TM 125cc

Pikkuveli
Pyörä:
TM 125ex, SUZUKI PV pöllittiin, Nykyään taas pv!
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
25.6.2009 15:26
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut Pikkuveli » 26.6.2011 0:01

nikoL kirjoitti:joop, onko kukaan rakentanu sille mittarille minkäänlaista valosysteemiä? :)

No laittaa siihe lippaan kiinni jonkun pienen polltimon tai ledin ni eiköhä se riitä valaisemaan sigman näyttöä.
-eetuu
Pyörä:
TM SMR 125 -11
Paikkakunta:
punkaharju
Liittynyt:
12.5.2011 17:40
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut -eetuu » 30.6.2011 12:23

mitä säätöjä ootte pitäny temmeissä näillä kuumilla keleillä?
manee-
Pyörä:
TM SMR 125cc, Rieju RRX 50cc, Honda Monkey 125cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.4.2010 17:37
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut manee- » 2.7.2011 1:19

Noniiin! Keskiviikkona sain kortin takas ja samantien lähti temmi tulille :)))) mitä bensaa/öljyä porukka nykyään käyttää hintojen noustua? Ite käytän edellee shellin v-poweria ja castrollin tts öljyy... :)
Poutti
Pyörä:
TM 125 -01, Honda z50j -91
Paikkakunta:
Nivala
Liittynyt:
15.9.2008 16:43
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut Poutti » 4.7.2011 10:44

Hmm oisko kellään näille kesäkeleille tyyliin 10-20 ja 20++ antaa säätöjä? Kun omat on nyt ihan hukassa eikä pyörällä oo ajeltu pariin kuukauteen kunnolla kun ei oo ollu korttia mutta nyt tulee ajankohtaiseksi. Kiitos jo etukäteen.
Pikkuveli
Pyörä:
TM 125ex, SUZUKI PV pöllittiin, Nykyään taas pv!
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
25.6.2009 15:26
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut Pikkuveli » 4.7.2011 12:05

No itel 42 tyhjäkäyntisuutin ja 190 pääsuutin ja hyvin käy ja ei syö tulppia ja tulppa vaalean ruskea.
-eetuu
Pyörä:
TM SMR 125 -11
Paikkakunta:
punkaharju
Liittynyt:
12.5.2011 17:40
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut -eetuu » 4.7.2011 14:23

itellä 190ps, 45tk ja hyvin toimii :)
Poutti
Pyörä:
TM 125 -01, Honda z50j -91
Paikkakunta:
Nivala
Liittynyt:
15.9.2008 16:43
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut Poutti » 4.7.2011 16:47

Nonii, nyt voisin haluta apua tuon temmin kans. Eli vikahan ilmeni kun ajoin vähän märällä kelillä jotaki 80-90 alakierroksilla nii alko pätkimään vähäsen. Ajelin kotia päin ja hidastin risteykseen nii meinas sammua. Sen jälkeen sammutin eikä lähteny heti käyntiin. Noh, nyt vika ilmenee siten että kone lähtee ekalla käyntiin ja käy normaalisti. Sitte kun lämmittää koneen ja antaa ykkösellä kunnolla jenkaa ja kakkosella lähtee kiihyttään niin sammuu. Sama tapahtuu myös jos antaa paikollaan kunnolla kierroksia. Sen jälkeen ei lähde heti käyntiin. Läpät vaihdettu, mutta nyt huomasin katsoa kipinän sammumisen jälkeen niin eihän sitä tule. Joten, onko kyse puolasta, cdi-boxista vai staattorista? Ja miten nämä osat mitattiin? Eri tulppia on myös kokeiltu.
seeimu
Pyörä:
250 nelkku Temmeli
Liittynyt:
13.4.2009 19:29
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut seeimu » 5.7.2011 21:00

