rs -01(fighter, EX), Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
17.10.2012 13:59
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Rand0mii » 16.4.2013 21:28

Onkelma kirjoitti:Kato onko imukaula kunnolla kii kaasarissa ja koneessa.
Kato onko ilmanputsarista tuleva letku kunnol kii kaasaris ja putsarissa, ja tutki näkyykö siinäkään isompia viiltoja.


Kiitos vastauksesta, mutta imukaula oli kunnolla kiinni, mitäköhän letkua meinaat?Ei siinä näyttäny mitään letkua olevan? :s Pipercross kiinni tällähetkellä
pastaraketti
Pyörä:
Aprilia rs 125 -99
Paikkakunta:
Ruokolahti
Liittynyt:
21.2.2013 19:15
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut pastaraketti » 16.4.2013 21:37

Onkos muilla tulppa lennellyt tankin pohjaan ? :lol:
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Sen1 » 17.4.2013 5:27

noo4 kirjoitti:Kaverilta räjähti alakerta aivan helveteiksi, niin mietiskeltiin että meneekö mx:ään rs:än kone? MX:n koneita kun ei niin paljon löydy.. Huolto/korjaus tulisi maksamaan yli 3k ja halvimmat rs:ät liikkuvat 500 euron paikkeilla. Ilmoitelkaahan jos tallista löytyy ylimääräinen kone/alakerta!


Mielestäni MX ja RS koneissa eri välitykset vaihteistossa?
Onkelma
Pyörä:
Aprilia MX 125-07
Paikkakunta:
JNS
Liittynyt:
30.12.2011 22:35
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Onkelma » 17.4.2013 7:30

Rand0mii kirjoitti:
Onkelma kirjoitti:Kato onko imukaula kunnolla kii kaasarissa ja koneessa.
Kato onko ilmanputsarista tuleva letku kunnol kii kaasaris ja putsarissa, ja tutki näkyykö siinäkään isompia viiltoja.


Kiitos vastauksesta, mutta imukaula oli kunnolla kiinni, mitäköhän letkua meinaat?Ei siinä näyttäny mitään letkua olevan? :s Pipercross kiinni tällähetkellä


Tuossa on muutes ohjeet tyhjäkäynnin säätöön: http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minen
noo4
Liittynyt:
3.8.2009 0:31
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut noo4 » 17.4.2013 10:27

Välitykset voi hoitaa ratastuksilla, mutta kiinnitykset ym. sähköt/johdotukset, meneekö ''heittämällä kiinni''?
aeroxman
Pyörä:
RS -07, SF2 -02
Liittynyt:
31.5.2008 14:03
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut aeroxman » 17.4.2013 16:13

Räsästä näköjään xenonit hajonnu. Eikös näissä ollut H11? http://viewitem.eim.ebay.fi/2-X-Car-Headlight-Xenon-HID-Kit-Nachrstsatz-umrstsatz-H8H9H11-10000K/270861705005/item Käviskö nämä jos tosiaan ottais H11 kannalla ja vaikka 6000K?
Jebex
Paikkakunta:
Kouvostoliitto
Liittynyt:
20.10.2009 17:31
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Jebex » 18.4.2013 17:03

Miks noin kalliit ja viel kiinasta? Briteistä ja halvemmalla
http://viewitem.eim.ebay.fi/2x-HID-Ball ... 35039/item