Mitkä säädöt porukalta löytyy nyt kaasarista? Kostealla kelillä ei taho mopo toimia ollenkaan tulppakin kastu eikä oo toista tällä hetkellä kun kaikki varatulpat on menny muihin vehkeisiin
Ja miten tota bensanpinnan korkeutta oikein säädetään? Googlesta löytyy vain juttua yamahan säätötyökalusta..
itsellä oli muuten vakiot säädöt paitsi tyhjäri oli vaihdettu hieman pienempään ja pelas ku junan vessa. eikös siinä manuaalissa ollut mitään juttua noista säädöistä?
0Pi
Pyörä:
TM SMR 125 -11, YZ 125 -09 ([EX]DRD Pro -09, Tunturi Super Sport & Maxi)
Bensapintaa säädetään taivuttelemalla sitä kohon metallista vartta. Ideana siis säätää sitä, millä korkeudella neulaventtiili menee kiinni. Aika helppo tajuta kun hetken kattelee ja miettii.
Yleensä bensanpinta säädetään niin että kohot ovat tiivistepintaan nähden suorassa. Neulaventtilissä päässä on jousitappi, sitä ei saa painaa pohjaan kun säädetään bensanpintaa. Ei kannata itse ruveta säätämään, jos ei tiedä mitä tekee. Kannattaa ottaa joku kaveri mukaan joka tietää mitä tekee.
Kiihtyy---> tehokuoppa---> vitunmoinen tehopurkaus!!! Ainaki ^limited^:n Hm:ssä on aina ollut tuo pieni kuoppa, on porukka ollu kummissaan kun ensin ei tapahu mitään ja sitte alkaa huutaan ja kiihtyyn vitusti.
Ex: Honda Monkey, Yamaha Dt -07, PitPro Standard 150 -08, Husqvarna Sm HE -09, Tm Smr 250 -04