Tuli vähän käämitettyä tänään valopäätä ja nykyään palaa xenonit ilman akkua, ainut että ne eivät pysy kauaa päällä vaihtovirran takia ( vois laittaa akun ja tasasuuntaajan ) ; )) Ei ollut edes paha homma käämittää..
Pikkuveli
Pyörä:
TM 125ex, SUZUKI PV pöllittiin, Nykyään taas pv!
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
25.6.2009 15:26
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut Pikkuveli » 5.7.2011 23:34

seeimu kirjoitti:Tuli vähän käämitettyä tänään valopäätä ja nykyään palaa xenonit ilman akkua, ainut että ne eivät pysy kauaa päällä vaihtovirran takia ( vois laittaa akun ja tasasuuntaajan ) ; )) Ei ollut edes paha homma käämittää..

Joo itse olen myös 2 sellaista kääminyt eikä se ole kovin paha homma on se vanhan käämilangan poistaminen. Käytin 0,8mm lakattua kuparilankaa ja joku olisko ollu 12 kierrosta ja sitte vaihtuu suunta nii kaua et kaikki läpi ja hyvin pelaa. Joku oli mielestäni vielä kääminyt sytytyspuolelle siihen yhteen kohtaan missä ei ole mtn lankaa niin valoille lisätehoa.
seeimu
Pyörä:
250 nelkku Temmeli
Liittynyt:
13.4.2009 19:29
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut seeimu » 6.7.2011 16:27

Itse käämin 0,8mm lakatulla kupari langalla 30 kiekkaa jokaiseen jolla huima valoteho ; )) ei muuta tartte sen lisäks ;D
Lexi
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.9.2009 12:47
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut Lexi » 7.7.2011 20:42

Onkos kellään kokemuksia Scalvinin Scarov putkesta? Ottaako kuinka ylhäältä piikkiä, ainakin hussen versio on mitoitettu vetämään korkealta? Ja mitä eroa on putkirunkoisen 03-07 ja palkkirunkoisen 08- putkissa? Vanhemman pyörän putken saisi suoraan varastosta, uudemman joutuu tilaamaan italiasta :)

Vois olla aika päheet äänet scarovin täysin hiilikuituisessa shortyssä ;)
theaaltonen
Pyörä:
TM Racing 125 E 2T
Paikkakunta:
stadi
Liittynyt:
3.11.2009 22:39
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut theaaltonen » 9.7.2011 22:53

Ajeleeko kukaan temmiä pk alueella? :D
NiksuE
Pyörä:
Derbi DrD racing 2007, Tm 125cc
Liittynyt:
16.9.2009 22:14
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut NiksuE » 9.7.2011 23:09

Onkos muuten tääl foorumi kävijät kuullu sellasest tavasta suoristaa putken lommoja et laittaa putken täyteen vettä ja pakkaseen sit :) veden jäätyessä sinnehän pitäis syntyä painetta ja suoristaa lommo, tai nii se ainakii teoriassa toimii ;) mut kummiskii ois kiva kuulla vähä mielipiteitä täältä enne ku menee tollei putkea rikkomaan :s
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 9.7.2011 23:15

NiksuE kirjoitti:Onkos muuten tääl foorumi kävijät kuullu sellasest tavasta suoristaa putken lommoja et laittaa putken täyteen vettä ja pakkaseen sit :) veden jäätyessä sinnehän pitäis syntyä painetta ja suoristaa lommo, tai nii se ainakii teoriassa toimii ;) mut kummiskii ois kiva kuulla vähä mielipiteitä täältä enne ku menee tollei putkea rikkomaan :s


On monikin tehnyt niin. Sun pitää tarkkailla sitä lommoa, että miten se suoristuu, koska muuten saattaa putki ratketa liitoksista ;)
Pöö
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38
Re: TM 125cc

ViestiKirjoittanut JL- » 9.7.2011 23:59

Ideana se että ottaa putken pois pakkasesta heti kun lommo on tullut ulos. Muuten halakee putki.